مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

۲۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

سئو در مشهد بهینه سازی داخلی را می قدرت پیاده سازی تکنیک های اساس به خواسته ساخت تحت ساختی کار کشته برای یک سایت معرفی کرد که بعداز انجام آن‌ها مقدمات مقدمه فعالیت ماهر روی بهینه سازی وب سایت به خواسته کسب مقام در برگه حاصل گوگل به ازای کلمه ها کلیدی انگیزه،مضمون‌ و مضمون‌ پیدا میکند. در صورتی تحت عنوان یک seo فعالیت یا این که رئیس تارنما این محتوا را برای مطالعه تعیین کردید این نوید را به شما می‌دهیم که با جامع ترین راهنمای اصول seo داخلی در سال 2020 در‌این مقاله آشنا خواهید شد. با ما یار باشید.

تمجید بهینه سازی داخلی و باز‌نگری اهمیت آن در فرایند بهینه سازی وب سایت
در صورتیکه بخواهیم با معمولی ترین گویش ممکن seo داخلی را تمجید کنیم می‌توانیم بگوییم به گروه کار هایی که در تصحیح ساختار تارنما نقش دارا هستند بهینه سازی داخلی یا این که On-Page بهینه سازی میگویند. از گزاره کار هایی که موجب تصحیح ساختار وب سایت میگردند می شود به سئو کد ها، بررسی کردن فاکتور های فنی وبسایت، seo محتوا و... اشاره نمود.

اهمیت seo داخلی را می اقتدار با ارائه یک نمونه به طور تماما مفهومی شرح داد .فرض فرمائید رشته شما نماکاری ساختمان میباشد. تاوقتی‌که تحت تولید داخلی ساختمان آیتم تایید نباشد زیباترین نماهای ممکن نیز روی آن بنا زیبایی خویش را نشان نمیدهند. در همی راستا می اقتدار اذعان کرد تاوقتی‌که یک تارنما از لحاظ فنی و ساختار اول آیتم تایید نباشد پروسه بعدی seo تارنما مشتمل بر سئوی آف پیج و ..سود بخش و اثرگذار ولقع نمیشود.

در شرایطی که بخواهیم به طور تخصصی خیس به تعریف‌و‌تمجید معنا seo

داخلی بپردازیم بهتر میباشد مراحل seo داخلی را به دو بخش تقسیم کنیم:

1 – تکنیک هایی که روی seo ساختار تارنما متمرکز می باشند: seo تکنیکال

2- تکنیک هایی که روی seo محتوای وبسایت متمرکز میباشند: seo محتوایی

نظارت لیست seo تکنیکال
همانگونه که در بخش قبلی اشاره کردیم یکی‌از شاخه های seo داخلی، بهینه سازی تکنیکال می‌باشد که به طور به طور کامل مخصوص روی سئو ساختار فنی تارنما تمرکز دارااست. در پی به معرفی تک تک گزینه هایی که در بهینه سازی تکنیکال می بایست آناها را تحلیل کرد می‌پردازیم.

بهینه سازی تکنیکال

بازنگری به کارگیری مطلوب صحیح از متا تگ ها – meta tag :
متا تگ ها (Meta Tag) یا این که برچسب های متا، بخشی از محتوای یک برگه است که از نظر یوزرها پنهان مباشد. چون این متا ها در کد های HTML تارنما قرار می‌گیرد و دربردارنده اطلاعاتی برای موتور های کاوش است.

معرفی مهم‌ترین متا تگ های seo داخلی:
متا تگ تایتل (title tag)
متا دسکریپشن (meta description)
متاتگ ویو پورت(viewport)
متا تگ روبوت (meta robot)
اعتنا با گاز بار گذاری صفحه ها وب سایت
یک اصل اساسی در seo تارنما موجود هست که شناخت با آن فهم این گزینه را شل خیس می نماید. این که در‌حالتی که سرعت بار گذاری صفحهای از وبسایت بیش تر از 4 ثانیه باشد حتما مخطب آن وبسایت را شکاف می‌نماید. با توکل بر همین اساس آنالیز کردن سرعت تارنما با ابزارجی تی متریکس که در مقاله‌ها پیشین مفصلا به معرفی آن پرداخته ایم. ضروری میباشد.
 

 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

انواع متا تگ های og

بهترین سئو کار og:title
همانگونه که ممکن میباشد حدس بزنید ، اینگونه تگ ها تیتر محتوای شما‌را تمجید مینماید. در واقع این تگ شبیه تحت عنوان برچسب سنتی متا در کد شما قرار می گیرد. در واقعیت ، در شرایطی که صورت بوک برچسب og: تیتر را در ورقه شما پیدا نکرد ، به جای آن از تیتر متا ورقه شما به کارگیری می‌نماید.

به خیال و خاطر داشته باشید که متن نشان داده گردیده در فید رخ بوک ، بسیار در روءیت کرد قراردارد و مقام بسیار بالایی از نظر اهمیتی داراست. پس صحیح مثل یک تیتر خوب ، بایستی جالب و تحریک کننده باشد.

هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترها نیست ، ولی بهتر میباشد که در میان 60 تا 90 باشد.

og:url


با به کار گیری از این دسته پروتکل ، URL کانونی را برای کاغذ ای که به اشتراک میگذارید تهیه می‌کنید. این بدان معنا میباشد که شما یک برگه ای را تعریف‌و‌تمجید می‌کنید که کلیه سهام شما به آن می‌روند. نکته حائض اهمیت این میباشد که‌این متا تگ در مواردی که یک مقاله دارنده تعدادی نشانی هست کاربرد متعددی دارااست به عنوان مثال مطلبی ساخت شده‌است که دارنده یک url میباشد البته این نشانی دارنده پارامترهای مختلفی است.

og:type
این سیرتکامل میباشد که شما دسته محتوا متبوع خویش را تعریف میکنید: پست بلاگ ، کلیپ ، تصویر یا این که هر چیز دیگری. لیست انتخابی طولانی میباشد. در اینجا تعدادی نمونه برای فهم و شعور بهتر شما آورده شده‌است:

محتوای بر اساس اینترنت:
تارنما (website)

مقاله (article)

وبلاگ (blog)

سرگرمی:

کتاب (book)

بازی (game)

فیلم (film)

طعام (food)

مکان ها:

شهر (city)

سرزمین (country)

اشخاص:

هنرپیشه (actor)

تالیف کننده (author)

سیاست مدار (politician)

کسب و فعالیت:

شرکت (company)

هتل (hotel)

رستوران (restaurant)

og:description
این پروتکل شبیه تگ متا دیسکریپشن میباشد. با به کارگیری از این متا تگ میتوانید به تعریف اضافه محتوای خویش بپردازید؛ که‌این توضیحات کلیدی درج شده بوسیله شما در فیسبوک و بقیه شبکه های مردمی به نمایش داده می شود.

نکته ای که می بایست بدانید این میباشد که، این متا تگ تاثیری بر روی seo وب سایت ندارد، بدین ترتیب وقت متعددی را برای تایپ کردن آن صرف نکنید. با این درحال حاضر تایپ کردن با صرفه این توضیحات می اقتدار سبب به ارتقا جذابیت آن و احتمال کلیک از طرف استفاده کننده شود.

og:image
این دیدنی ترین برچسب Open Graph برای بخش اعظمی از بازاریابان میباشد چون یک تصویر مدام به بهتر چشم شدن یک محتوا امداد می نماید. بدین ترتیب به کارگیری از این تگ اطمینان نتیجه ها می‌کنید که هنگام به اشتراک گذاشتن ورقه شما در برگه شبکه های عمومی تان ، یک تصویر کوچک نمایش داده می شود. این تصویر می تواند برای ارتقاء نرخ تبدیل شما بسیار اثرگذار باشد.

فیض گیری:

کد آخرین برای صورت بوک و توییتر می بایست معدود و بیش چیزی مشابه این کد باشد:

در واقع در صورتی بخواهیم یک عده بندی راجع به این پروتکل داشته باشیم بایستی بگوییم این تگ ها تاثبر بدون واسطه و مثبتی به بهینه سازی تارنما شما ندارد ولی بایستی بدانید که هر چیزی که به چشم شدن طولانی تر شما در فضای اینترنت بتواند یاری دهد در فیض می تواند تاثیر غیر بدون واسطه بر روی بهینه سازی وبسایت شما داشته باشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار ریشه تمام این تکنیک‌هایی که متخصصان بهینه سازی برای بهینه سازی وب سایت استعمال میکنند در الگوریتم‌های گوگل میباشد. گوگل دائماً کردار یوزرها را نظارت می‌نماید و مبتنی بر آن ها شرایطی را برای سکو بندی وب سایت‌ها اوضاع میکند که به آن ها الگوریتم‌های گوگل گفته میشود. متخصصان seo با دقت به الگوریتم‌های گوگل تکنیک‌هایی ابتکار عمل میکنند تا سایتشان را در جایگاه‌بندی‌ها به منزلت نخستین برسانند. در حالتی که بگوییم کلیه اصطلاحات رایج بهینه سازی در الگوریتم‌های گوگل ریشه دارا‌هستند اغراق نکرده‌ایم. اینک با هم یکسری گزینه از مهم ترین الگوریتم‌ها را باز بینی خوا هیم کرد:

الگوریتم پاندا 
این الگوریتم کیفیت محتوای صفحه ها اینترنت را باز‌نگری می‌نماید و صفحاتی را که از منابع دیگر اسکن برداری گردیده یا این که به هر نحو دیگری بی‌کیفیت باشند در جایگاه‌های زیر‌خیس قرار میدهد
الگوریتم پاندا دایم در درحال حاضر آپ دیت رسانی میباشد و هر سال ورژن جدیدی از آن منتشر میگردد.

