مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار  شایسته ترین بهینه سازی فعالیت [گام اول] : انتخاب یک دامنه ( Domain ) مناسب و دارای ربط به زمینه وبسایت
بله، داشتن یک دامین مناسب و هم خوانی آن با محتوای وبسایت نقش بسیار زیادی در seo سایت شما دارد و همچنین کمک میکند تا موتورهای جستجو بهتر و سریعتر نوعیت قضیه تارنما شما از روی دامنه شما تشخیص دهند.

گوگل دامنه را ترجمه می کند ! جالب می باشد بدانید گوگل و برخی از موتورهای جستجوی پرقدرت دیگر توانا یافتن و ترجمه لغت ها جستجو شده در دامنه و نوشته ها می‌باشند.

در صورتی‌که به مثال بالا دقت فرمائید مشاهده می‌کنید که کلمه « خبر‌ها دانا » جستجو شد و آدرس news.parseek.com/World نمایش داده شد. در این URL واژه و کلمه « خبر ها » به « news » و واژه « فهمیده » به « World » توسط جستجو گر کارکشته Google Translate ترجمه شده است، همچنان کلماتی که ترجمه شده هم در آدرس هم در عنوان برجسته (Bold) شده است و یکی دلیلهایی که news.parseek.com/World رتبه اول کلمه « خبرها عالم » را گوگل داراست همین است. اعتنا داشته باشید که مطلقا لازم نیست دامنه یا URL های شما به گویش انگلیسی باشد. میتواند به زبان فارسی هم باشد، و همین تاثیر مثبت خود را بر روی سئو تارنما شما خواهد گذاشت. این مورد منقضی شده و طوریکه اعلام شده تلاش ندارد!

[گام دوم] : تعیین یک سیستم مدیر محتوای (CMS) مناسب و قوی
موتورهای جستجو سایتهای پویا (Dynamic) را بیش تر از سایتهای ایستا (Static) دوست دارند. سیستم رئیس محتوای پیشرفته، استاندارد و توانمند دستگیر خوبی برای شما و سایت شما خواهد بود، سیستم های مدیر محتوا با افزونه های مختلفی که بخش سئو را هم دربر می گیرد کمکتان مینماید دارای منفعت گیری از افزونه های قدرتمند سئو، سایت خود را راحتر و سریع تر بهینه سازی فرمایید. وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سیستم های های مدیریت محتواییست که افزونه ها (Plugins) های زیادی برای seo برای موتورهای جستجو دارا هستند،

[گام سوم] : طراحی حرفه ای و رعایت استاندارد ها
موتورهای جستجو دلداده سایتهایی می باشند که حرفه ای و استاندارد طراحی شده باشند؛ طراحی سایت با هر زبانی باشد تفاوت خاصی ندارد اما مهم اینست که در طراحی وب استانداردهای W3C رعایت گردد. استفاده از HTML5 به جای HTML و CSS3 به جای CSS پیشنهاد می شود. وبسایت شما باید طوری طراحی گردد که به کارگیری از آن هم برای کاربر هم برای موتورهای جستجو آسوده و وارفته باشد، زیاد از جاوا اسکریپت استفاده نشده باشد، سنگین نباشد، از تصاویر و فلش زیاد به کار گیری نشده باشد.

[گام چهارم] : انتخاب یک میزبان حاذق و عالی
داشتن یک هاست عالی و لبریز سرعت بر روی seo سایت شما تاثیر مثبت زیادی داراست. در‌صورتی‌که می خواهید سایت خود را حرفه ای سئو فرمائید، سئو ۲۴ توصیه می‌کند از سرویس میزبانی اشتراکی به کار گیری نکنید، بر روی سرور های هاست اشتراکی سایتهای متفاوت زیادی روی آن قرار دارند، در حالتی که تعداد سایتهای اسپم این وب سایت زیادتر از تعداد سایتهای غیره اسپم و وبسایت های خوب سرور اشتراکی زیاد شوند، سایتهای هم محلی بد بر روی سایتهای خوب تاثیر بد می‌گذارد. اگر میزان دارایی خرید یک سرور مخصوص یا یک سرور مجازی مخصوص را ندارید، حد اقل یک IP غیروابسته برای وب سایت خود خریداری فرمائید تا از سایتهای دیگر سرور متمایز شوید. زیرا درصورتی که IP یک سرور اسپم شناخته شود روی تمامی سایتهای آن سرور تاثیر بد خواهد گذاشت و چنانچه برای شما قابلیت و امکان خرید سرور، VPS و آی پی اختصاصی را ندارید حد اقل سایت های هم محلی سرور را باز بینی نمائید که سایت اسپم رو آن قرار نداشته باشد. برای باز‌نگری وبسایت هایی اهل یک محل میتوانید از ابزار Reverse IP Lookup استفاده کنید و آدرس یا آی پی تارنما را وارد نمائید تا لیست سایت های اهل یک محل را در کمتر از تعدادی ثانیه ملاحظه کنید.