الگوریتم مرغ مگس خوار
گوگل با استعمال این الگوریتم کارایی دارااست تا شعور بهتری از معانی مختلف عبارات در پاراگراف و در همنشینی با لغت ها دیگر داشته باشد. در فیض، بیش تر از پیش هوشمند گردیده و حاصل دارای ربط‌تری ارائه خواهد بخشید.

الگوریتم گوگل پنگوئن
کیفیت بک پیوند‌های هر وب سایت بوسیله الگوریتم پنگوئن شناسایی می شود. براین اساس در شرایطی‌که شما برای وبسایت خویش از یک تارنما دارای اعتبار و دارای شهرت پیوند بگیرید تفاوت بسیار متعددی خواهد داشت نسبت به وقتی که لینک و پیوند‌هایی از وبسایت‌های نامعتبر و فعلا خریداری کرده باشید.

الگوریتم کبوتر
گوگل با این الگوریتم، قابلیت انطباق وضعیت مکانی یوزرها را با آدرس تارنما‌های اینترنتی آماده کرد. بنابراین درصورتی که کاربری در حوزه‌‌ای یگانه در‌پی خزانه ملی بگردد، خزانه‌های نزدیک او اکران داده خواهد شد (به شرط پر‌نور بودن GPS موبایل). رونمایی از این الگوریتم باعث به ساخت قابلیت و امکان سرچ محلی شد.

جستجوی محلی
یک کدام از دستاوردهای الگوریتم کبوتر میباشد و به یوزرها این اذن را می دهد تا به راحتی شغل ها در حدود وضعیت مکانی خویش را پیدا نمایند. با این دستاورد مفهومی به اسم سئوی محلی نیز تولید شد که مبنی بر آن کسب و امور سایتشان را برای محل نزدیک خویش سئو مینمایند.

seo محلی
seo محلی (seo موتور کاوش محلی)، که گهگاه به آن بازاریابی موتور کاوش گر محلی گفته میگردد، روشی فوق‌العاده مؤثر برای بازاریابی شغل ها محلی شما به طور آنلاین میباشد، چون به شغل ها امداد می کند تا محصول ها و سرویس ها خویش را به مشتریان محلی در حین ظریف متبوع خویش ارتقاء دهند.

الگوریتم گوگل دنس
در الگوریتم گوگل دنس، گهگاه وبسایت‌ها در رقص گوگل قرار میگیرند. به‌این مفهوم که ممکن میباشد سایتی یک دفعه از ورقه چهارم نتیجه ها به مقام اولیه تغییر و تحول حالت دهد. ولی این تغییر‌و تحول مقام فعلا میباشد. انگیزه گوگل از این تغییرات مشاهده اخلاق و رفتار یوزرها در مقابل این وبسایت میباشد. براین اساس در شرایطی که یوزرها از تارنما متبوع استقبال نمایند، این وبسایت ترفیع مرتبه خواهد گرفت، در غیر این فیس به منزلت قبل خویش بر خواهد گشت.

الگوریتم PayDay Loan
این الگوریتم وب سایت‌های اسپم را غربال می کند. وب سایت‌های اسپم وب سایت‌هایی می‌باشند که از تکنیک‌های کلاه سیاه seo به کارگیری مینمایند.

Bert Algorithm
برت یک طرز پیش یادگرفتن پردازش گویش طبیعی میباشد که می تواند بر روی متن بزرگی از متن استعمال شود. Bert به گوگل یاری می‌نماید تا متن گویش طبیعی از اینترنت را ادراک نماید. براین اساس دیگر نیازی وجود ندارد تا تمامی چیز به طور دستوری تایپ شود، بلکه در حالتی که به طور عامیانه از گوگل پرسیده شود، سود ظریف به شما اکران داده خواهد شد.

الگوریتم رنک برین
الگوریتم گوگل میباشد که به امداد هوش تصنعی و مصنوعی موجب میشود تا گوگل بتواند نتیجه ها بهتری برای جستجوهای استفاده کننده به او ارائه دهد. نتایجی که به طور کاملً دارای ارتباط و هم خوانی با منظور استفاده کننده باشد.
\"RankBrain از هوش تصنعی و مصنوعی برای جاسازی مقادیر متعددی از لهجه نوشتاری در موجودات ریاضی - به اسم بردارها\" به کارگیری مینماید که کامپیوتر قدرتمند به ادراک آن میباشد. در صورتی RankBrain واژه و کلمه یا این که عبارتی را که با آن شناخت ندارد، می‌بیند، دستگاه قادر است حدس بزند که چه کلماتی یا این که عباراتی ممکن میباشد معنای مشابهی داشته باشد و سود را مطابق با آن غربال نماید، و آن را در رسیدگی به پرس‌وجوهای کاوش نشده که تا قبل از اینً بکر میباشد، مؤثرتر نماید.

Google Core Update
به‌روزرسانی هسته گوگل وقتی واقعه می‌ افتد که‌این موتور جستجوی تغییرات اساسی و گسترده‌ای را در الگوریتم موتور و سیستم‌های خویش تولید نماید. این به‌روزرسانی‌ها با انگیزه بهبود تجربه کاوش برای یوزرها، ارائه مطالب مطلوب‌خیس، موثر و قابل اعتماد خیس انجام میشود.

Freshness Algorithm الگوریتم طراوت محتوا
طراوت محتوای گوگل، یا این که \"نتیجه ها نو‌خیس\"، به عبارتی‌طور که از اسم آن پیداست، یک تغییر تحول الگوریتم شایان توجه در مرتبه بندی بود که بر روی آپ دیت رسانی کافئین، که در ژوئن سال 2010 به انتها رسید، ساخته شد. ایده این الگوریتم این میباشد که گوگل می خواهد جدید‌ترین مطالب را در بالا نتیجه ها کاوش نشان دهد.

Mobile First Index
فهرست بندی نخستین گوشی دقیقاً به عبارتی چیزی میباشد که به لحاظ میرسد. این بدان معناست که ورژن تلفن همراه اینترنت‌وبسایت شما به نقطه استارت آنچه گوگل در ایندکس خویش داراست تبدیل می‌گردد و معیاری برای گزینش جایگاه بندی آنان میباشد. چنانچه بر ترافیک crawlbot به وبسایت خویش چک داشته باشید، ممکن میباشد شاهد ارتقا واحد سنجش ترافیک از Smartphone Googlebot باشید، و ورژن‌های ذخیره گردیده صفحه ها معمولاً ورژن تلفن همراه کاغذ می باشند.

Mobile Search Index
شاید شما هم اعتنا کرده باشید که با کاوش یک عبارت در کامپیوتر و در گوشی با حاصل متفاوتی رو به روی می‌شویم. این دستور سود الگوریتم mobile first گوگل میباشد. در واقع گوگل دو فهرست (ایندکس) گوناگون یکی از برای یوزرها کامپیوتر و یکی‌از هم برای یوزرها گوشی دارااست. وب سایت‌هایی که در ایندکس جستجوی موبایلی جایگاه بهتری می گیرند، تارنما‌هایی می باشند که در تلفن همراه از سرعت بهتری برخوردار بوده و در مجموع سازش بیشتری با دستگاه‌هایی با اندازه نمایشگرهای متنوع دارا هستند.

Google Penalty یا این که مجازات گوگل
گوگل برای تارنما‌هایی که از هرکدام از این الگوریتم‌ها تخطی می‌نمایند مجازات‌هایی نیز در حیث گرفته میباشد که با اسم پنالتی گوگل پر اسم و رسم‌اند. این جریمه ها از افت جایگاه یک برگه اینترنت تا حذف بی نقص وب سایت از تمام صفحه های SERP متغیرند.

Google Sand box یا این که گودال شنی گوگل
اما این یکی‌از الگوریتم محسوب نمیشود. گودی شنی گوگل بیش تر یک استعاره میباشد. وب سایت‌هایی که جدید تأسیس گردیده‌اند درین گودی مدتی گیر میکنند و در صفحه های SERP چشم نمی شوند. البته نگران نباشید، هیچ سایتی درین گودی به یادماندنی نمیشود.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد 


سئو داخلی به آن گونه از تکنیک‌هایی گفته می‌شود که می بایست در داخل تارنما انجام شوند. بعضا از مهمترین این تکنیک‌ها عبارت‌اند از:

- تولید محتوا
- لینک سازی داخلی
- به کارگیری از متاها
- سئوی تصاویر
- سئو سرعت وب سایت
- سازگاری وب سایت با انواع دستگاه‌ها از قبیل موبایل و تبلت
- و بسیاری موارد دیگر

واژه و کلمه کلیدی یا کلیدواژه (keyword)
وقتی شما وبسایت خود را سئو می کنید، باید یک یا چندین کلیدواژه را انتخاب فرمائید و سایتتان را برای آن کلیدواژه‌ها سئو کنید. براین اساس وقتی مشتریان شما آن کلیدواژه‌ها را جستجو کنند، وبسایت شما در جایگاه اول ورقه نتایج گوگل ظاهر میگردد و مشتریانتان بر روی آن کلیک خواهند کرد. براین اساس کلیدواژه باید لغات یا عباراتی باشند که به احتمال زیاد مشتریان شما برای خرید از شما آن‌ها را گوگل می نمایند.

محتوا
یکی‌از تکنیک‌هایی که برای seo انجام می‌شود ایجاد محتواست. کلیدواژه‌ها می بایست در همین محتوا به عمل بروند. محتوایی که ایجاد میگردد می تواند در سایت یا صفحه های اجتماعی مانند اینستاگرام قرار بگیرد. هم‌چنین این محتوا می تواند به صورت متن نوشتاری، تصویری، صوت، ویدیو و حتی تلفیقی از چند مدل با هم باشد؛ برای مثالً محتوای همین ورقه شامل تلفیق متن و تصویر است.

Content is King
\\\"محتوا شاه است\\\" یک نقل قسم است که اکثر وقت ها در دنیای بازاریابی آنلاین، بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی محتوا نقل میگردد. در پشت این عبارت معنایی موجود است که محتوا، به ویژه متن، برای برد یک وب‌وبسایت مهم است.

محتوای یونیک
محتوایی که از وبسایت‌های دیگر کپی‌برداری نشده باشد؛ بلکه نویسنده آن با توده بندی مطالب از منابع مختلف، با پژوهش و افزودن دانش خود به آن یک نوشته ی علمی تماماً مخصوص و جدید خلق نموده باشد.

محتوای همیشه سبز
محتوای همیشه سبز محتوایی می باشد که منسوخ و قدیمی نمی شود. این نوشته‌ی‌علمی تاریخ انقضا ندارد و همیشه پاسخگوی نیاز خوانند‌گان می باشد. نام این محتوا از گیاه همیشه سبز گرفته شده است، گیاهی که برگ‌های سبز خود را در تمام طول سال حفظ می‌کند.

چگالی کلیدواژه (keyword density)
یک کدام از نکاتی که در سئوی تولید محتوا می بایست رعایت شود چگالی کلمه کلیدی می باشد. چگالی کلیدواژه یعنی نسبت تکرار عبارات کلیدی به تعداد کل عبارات جان دار در متن.

استفاده زیاد از کلیدواژه (keyword stuffing)
بعضی سئوکارها و تولیدکنندگان محتوا عبارات کلیدی را در متن به نحوه ناشیانه‌ای به تعداد زیاد به کار میبرند به طوری که متن به نظر غیرعادی رسیده و خواندن آن طاقت فرسا میگردد. به‌این عمل keyword stuffing می‌گویند؛ یعنی سئوکار در جایی که نباید، از لغات کلیدی استفاده کرد یا به عبارتی بیش از مقدار معمول و مورد نیاز، کلمه کلیدی را در متن تکرار کرده است.
در نتیجه این عمل، چگالی کلیدواژه زیاد خواهد شد.

کلیدواژه‌های طولانی (long tail keyword)
کلیدواژه به معنی یک کلمه نیست بلکه قادر است دربرگیرنده یکسری کلمه و واژه باشد. توصیه می‌شود از کلمات کلیدی طولانی‌تر به کار گیری کنید؛ یعنی عبارت‌هایی که تعداد لغات بیشتری را در خود جای داده‌اند را به عنوان کلیدواژه انتخاب فرمائید.

Branded Keyword
کلمه کلیدی برند شده یک عبارت است که نام تجاری وبسایت را در برمی‌گیرد. این گونه کلیدواژه‌های دربردارنده نام برند برای seo سایت بسیار اهمیت دارند و سبب شناخته شدن نام برندتان دربین مردم خواهند شد.

LSI
Lasten Semantic Indexing سیستمی می باشد که موتورهای جستجو برای تجزیه و احتساب کلماتی که معمولاً در اطراف یکدیگر به کار می‌روند استعمال می‌کنند. براین اساس میتوانند بهتر به مفهوم هر کلمه و واژه در پاراگراف و در عبارت‌های طولانی‌تر پی ببرند و حاصل مرتبط‌تری به کاربران ارائه دهند.

پیوند داخلی (internal link)
به لینک‌هایی که داخل خود سایت شما قرار دارند و مقصدشان ورقه‌ای از صفحه ها تارنما خودتان می باشد، لینک داخلی می‌گویند.

Deep Linking
روشی که از پیوند‌های داخلی در محتوای وب‌سایت به کار گیری می‌کند. اصولاً یک لینک عمیق، هر پیوندی از یک صفحه در یک وب‌وبسایت به یک برگه دیگر در همان وب‌وبسایت می باشد. این مورد در درخواست برای اقدام یا در مقالاتی استفاده می شود، جایی که از لینک و پیوند برای هدایت بازدیدکننده به صفحه با محتوای آموزنده‌تر استعمال می گردد.

Absolute Link
لینکی می باشد که برای لینک و پیوند داخلی استفاده می‌شود. در واقع مسیر مطلق (یا کامل) را به یک فایل، صفحه HTML، تصویر یا هر چیز دیگری که ممکن است بخواهید در وب‌سایت خود لینک و پیوند دهید، نشان می‌دهد. این لینک به عنوان بخشی از برچسب انکر گزینه به کارگیری قرار می گیرد و از یک پروتکل، یک نام دامنه، احتمالاً یک زیرشاخه و نام پرونده، سند، کاغذ HTML، تصویر یا چیز دیگری ساخته شده می باشد. در لینک داخلی دو مدل مسیر موجود هست - یک کدام از مطلق و دیگری نسبی. با این وجود هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که یکی‌از‌از نظر سئو نسبت به دیگری برتری داشته باشد.

لینک‌های خروجی (OBL)
Outbound link یا OBL لینک‌هایی هستند که از سایت شما به وب سایت‌های دیگری می‌روند. این لینک و پیوند‌ها کاربر را از سایت شما خارج می‌کنند.

Image link
عکسی می باشد که لینک شده باشد. در‌این مدل لینک و پیوند، به جای انکرتکست از عکس استعمال می کنید.

سئو تصاویر (Image seo)
هر گونه محتوایی که ایجاد شود نیاز به سئو داراست. تصاویر نیز از این قانون مستثنا نیستند. seo تصاویر شامل تکنیک‌ها و رعایت اصولی است که برای نمایش داده شدن تصویر در فهرست نتیجه ها جستجوی تصاویر گوگل در رتبه‌های بالاتر انجام می‌شود.

پیوند‌های پنهان (Hidden Link)
برخی از سایت‌ها به هر دلیلی لینک و پیوند‌های برگه را پنهان می‌کنند. این عمل از نظر سئو اثر بدی برای تارنما خواهد داشت. نهفته‌سازی لینک و پیوند‌ها به روش‌های مختلفی انجام میگردد که ساده‌ترین آن، هم‌رنگ کردن لینک با پس‌مورد وبسایت است.

شهرت و محبوبیت (Reputation and Popularity)
اعتبار یک سایت به شهرت و محبوبیت آن بستگی داراست. شهرت و محبوبیت تارنما نیز از ترافیک طبیعی و میزان تعامل کاربرانش با آن مشخص و معلوم می شود. اهمیت شهرت و محبوبیت سایت در سئو از نگاه بک پیوند‌هایی است که قصد دارید از سایت‌ها بگیرید. بها بک لینک‌های سایت‌های معتبر بسیار بیشتر از بک پیوند‌هایی است که از وبسایت‌های ناشناس می گیرید.