[گام پنجم] : تولید محتوای دارای منفعت و اثرگذار
دیگر چیزی اسکن نکنید! موتورهای جستجو به شدت از سایتهای کپی بردار متنفر میباشند، کارایی فرمائید از نخستین محتوای اثر گذار و نو ساخت کنید و با Copy خداحافظی فرمایید. گذشته از ایجاد محتوا باید توجه داشته باشید که فقط محتوایی را بنویسید که با قضیه وبسایت شما ارتباط داشته باشد. برای مثال در شرایطی‌که در وبسایت فروش لوله ای پلاستیکی شما یادگرفتن نصب لینوکس را قرار دهید فایده ای مطلوبی حاصل نمی‌کنید. و نکته ای مهم دیگر اینکه عملکرد نمایید بسیار کوتاه و بسیار بلند ننویسید! موتورهای جستجو نوشته‌ی‌علمی هایی که بسیار کوتاه میباشند و یا بسیار طولانی هستند نمیپسندند. (پست هایی که منتشر میکنید حداقل میبایست کمتر از ۳۰۰ سخن نباشد). بهتر است از بروزرسانی های طولانی پرهیز نموده و وب سایت خود را به صورت منظم همیشه بروز نگه دارید.

[گام ششم] : عنوان ها و توضیحات مناسب، کلیدی و دارای ربط
مهمترین چیز در سئو عنوان کاغذ یا همان Title می باشد! عنا وین معلوم می نمایند برگه ای شما در زمینه ی چه می باشد؟ و عنوان ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و ذخیره میشوند، لذا در انتخاب عنوان های مناسب، کاربردی و کلیدی دقت فرمایید، عنوان ها را زیاد طولانی نکنید. استفاده عنوانهایی نظیر : seo|بهینه سازی تارنما برای گوگل| بهینه سازی موتورهای جستجو| seo سازی تارنما این حالت به اصطلاح stuff گفته می شود و پیشنهاد نمیگردد، عنا وین باید مناسب، مرتبط، و طولانی نباشد. ( حد اکثر نمایش عنوان در گوگل ۷۰ کارکتر هست).

توضیحات ها : توضیحات ها یا Deprecation متن هایی می‌باشند که زیر عنوان تارنما شما برای کاوش گر ها در موتورهای جستجو نمایش داده میشوند. به کار گیری از توضیحات دارای ربط، نه چندان طولانی توصیه میشود. توضیحات را مملو‌از کلمات کلیدی وب سایت خود نکنید! توضیحات مانند تصویر ذیل در گوگل به نمایش در میآید؛ با نوشتن توضیحات خوب و ترغیب کننده کاربران را وادار نمائید که روی سایت شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما شوند.

[گام هفتم] : تولید فایل Robots.txt و محدودی سازی دسترسی
صلاح نیست موتورهای جستجو به هر قسمت وبسایت شما دسترسی داشته باشند و هر قسمتی که از وبسایت شما را که می بینند ایندکس کنند. شما با قرار دادن فایل Robots.txt در root هاست خود ( در آخر باید در چنین آدرسی در دسترس باشد www.seo24.ir/robots.txt) و درج دستورات مفید مبنی بر قسمتهایی که موتورهای جستجو اجازه دسترسی و ایندکس آنرا دارا‌هستند، موتورهای جستجو را منع نمائید از قسمت های که لازم نیست ایندکس شود. زیرا ایندکس شدن برخی از قسمتهای وبسایت سبب صدمه زدن به سایت شما خواهد شد.

با منع سازی موتورهای جستجو از قسمتهای غیر ضروری، شما به تارنما خود کمک میکنید که قسمتهای که دارای محتوای تکراری می باشند و یا برای موتورجستجو کاربرد ندارد ایندکس نشود، مثلا آدرسهایی مانند www.seo24.ir/page/2 نیاز به ایندکس شدن در گوگل را ندارند.