Google EAT
E-A-T (تخصص، اعتبار و قابلیت و امکان اطمینان) مفهومی است که گوگل برای اولی بار در نسخه 2014 دستورالعمل‌های کیفیت جستجو در سال 2014 منتشر کرد. این دستورالعمل‌ها هنگام باز بینی‌کیفیت جستجوی Google به کار گیری میشود، که در آن هزاران نفر از داوران کیفیت وظیفه دارند به صورت دستی مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها را مورد باز‌نگری قرار دهند و در رابطه کیفیت بالا آنها به گوگل فیدبک بدهند. برای اینکه در گوگل رتبه نه کسب نمائید، باید با ساخت تخصص، قدرت و امکان اطمینان آن، نام تجاری خود را پرورش دهید این دقیقاً همان چیزی می باشد که E-A-T به معنای آن است! طولانی تر بخوانید: E-A-T گوگل چه میباشد و به چه شکل وب سایت‌ها را بررسی می‌ کند؟
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سرعت بارگذاری صفحه

سئو در مشهد اگه صفحه های سایتتون یه قرن آن‌گاه بارگذاری میشن، برای استفاده کننده تجربه کاربری ضعیفی خواهند داشت و احتمالش زیاده که استفاده کننده قبلی از اینکه ورقه تماما بار گذاری شه دکمه بازگشت رو بزنه و به ورقه نتیجه ها کاوش برگرده تا یه وب سایت دیگه رو تعیین کنه. گوگل هم میدونه صفحاتی که سرعتشون پایینه، تجربه کاربری ضعیفی دارا‌هستند و برای همین سرعت بار گذاری (بار گذاری) رو جزء کارداران مرتبه بندی گذارده.
گوگل تو دستورالعملهای بسط دهنده اش گفته اگه ورقه ای نمره سرعت بار گذاری ورقه اش از 85 بیش تر بشه، یعنی همت ورقه خوبه. پس اینجا منطقیه اگه بگیم سرعت برگه یه حد آستانه ای داره که بایستی از اون حد فراتر باشید اما اینطور وجود ندارد که هرچی نمره سرعت کاغذ فراتر باشه یعنی مرتبه اش هم فراتر میشه.
برای گواه این داعیه هم متن ذیل رو عینا از برگه گسترش دهنده گوگل ترجمه کردم:
\"نمره سرعت ورقه دربین 0 تا 100 متغیره. نمره فراتر بهتره و نمره 85 و فراتر از اون نشون میده که کاغذ به نیکی عمل میکنه\".
گوگل برای گزینش ترازو سرعت برگه یک‌سری نحوه متعدد داره. یکیش آزمایش آگنوستیک کانال میباشد که از عواملی مثل حالت یا این که سرعت کانکشن که میتونن روی سرعت بارگذاری اثر داشته باشند دیده پوشی میکنه. این نحوه مشابه طریق Page Speed tool میباشد که برای وبمسترها تنظیم گردیده. یه نحوه دیگه ای که وجود داره از روش نگاه کردن به داده هاییه که استفاده کننده از کروم میفرسته. بدون شک صفحه های برای کاربری که با سرعت 40mb به وب وصل گردیده خیلی سریعتر بار گذاری میشن، نسبت به کاربری که با کانکشن 2mb وصل گردیده.
با دقت به‌این دست اندرکاران، اندازه گیری سرعت وبسایت به تعدادی متغیرهای بستگی داره. هنگامی تعدادی متغیر با ابزار سرعت سنج ورقه در حیث گرفته بشن، نشون میده این قضیه چقدر از حیث گوگل مهمه.
سرعت بار گذاری دسکتاپ: زمان هنگامی که ارتفاع میکشه تا ورقه بر روی دستگاه دسکتاپ بار گذاری بشه.
سرعت بار گذاری تلفن همراه: بازه وقتی که ارتفاع میکشه تا برگه بر روی دستگاه تلفن همراه لود بشه.
سرعت بار گذاری تای بالا: مقطع وقتی که ارتفاع میکشه تا بخشی از ورقه که فورا به دیده میاد بار گذاری بشه.
سرعت بار گذاری کل برگه: زمان وقتی که ارتفاع میکشه تا کل برگه بار گذاری بشه.

محل تبلیغات
اگه برگه تبلیغاتی رو پوشش میده که خوندن یا این که دسترسی به محتوا رو ایراد میکنه، اثر منفی روی جایگاه بندی میذاره. این موضوع برای وبمسترها جزء قسمتهای دشوار کاره زیرا مجبورند در میان منفعت و سکو ورقه تعادل ساخت نمایند. در غایت هرچی درجه کاغذ تحت خیس باشه، بازدیدکننده های کمتری میگیره البته کاغذ تنها از تبلیغاتش میتونه رجوع سرمایه داشته باشه.
خصوصا گذاشتن تبلیغ در تای بالای ورقه نقص‌ بنا، زیرا تبلیغات با خویش محتوا قاطی میشن. اگه تبلیغات متعددی روی تای بالای کاغذ دارید یه توشه آزمون نمائید و تبلیغاتتونو بیارید ذیل کاغذ و ملاحظه کنید چه اثری روی درجه برگه میذاره. ترجیح گوگل اولیه روی محتواست و سپس تبلیغ.
(تای بالا و پایین تا اصطلاحات صنعت انتشار و چاپ خبر نامه می باشند. صفحه های مجله از میانه تا میشن، نصیب بالایی کاغذ نخستین که عنوان اولیه مجله طریق چشم میشه و روی خبرنامه قرار میگیره رو \"بالای تا\" میگن و نصفه پایینی برگه که پایین قرار میگیره میشه \"ذیلِ تا\". در صفحه ها اینترنت هم به همین ترتیب، بخشی که در لحاظ نخستین به دیده میاد رو بالای تا و قسمتهای ذیل برگه که بایستی با اسکرول کردن ظواهر بشن تحت تا نامیده میشن).
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار این هم یک کدام از عوارض اهمیت تیتر برگه میباشد. زیرا تیتر ورقه هم روی کاغذ نتیجه ها گوگل ظواهر میشه و بخشی از تبلیغ سایتتون به اکانت میاد و میتونه به جلب شدن لحاظ کاربرها و کلیک به دست آوردن کاغذ یاری کنه. می بینید که تنها مقام ورقه فی مابین نتیجه ها وجود ندارد که میتونه به کلیک به دست آوردن و ارتقا ترافیک ورقه یاری کنه، بلکه جذابیت ظاهری ورقه روی ورقه حاصل هم مؤثره.
مردم زمانی چیزی سرچ می‌نمایند، دنبال ورقه ای می‌شوند که دربردارنده اطلاعاتی باشه که میخواستند. این داده ها میتونه یه کالا مشخص و معلوم باشه یا این که اطلاعاتی راجع‌به کالا یا این که هر چیز دیگه ای. چیزی که مهمه اینه که شخص سرچ کننده دنبال قسمتهای مهم منظور اش میگرده. پس می بایست مطلقا تو تیتر برگه به وضوح نشون بدید که محتوای این ورقه چه چیزهایی رو در برمیگیره. به عبارت معمولی خیس، استفاده کننده قراره روی این کاغذ در زمینه‌ی چه چیزهایی بخونه.
اگه seo رو در حیث نگیریم، تیتر این برگه این میبود:
\"یک راهنمای عالی برای سئو یا این که سئوی یک کاغذ اینترنت از دارکوب\"
و آن‌گاه به سوالاتی که معمولا ازمون میپرسن، پاسخ میدادیم. البته ما با وارد کردن عبارتهای کلیدی تو تیتر در بین دو برهانِ بهینه سازی و کلیدواژه یه توازن ساخت کردیم.

چطور توصیفات برگه رو با صرفه کنیم تا نرخ کلیک ورقه بالا بره؟
میتونیم به صورت جدا بگم هنوز هم کسایی هستن که هنوز می‌پندارند توصیفات ورقه روی درجه بندی اثر داره. همونطور که بارها هم تو پستهای دیگه گفتیم، سالهاست اثبات گردیده که اثر نمیذاره. البته میتونه با اثرگذاری روی نرخ کلیک، به صورت غیرمستقیم یه تأثیر ثانویه داشته باشه، البته جزء کارداران بهینه سازی بحساب نمیاد (یا این که دستکم گوگل نمیخواد بپذیره).
احتمالش میباشد که گوگل نخواد بگه بالا رفتن نرخ کلیک هم جزء کارداران جایگاه بندی محسوب میشه، زیرا با وجود مجموعه های پراکسی و بسط نرخ کلیک اون هم با ارزش های ارزونشون، کلیک دریافت کردن با ترفند و حقه زیاد میشه و برای گوگل دردسر صحیح میشه.
پس میپذیریم که نرخ کلیک روی سکو بندی اثر نداره. ولی روی به چنگ آوردن ترافیک بیش تر اثر میذاره. براین اساس بایستی تا جایی که قابلیت و امکان داره تبلیغی رو که روی ورقه حاصل میفرستید با صرفه نمایید تا بیش تر کلیک بگیرید.
اینجا بایستی از اصل ظ.م.س. به کارگیری نمائید.
ظ برای ظواهر: کلا چیه
م برای مزیت: دقیقا چی فعالیت میتونه بکنه
س برای بهره: چرا چیز خوبیه
اینجانب معمولا موقع ساختار بندی محتوا، این مثالو تو ذهنم میارم:
ظواهر: این قایق از فایرگلس مقاومی درست شده
مزیت: بدین ترتیب هیچ زمان نمیشکنه و شکاف نمیشه
منفعت: یعنی میتونید سریعتر از گذشته جنبش فرمایید
بعداز این، وقتشه که یه درخواست برای مبادرت هم بذارید.
ممکنه تعریف برگه، پیشگفتار ورقه هم در لحاظ گرفته بشه. زیرا سیستمهای رئیس محتوا معمولا از یک محتوا برای ساخت تعریف و گزیده به کارگیری می‌کنند. یعنی بایستی علاوه بر برگه حاصل، ظواهر تعریف برگه رو روی خویش کاغذ اصلی هم در حیث بگیریم.
اینجا هم مثل تیتر ورقه از نگاه ارتفاع محدودیت وجود داره. ولی یکم فضای بیشتری در اختیارمون می باشد، یعنی حدود 156 کاراکتر. اینجا هم محدودیت مطلق وجود ندارد البته این تعداد کاراکتر به حیث اینجانب یه مقدار معمولیه.

seo تیترهای برگه
تیترهای ورقه هم بعنوان عنصر پباده سازی بکار میرن و هم عنصر seo. عنوان هنوز هم یه دلیل فعال و دارای ربط در سکو تصاحب کردن کاغذ میباشد. ولی واحد سنجش اهمیتش تحلیل رفته. اینجا هم پیشنهاد نمی کنم تیترهای پیشین رو تغییر و تحول بدید، صرفا در صورتیکه که نو دارید محتوا رو مینوسید این مقررات رو توش بکار ببرید وگرنه به تیترهایی که تا قبل از این نوشتید دست نزنید.
اگه می‌خواهید متنی که در بین محتوای برگه اومده تحت عنوان عنوان به اکانت بیاد، بایستی تو کدهای کاغذ بهش یه تگ heading طولانی تر بشه. اونوقت به صورت خود کار، ظواهر عنوان به تیترها اعمال میشه و فونتش از فونت محتوا بزرگتر میشه.
کدی که می بایست به کار گیری بشه یه تگ heading میباشد. یه قطعه از html که به دور محتوا پیچیده. بدین رخ که یه تگ به طور
 گشوده می‌کنید و با
 میبندید. میتونید تا دلتون میخواد تیترهای متفاوت داشته باشید، البته معمولا 3 تا 6 تا بیش تر نمیذارن. تیترهای فرعی که مستقیما ذیل عنوان اصلی قرار میگیرن (h2) بایستی با تگ
 نشون داده بشن. به همین ترتیب تحت گروه های h2 رو با تگ
، پایین تیم های h3 با تگ
 و الی انتها اکران داده میشن.
گوگل میدونه از تیترها برای گذاشتن خلاصه مبحث استعمال میکنن، یعنی این تیترها هر کدوم حکم یه تیتر کوتاهِ فی مابین متنی رو دارن و گوگل به کلماتی که تو این تیترها بکار میبرید اهمیت متعددی میده. کلماتی که تو تیترها نوشته میشن با کلماتی که جاهای دیگه متن نوشته میشن یک کدام از نیستند و ارزششون بیشتره، بنابرای بایستی با اعتنا گزینش بشن.
زیرا تیترها روی ورقه حاصل گوگل اکران داده نمیشن، اینجا محدودیتی برای تعداد کاراکترها نداریم و دیگه بستگی به شما داره که می‌خواهید چی بنویسید. اینجانب همون چیزی رو نوشتم که هر مبحث میخواسته بگه، یعنی مثل تیتر های روشن و ظریف برای قسمت های کوتاه خیس باطن ورقه. تیترهایی که اعداد بالاتری دارا‌هستند بعنوان قسمت های اصلی و تیترهایی که اعداد پایینتری دارا‌هستند تحت عنوان بخشهای فرعی خیس در لحاظ گرفته میشن.
خوانایی محتوای داخل کاغذ هم اثر مهمی داره، بدین ترتیب قطعا اطمینان نتیجه ها نمائید که محتوا به خیر و خوبی قابل خوندن باشه. برای تیترها هم میتونید از عبارتهایی که می‌خواهید براشون جایگاه بگیرید به کارگیری نمائید. به تیترهایی که اینجانب تو این نوشته ی علمی به کار گیری کردم نگاه فرمایید. برای مثال عنوان این بخش \"seo تیترهای برگه\" میباشد. اینجانب برای گزینش عنوان با خودم فکرمی کنم اگه کسی بخواد برای همچین چیزی سرچ کنه، چه عبارتی تو نوار جستجوی گوگل مینویسه. اینطوری خیالم راحته که کلیدواژه هام برای سرچ مناسبند.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار   


علم مبانی و مفاهیم بهینه سازی وب سایت
آشنایی الگوریتم های موتور جستجوی انگیزه
علم و استعمال مطلوب از ابزارهای تخصصی seo وبسایت مانند: گوگل ترند، گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر)، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و قابل انعطاف افزارهای seo
توان یافتن، تعیین و حتی سرقت شایسته ترین کلیدواژه های رقبا!
داشتن استراتژی در ساخت محتوا، لینک و پیوند بیلدینگ، seo داخلی، سئوی آف پیج و لوکال seo
شناخت با سیستم های رئیس محتوا، مبانی هاستینگ و بعضا از لهجه های برنامه نویسی
شناخت با برگزیدگان رسانه ها و شبکه های مردمی موءثر در پروسه سرویس ها بهینه سازی
مهارت رئیس دوره در اجرای پروژه seo تارنما
قابل ذکر میباشد؛ امروزه می قدرت ذکر کرد بهینه سازی یک هنر میباشد و کارشناس seo یک هنرمند! به این دلیل‌که موتورهای کاوش به صورت مداوم درحال تغییر تحول الگوریتم های جستجوی خویش برای بهتر کردن حاصل کاوش میباشند و علاوه بر علم کافی در این باره می بایست هنرمندی خود را هم به معضل بکشد.

شاخص های کلیدی سعی در seo چه می باشد؟ (بهینه سازی KPI)
به مراد انتخاب هدف ها ظریف در seo و seo تارنما، سنجش کارایی و اندازه گیری پیشرفت در دستیابی به‌این هدف ها و حذف ریسکِ از فی مابین رفتن هزینه، مدام مستلزم معیارهایی هستیم تا در فیس لزوم، مراحل بازاریابی بهینه سازی را تصحیح و به صورت مداوم بهبود بخشیم.

مهم ترین فاکتورهای باز نگری معیار برد متخصص seo در گونه های فنی، یه خرده و کیفی در تحت فهرست گردیده اند:

سئوی تکنیکال: ارتقاء سرعت وبسایت، رفع ایرادات ساختاری، کدها و مشاهده درست در تلفن همراه، رفع اشتباهات و استعمال از اشکال داده های ساختار یافته (Technical بهینه سازی)
ایمپرشن (Impression)
میانگین وضعیت (Average Position)
وضعیت واژه و کلمه کلیدی (Main Keyword Position)
ارتقاء طبیعی کلیک یوزرها و محل ورود از گوگل و بقیه موتورهای کاوش (Organic Traffic)
اختصاص سهم اضافه در جستجوی لغت ها کلیدی نسبت به رقبا (CTRs)
کاهش نرخ پریدن یا این که خروج یوزرها از وب سایت (Bounce Rates)
ارتقا عصر ماندن استفاده کننده در تارنما (Time on site)
رجوع و برگشت یوزرها به وبسایت (Return visitors)
بهبود سرعت ایندکس صفحه های (Index speed)
ارتقای کیفیت بک لینک و پیوند ها (Backlink Quality)
ارتقاء اعتبار دامنه (Domain Authority)
ارتقاء اعتبار صفحه های به ویژه صفحه های فرود (Page Rank)
جستجوی مارک (Brand Search)
نرخ تبدیل (Organic Conversions)
برگشت سرمایه یا این که ROI (Return on Investment)


معیارهای غلط در سنجش برد در سئوی تارنما چه می باشد؟
بهبود سکو الکسا (Alexa Rank): هنگامی با اپلیکیشن، سیستم های کلیکی، ربات، پاپ آپ و ... می شود به راحتی مرتبه الکسا را افزایش اعطا کرد؛ پس این یک شاخص خطا برای سنجش ترازو تلاش در seo وبسایت خواهد بود.
تعداد صفحه ها ایندکس گردیده (Total Index Pages)
ارتقا معیار ایجاد محتوا


* seo نرخ تبدیل در سمت و سوی ارتقاء مشتریان (فروش اضافه) و ارتقاء نرخ رجوع و برگشت سرمایه، انگیزه آخری و شایسته ترین شاخص کلیدی سعی در seo و سئو وبسایت هست.

استراتژی بهینه سازی چه میباشد؟
بهینه سازی ممکن میباشد ارزان نباشد اما در مقایسه با بقیه طریق های بازاریابی از نرخ رجوع بسیار بالایی شامل است. همانگونه که در ابتدا اشاره شد؛ والاترین هدفی که می قدرت برای بهینه سازی در حیث گرفت؛ ارتقاء نرخ تبدیل و فروش میباشد، پس استراتژی seo، دستورالعملی میباشد که برای انجام پروسه seo و دستیابی بدین انگیزه، تدوین می‌گردد. منزلت seo در فرایند ساخت سایت، بازاریابی دیجیتال و فروش از روش اینترنت یا این که نرم افزار تلفن همراه، حق تقدم بر همگی آنهاست و بایستی برای آن یک استراتژی درست در حیث گرفت و در عین حالا برای آن آخری نمی اقتدار در حیث گرفت.

علی رغم اینکه به صورت ظریف از طرز کارایی درجه بندی تارنما ها به وسیله موتورهای کاوش، داده ها دقیقی نیست اما بیشتراز 200 فاکتور شناخته گردیده و تاثیرگذار درین سکو بندی شناسایی شده‌است و هر روز این متغیرهای تاثیرگذار در اکنون تغییر و تحول میباشند.

یک کدام از وسیع ترین خطاها رایج شرکتهای و شروع آپ ها، تصور آن ها از این قضیه میباشد که در صورتی به مقام یکِ گوگل در کلمه و واژه کلیدی خاصی دست یابند، قطعا میلیاردر خواهند شد و این در حالی میباشد که به هیچ وجه به جور سرویس یا این که کالایی که ارائه میکنند، نیازها و رضایت مشتری و پشتیبانی مطلوب یا این که حتی کیفیت محتوای تارنما خویش اهمیت نداده و فعالیتی به مراد تبدیل یوزرها تارنما به مشتری احتمالی در حیث نگرفته اند.

می بایست در حیث داشته باشید که تنها بالا بودن در یک یا این که یکسری کلمه و واژه کلیدی محدود، فیض ای به غیر از سهم اندک در بازار و افت ناگهانی با تغییر‌و تحول دیدگاه و روش جستجوی یوزرها و لغت ها کلیدی آن‌ها درپی نخواهید داشت!
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد  


استفاده کردن تکنیک ها و استراتژی بهینه سازی کلاه سپید
به کارگیری از کلمه ها کلیدی بیش تر و سوالی برای رساندن مضمون‌ محتوا به موتور جستجوی گوگل تا نتایجی به طور اسنیپت داشته باشیم.
استراتژی ایجاد محتوای کیفیت بالا، کاربردی و بدون نقص (بیشتراز 1500 واژه و کلمه) یاور با به کار گیری تگ های H1 تا H6 و در سود
ارتقا نرخ کلیک (CTR) استفاده کننده در ورقه حاصل کاوش
کاهش بانس ریت (نرخ پریدن) با آپ تو دیت رسانی مطالب کهن، سفارش هوشمندانه به مطالعه شایسته ترین مطالب وبسایت و ...
بالا بردن معدل دوره حضور استفاده کننده در تارنما و بهبود تعامل استفاده کننده
کامنت مارکتینگ و تشویق استفاده کننده به درج لحاظ
و در یک حرف؛ بدانیم استفاده کننده وب سایت ما به‌دنبال چه چیزی میگردد تا آنرا در دست وی در اختیار بگذاریم!


سئوکار چه مواقعی را نباید انجام دهد؟
غربت یافت کردن از استعمال صرف از تایتل و عنوان ها دیدنی با عدم تناسب با محتوای ورقه برای ارتقا بازدید تارنما
عدم مبادرت به بدور زدن گوگل و به کار گیری از تکنیک های بهینه سازی سیاه یا این که حتی seo خاکستری
به کار گیری صرف از تحقیق لغت ها کلیدی پربیننده سوای برطرف کردن احتیاجات و ارشادوراهنمایی یوزرها وب سایت
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد در بی آلایش ترین شرایط ممکن، بِرت مدلی از گویش محاوره و روزانه میباشد که به الگوریتم های گوگل امداد می‌نماید تا حتی کوچک ترین قسمت های لهجه محاوره مثل حروف بیشتر را به خیر و خوبی یک آدم فهم نماید.

درحال حاضر از شما می پرسیم، هنگامی آغاز به نوشتن در گوگل می کنید، طولانی تر عبارت های پیشنهادی، از چه دسته زبانی استعمال می کنند؟

گویش محاوره در عبارت های پیشنهادی گوگل و کاربرد آنان در جدیدترین الگوریتم هوش تصنعی BERT
پس در حالتی که به آن تصور کنید خیلی منطقی به لحاظ می رسد:

از آن جایی که موجوداتی که در گول سرچ می‌نمایند، آدم میباشند و طولانی تر با گویش محاورۀ خودشان عبارتی را کاوش می کنند، پس درصورتی که ربات های گوگل هم به جای تمرکز بر ساختار ماشینی، به بعد از آن انسانی و طبیعی گویش اعتنا نمایند، سود پایانی ایده آل خیس خواهد بود.
ولی گوگل تا اینجای فعالیت با نشر الگوریتم RANKBRAIN
الگوریتم رنک برین چه میباشد؟ فهم جادوی اخلاق و رفتار یوزرها در seo (با نمونه و کلیپ)

رنک برین را میتوان الگوریتم نو گوگل بر اساس هوش تصنعی و مصنوعی دانست. این الگوریتم وظیفه دارااست تا براساس عبارت کاوش گردیده مضمون‌ متبوع استفاده کننده را شناسایی کرده و شایسته ترین جواب را به وی اکران دهد. همینطور در‌پی براساس کردار یوزرها مرتبه بندی حاصل کاوش را seo نماید.
، تا حد متعددی گویش طبیعی را با گویش ماشینی جایگزین کرده، اما الگوریتم Bert می‌تواند تحت عنوان تکمیل کننده رنک برین، نتیجه ها دقیقتر و دارای ارتباط تری را در مشت استفاده کننده قرار دهد. می‌پرسید چطوری؟

فهم ساختار پیچیده زبانی بوسیله BERT، زمانی هوش تصنعی و مصنوعی اعجاز مینماید!
علاوه بر این، مسئله دیگری که با روی عمل وارد شدن الگوریتم نو گوگل بهتر از گذشته می شود، فهم و شعور حالت عبارات در جمله ها میباشد. چی؟ متوجه خواسته ما نشدید؟ پس اذن دهید یک نمونه بزنیم.

هنگامی از گوگل می پرسید «روش های سفر به کانادا» گوگل به تک تک عبارات این پاراگراف تحت عنوان واحد های مجزا نگاه نمیکند، بلکه مضمون‌ هرکدام از این لغات را از روی رابطه آنها با یکدیگر تشخیص می دهد. درین نمونه در صورتی‌که صحبت طولانی تر «به» را تبدیل به «از» کنیم، مفهوم پاراگراف به طور کاملً تغییر می کند.

گذشته از آپ دیت BERT: گوگل متوجه تفاوت سخن بیشتر «به» و «از» وجود ندارد و صرفا نتیجه ها مرتبط با سفر کانادا را نشان می دهد.
پس از آپ دیت BERT: گوگل متوجه تفاوت معنا این دو سخن بیش تر می‌گردد و با جستجوی هر یک، نتیجه ها مرتبط با یک جور را نشان می‌دهد.
دیدنی میباشد بدانید که‌این اختراعات دیدنی واقعه جدید ای نیستند و دانشمندان هوش تصنعی و مصنوعی گوگل در سال 2018 در یک نوشته‌علمی آموزشی دارای اعتبار در رابطه هوش تصنعی و مصنوعی گوگل و تاثیر آن در فهم و شعور لهجه آدم در مجموع آنها را معرفی کردند.

الگوریتم برت گوگل از نظر گوگل
طبق اطلاعاتی که درین نوشته ی علمی آمده، آپدیتBERT می‌تواند کاری نماید تا ماشین ها (مثل الگوریتم ها، کامپیوتر ها و…) گویش محاوره را با سرعت و سادگی بیشتری نظارت نمایند و در فیض درصد برداشت خطا از گویش بشر به شدت کاهش یابد. بدین فرایند در کار NLP یا این که Natural Language Processing می‌گویند که میتوان از آن تحت عنوان هسته اصلی الگوریتم برت خاطر کرد.

به صورت خلاصه می توانیم بگوییم:

الگوریتم ها می‌توانند گویش مارا صحیح به به عبارتی طرز ای ادراک نمایند که ما از آن به کار گیری می‌کنیم
الگوریتم های سرچ گوگل می توانند با شعور بهتر لهجه ما، کوئری های یوزرها را با توجه بیشتری محاسبه نمایند
در سود داریم:

ادراک بهتر گویش بشر + توجه بیش تر در چک کوئری یوزرها = حاصل دقیقتر به انگیزه جستجوی استفاده کننده

پیش گویی نتیجه ها کاوش یکی مزایای الگوریتم برت گوگل
برای اینکه فقط به تعریف و تمجید های تئوری بسنده نکنیم، در پی برای شما یک نمونه کاربردی آوردیم تا همگی این توضیحات را در کار هم ببینیم.

یک نمونه دیدنی برای ادراک بهتر آپ تو دیت BERT گوگل
فرض نمائید عبارت انگلیسی «How to catch a cow fishing» را در گوگل سرچ می‌کنیم. (ترجمش میشه چه گونه می قدرت ماهی خاردار صید کرد؟)

دیدنی میباشد بدانید که cow در لهجه انگلیسی 2 معنا مختلف دارااست: یکی‌از در معنای گاو و دیگری هم در قضیه ماهیگیری به معنای نوعی ماهی خاردار دریایی میباشد.

گذشته از این آپ دیت در صورتی عبارت طریق صید ماهی خاردار (How to catch a cow fishing) را سرچ میکردید، حاصل مرتبط با مضمون‌ نخستین واژه cow، یعنی گاوها بود.

بدون شکً بدین گزینه اعتنا کردید که ما در کوئری بالا از واژه و کلمه ماهیگیری fishing به کار گیری کردیم اما گوگل این واژه را نادیده گرفته و نتیجه ها مرتبط با گاوها را به ما نشان می دهد.

حدس بزنید پس از آپ دیت برت چه اتفاقی زمین خورد؟

به عبارتی کاوش نتایجی را نشان می‌دهد که آکنده‌از تصویر ماهی خاردار دریایی و حاصل مربوط به ماهیگیری میباشد.

این یعنی الگوریتم BERT عالم زیرا عبارت کاوش گردیده دربرگیرنده واژه و کلمه ماهیگیری میباشد، پس نتایجی که به شما نشان می دهد هم می بایست رابطه قربت به ماهیگیری داشته باشد.

نقش جدیدترین الگوریتم گوگل در بازاریابی محتوا
الگوریتم BERT بیش تر بر روی چه دسته کوئری تاثیر می گذارد؟
درصورتی که یادتان باشد به روز تازه الگوریتم گوگل در مارس 2019 به خیال تغییرات متعددی که در نتیجه ها کاوش داشت، رمز و صدای متعددی به‌راه‌انداخت. اما شاید بپرسید که چرا هنوز داده ها متعددی از جا به جایی درجه وبسایت ها از الگوریتم BERT در شبکه‌های‌عمومی جان دار وجود ندارد.

دلیلش این میباشد که الگوریتم برت طولانی تر تمرکز خویش را روی کوئری های طولانی و دیالوگ محور قرار داده و زیرا عبارات کلیدی طولانی معمولاً انگیزه اولیه سئوکارها وجود ندارد، تغیرات برت هنوز برای بخش اعظمی از تارنما ها تماماً مشهود وجود ندارد.

درضمن، طبق گفته گوگل، این به‌روزرسانی 10 درصد حاصل کاوش را دست خوش تغییر تحول می‌دهد. یعنی از هر 10 سود، قطعاً یکی‌از آنان از نوع نو زبانی bert گوگل به کارگیری کرده اند. پس در شرایطی که بخواهیم این به‌روزرسانی را به همگی کوئری ها تعمیم دهیم، نمیتواند خیلی صحیح باشد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار  شایسته ترین بهینه سازی فعالیت [گام اول] : انتخاب یک دامنه ( Domain ) مناسب و دارای ربط به زمینه وبسایت
بله، داشتن یک دامین مناسب و هم خوانی آن با محتوای وبسایت نقش بسیار زیادی در seo سایت شما دارد و همچنین کمک میکند تا موتورهای جستجو بهتر و سریعتر نوعیت قضیه تارنما شما از روی دامنه شما تشخیص دهند.

گوگل دامنه را ترجمه می کند ! جالب می باشد بدانید گوگل و برخی از موتورهای جستجوی پرقدرت دیگر توانا یافتن و ترجمه لغت ها جستجو شده در دامنه و نوشته ها می‌باشند.

در صورتی‌که به مثال بالا دقت فرمائید مشاهده می‌کنید که کلمه « خبر‌ها دانا » جستجو شد و آدرس news.parseek.com/World نمایش داده شد. در این URL واژه و کلمه « خبر ها » به « news » و واژه « فهمیده » به « World » توسط جستجو گر کارکشته Google Translate ترجمه شده است، همچنان کلماتی که ترجمه شده هم در آدرس هم در عنوان برجسته (Bold) شده است و یکی دلیلهایی که news.parseek.com/World رتبه اول کلمه « خبرها عالم » را گوگل داراست همین است. اعتنا داشته باشید که مطلقا لازم نیست دامنه یا URL های شما به گویش انگلیسی باشد. میتواند به زبان فارسی هم باشد، و همین تاثیر مثبت خود را بر روی سئو تارنما شما خواهد گذاشت. این مورد منقضی شده و طوریکه اعلام شده تلاش ندارد!

[گام دوم] : تعیین یک سیستم مدیر محتوای (CMS) مناسب و قوی
موتورهای جستجو سایتهای پویا (Dynamic) را بیش تر از سایتهای ایستا (Static) دوست دارند. سیستم رئیس محتوای پیشرفته، استاندارد و توانمند دستگیر خوبی برای شما و سایت شما خواهد بود، سیستم های مدیر محتوا با افزونه های مختلفی که بخش سئو را هم دربر می گیرد کمکتان مینماید دارای منفعت گیری از افزونه های قدرتمند سئو، سایت خود را راحتر و سریع تر بهینه سازی فرمایید. وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سیستم های های مدیریت محتواییست که افزونه ها (Plugins) های زیادی برای seo برای موتورهای جستجو دارا هستند،

[گام سوم] : طراحی حرفه ای و رعایت استاندارد ها
موتورهای جستجو دلداده سایتهایی می باشند که حرفه ای و استاندارد طراحی شده باشند؛ طراحی سایت با هر زبانی باشد تفاوت خاصی ندارد اما مهم اینست که در طراحی وب استانداردهای W3C رعایت گردد. استفاده از HTML5 به جای HTML و CSS3 به جای CSS پیشنهاد می شود. وبسایت شما باید طوری طراحی گردد که به کارگیری از آن هم برای کاربر هم برای موتورهای جستجو آسوده و وارفته باشد، زیاد از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد، سنگین نباشد، از تصاویر و فلش زیاد به کار گیری نشده باشد.

[گام چهارم] : انتخاب یک میزبان حاذق و عالی
داشتن یک هاست عالی و لبریز سرعت بر روی seo سایت شما تاثیر مثبت زیادی داراست. در‌صورتی‌که می خواهید سایت خود را حرفه ای سئو فرمائید، سئو ۲۴ توصیه می‌کند از سرویس میزبانی اشتراکی به کار گیری نکنید، بر روی سرور های هاست اشتراکی سایتهای متفاوت زیادی روی آن قرار دارند، در حالتی که تعداد سایتهای اسپم این وب سایت زیادتر از تعداد سایتهای غیره اسپم و وبسایت های خوب سرور اشتراکی زیاد شوند، سایتهای هم محلی بد بر روی سایتهای خوب تاثیر بد می‌گذارد. اگر میزان دارایی خرید یک سرور مخصوص یا یک سرور مجازی مخصوص را ندارید، حد اقل یک IP غیروابسته برای وب سایت خود خریداری فرمائید تا از سایتهای دیگر سرور متمایز شوید. زیرا درصورتی که IP یک سرور اسپم شناخته شود روی تمامی سایتهای آن سرور تاثیر بد خواهد گذاشت و چنانچه برای شما قابلیت و امکان خرید سرور، VPS و آی پی اختصاصی را ندارید حد اقل سایت های هم محلی سرور را باز بینی نمائید که سایت اسپم رو آن قرار نداشته باشد. برای باز‌نگری وبسایت هایی اهل یک محل میتوانید از ابزار Reverse IP Lookup استفاده کنید و آدرس یا آی پی تارنما را وارد نمائید تا لیست سایت های اهل یک محل را در کمتر از تعدادی ثانیه ملاحظه کنید.

[گام پنجم] : تولید محتوای دارای منفعت و اثرگذار
دیگر چیزی اسکن نکنید! موتورهای جستجو به شدت از سایتهای کپی بردار متنفر میباشند، کارایی فرمائید از نخستین محتوای اثر گذار و نو ساخت کنید و با Copy خداحافظی فرمایید. گذشته از ایجاد محتوا باید توجه داشته باشید که فقط محتوایی را بنویسید که با قضیه وبسایت شما ارتباط داشته باشد. برای مثال در شرایطی‌که در وبسایت فروش لوله ای پلاستیکی شما یادگرفتن نصب لینوکس را قرار دهید فایده ای مطلوبی حاصل نمی‌کنید. و نکته ای مهم دیگر اینکه عملکرد نمایید بسیار کوتاه و بسیار بلند ننویسید! موتورهای جستجو نوشته‌ی‌علمی هایی که بسیار کوتاه میباشند و یا بسیار طولانی هستند نمیپسندند. (پست هایی که منتشر میکنید حداقل میبایست کمتر از ۳۰۰ سخن نباشد). بهتر است از بروزرسانی های طولانی پرهیز نموده و وب سایت خود را به صورت منظم همیشه بروز نگه دارید.

[گام ششم] : عنوان ها و توضیحات مناسب، کلیدی و دارای ربط
مهمترین چیز در سئو عنوان کاغذ یا همان Title می باشد! عنا وین معلوم می نمایند برگه ای شما در زمینه ی چه می باشد؟ و عنوان ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و ذخیره میشوند، لذا در انتخاب عنوان های مناسب، کاربردی و کلیدی دقت فرمایید، عنوان ها را زیاد طولانی نکنید. استفاده عنوانهایی نظیر : seo|بهینه سازی تارنما برای گوگل| بهینه سازی موتورهای جستجو| seo سازی تارنما این حالت به اصطلاح stuff گفته می شود و پیشنهاد نمیگردد، عنا وین باید مناسب، مرتبط، و طولانی نباشد. ( حد اکثر نمایش عنوان در گوگل ۷۰ کارکتر هست).

توضیحات ها : توضیحات ها یا Deprecation متن هایی می‌باشند که زیر عنوان تارنما شما برای کاوش گر ها در موتورهای جستجو نمایش داده میشوند. به کار گیری از توضیحات دارای ربط، نه چندان طولانی توصیه میشود. توضیحات را مملو‌از کلمات کلیدی وب سایت خود نکنید! توضیحات مانند تصویر ذیل در گوگل به نمایش در میآید؛ با نوشتن توضیحات خوب و ترغیب کننده کاربران را وادار نمائید که روی سایت شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما شوند.

[گام هفتم] : تولید فایل Robots.txt و محدودی سازی دسترسی
صلاح نیست موتورهای جستجو به هر قسمت وبسایت شما دسترسی داشته باشند و هر قسمتی که از وبسایت شما را که می بینند ایندکس کنند. شما با قرار دادن فایل Robots.txt در root هاست خود ( در آخر باید در چنین آدرسی در دسترس باشد www.seo24.ir/robots.txt) و درج دستورات مفید مبنی بر قسمتهایی که موتورهای جستجو اجازه دسترسی و ایندکس آنرا دارا‌هستند، موتورهای جستجو را منع نمائید از قسمت های که لازم نیست ایندکس شود. زیرا ایندکس شدن برخی از قسمتهای وبسایت سبب صدمه زدن به سایت شما خواهد شد.

با منع سازی موتورهای جستجو از قسمتهای غیر ضروری، شما به تارنما خود کمک میکنید که قسمتهای که دارای محتوای تکراری می باشند و یا برای موتورجستجو کاربرد ندارد ایندکس نشود، مثلا آدرسهایی مانند www.seo24.ir/page/2 نیاز به ایندکس شدن در گوگل را ندارند.

[گام هشتم] : معرفی برای موتورهای جستجو
بعد از اینکه گام های نخستین تا ششم را برداشتید سایت خود را برای موتورهای جستجوی مطرح مثل: گوگل، بینگ معرفی و ثبت فرمایید.

معرفی تارنما به گوگل – Webmaster Tools – Crawl URL

معرفی وبسایت به بینگ – Submit your Site to Bing

[گام نهم] : ثبت وبسایت در Webmaster Tools موتورهای جستجو
با ثبت سایت خود در بخش Webmaster Tools موتورهای جستجو که برای مدیران سایت ساخته شده است شما میتوانید اطلاعات دقیقی را درباره وب سایت خود مشاهده کنید، تنظیمات زیادی را انجام دهید و با پیشنهادات آنجا، مشکلات وبسایت خود را برطرف و به سوی بهینه سازی سلامت تکان کنید.

ابزارهای مدیران تارنما در گوگل – Google Webmaster Tools

ابزارهای مدیران وبسایت در بینگ – Bing Webmaster Tools

[گام دهم] : عمل در شبکه های مردمی
حضور فعال در شبکه های عمومی مانند فیس بوک، گوگل پلاس و تویتر به سئو وب سایت شما یاری میکند، ورقه ای در صورت بوک، گوگل پلاس و تویتر برای سایت خود بسازید، لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید و افراد زیادی از شبکه‌های‌مردمی به سوی صفحه ها خود بکشانید تا با صفحات درباره باشند.

[گام یازدهم] : لینک و پیوند سازی (Link Building) و ارتقا لینکهای ورودی
پیوند بیلندیگ صحیح و افزایش لینک و پیوند های ورودی تندرست به seo سایت شما کمک میکند. از شبکه‌های‌عمومی برای لینک بیلدینگ سلامت میتوانید استعمال فرمایید و در‌صورتی‌که قصد ارتقا لینک های ورودی تندرست را داشتید هیچ گاه تبادل لینک نکنید و هیچگاه پیوند خریداری نکنید! زیرا به وبسایت شما ضربه زیاد و در بسی موارد ضربات جبران ناپذیری را می‌دهند. شما با افزایش محتوای اثرگذار، نو و متفاوت کاربران زیادی را جذب میکنید، آنان از مطالب شما خوششان میآید و لینکهای شما را در سایتها، وبلاگها و شبکه های عمومی قرار می دهند و این به طور کامل طبیعی و دارای منفعت می باشد. نوشتن پست میهمان هم برای لینک سازی مفید خواهد بود.

[گام دوازدهم] : معرفی وبسایت در دایرکتوری های لینک کار کشته و تندرست
وجود پیوند شما در دایرکتوری های حاذق و سالم مانند Dmoz و Yahoo Directory کمکتان میکند تا کاربران بیش تر را به وبسایت خود جذب کنید، افزایش پیج رنک و رنکینگ داشته باشید.

توجه ! هیچگاه از دایرکتوری های تبادل لینک بدون‌پول که حاوی هزاران لینک میباشند استعمال نکنید، که به وب سایت شما آسیب زیادی میرسانند ( برای یافتن نمونه دایرکتوری های تبادل لینک وخیم واژه و کلمه « تبادل لینک رایگان » را جستجو کنید.)

[گام سیزدهم] : به کارگیری از آمارگیرهای قدرتمند نظیر Google Analytic
استعمال از آمارگیرها به شما کمک می‌کند تا روند افزایش بازدید و ورودی وبسایت خود را از موتورهای جستجو مشاهده کنید، نقاط قوت و ضعف را پیدا فرمایید و در پی حل خطاها آن شوید. یک کدام از بهترین آمارگیرهای جهان اینترنت Google Analytic می باشد.

[گام چهاردهم] : برای کاربران کار کنید نه موتورهای جستجو
امروز موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند، در صورتی‌که شما برای کاربران عمل نمائید و هدف شما صرفا رضایت آن‌ها باشند موتورهای جستجو هم شمارا دوست دارا‌هستند و در صفحه های اول آنان قرار دارید البته چنانچه هدف شما فقط و تنها موتورهای جستجو باشد نه کاربر؛ موتورهای جستجو هم شما را دوست ندارند و در صفحه های اولیه لیست نمیکنند. شاید فکر کنید که موتورهای جستجو از کجا میفهمند؟ هزاران تفاوت دربین سایتهایی که برای کاربر عمل می نمایند به جای موتور جستجو وجود دارد و این فعالیت برای موتورجستجو های هوشمند که بماند برای بشر هم قابل تشخیص می باشد.

[گام پانزده هم] : شکیبایی، شکیبایی و طاقت
همان گونه که در نخستین گفته شد میبایست صبور باشید، عجله نکنید، به موتورهای جستجو مهلت دهید تا وب سایت شما را بررسی کنند و از صدق و کیفیت آن با خبر شوند و در چهره عبور از آزمون های سنجش کیفیت وبسایت، سایت شما در صفحه های اول لغات جستجو شده لیست کنند.
 

  • شایلین عباسی