[گام هشتم] : معرفی برای موتورهای جستجو
بعد از اینکه گام های نخستین تا ششم را برداشتید سایت خود را برای موتورهای جستجوی مطرح مثل: گوگل، بینگ معرفی و ثبت فرمایید.

معرفی تارنما به گوگل – Webmaster Tools – Crawl URL

معرفی وبسایت به بینگ – Submit your Site to Bing

[گام نهم] : ثبت وبسایت در Webmaster Tools موتورهای جستجو
با ثبت سایت خود در بخش Webmaster Tools موتورهای جستجو که برای مدیران سایت ساخته شده است شما میتوانید اطلاعات دقیقی را درباره وب سایت خود مشاهده کنید، تنظیمات زیادی را انجام دهید و با پیشنهادات آنجا، مشکلات وبسایت خود را برطرف و به سوی بهینه سازی سلامت تکان کنید.

ابزارهای مدیران تارنما در گوگل – Google Webmaster Tools

ابزارهای مدیران وبسایت در بینگ – Bing Webmaster Tools

[گام دهم] : عمل در شبکه های مردمی
حضور فعال در شبکه های عمومی مانند فیس بوک، گوگل پلاس و تویتر به سئو وب سایت شما یاری میکند، ورقه ای در صورت بوک، گوگل پلاس و تویتر برای سایت خود بسازید، لینک وبسایت خود را در آن قرار دهید و افراد زیادی از شبکه‌های‌مردمی به سوی صفحه ها خود بکشانید تا با صفحات درباره باشند.

[گام یازدهم] : لینک و پیوند سازی (Link Building) و ارتقا لینکهای ورودی
پیوند بیلندیگ صحیح و افزایش لینک و پیوند های ورودی تندرست به seo سایت شما کمک میکند. از شبکه‌های‌عمومی برای لینک بیلدینگ سلامت میتوانید استعمال فرمایید و در‌صورتی‌که قصد ارتقا لینک های ورودی تندرست را داشتید هیچ گاه تبادل لینک نکنید و هیچگاه پیوند خریداری نکنید! زیرا به وبسایت شما ضربه زیاد و در بسی موارد ضربات جبران ناپذیری را می‌دهند. شما با افزایش محتوای اثرگذار، نو و متفاوت کاربران زیادی را جذب میکنید، آنان از مطالب شما خوششان میآید و لینکهای شما را در سایتها، وبلاگها و شبکه های عمومی قرار می دهند و این به طور کامل طبیعی و دارای منفعت می باشد. نوشتن پست میهمان هم برای لینک سازی مفید خواهد بود.

[گام دوازدهم] : معرفی وبسایت در دایرکتوری های لینک کار کشته و تندرست
وجود پیوند شما در دایرکتوری های حاذق و سالم مانند Dmoz و Yahoo Directory کمکتان میکند تا کاربران بیش تر را به وبسایت خود جذب کنید، افزایش پیج رنک و رنکینگ داشته باشید.

توجه ! هیچگاه از دایرکتوری های تبادل لینک بدون‌پول که حاوی هزاران لینک میباشند استعمال نکنید، که به وب سایت شما آسیب زیادی میرسانند ( برای یافتن نمونه دایرکتوری های تبادل لینک وخیم واژه و کلمه « تبادل لینک رایگان » را جستجو کنید.)

[گام سیزدهم] : به کارگیری از آمارگیرهای قدرتمند نظیر Google Analytic
استعمال از آمارگیرها به شما کمک می‌کند تا روند افزایش بازدید و ورودی وبسایت خود را از موتورهای جستجو مشاهده کنید، نقاط قوت و ضعف را پیدا فرمایید و در پی حل خطاها آن شوید. یک کدام از بهترین آمارگیرهای جهان اینترنت Google Analytic می باشد.

[گام چهاردهم] : برای کاربران کار کنید نه موتورهای جستجو
امروز موتورهای جستجو بسیار هوشمند شده اند، در صورتی‌که شما برای کاربران عمل نمائید و هدف شما صرفا رضایت آن‌ها باشند موتورهای جستجو هم شمارا دوست دارا‌هستند و در صفحه های اول آنان قرار دارید البته چنانچه هدف شما فقط و تنها موتورهای جستجو باشد نه کاربر؛ موتورهای جستجو هم شما را دوست ندارند و در صفحه های اولیه لیست نمیکنند. شاید فکر کنید که موتورهای جستجو از کجا میفهمند؟ هزاران تفاوت دربین سایتهایی که برای کاربر عمل می نمایند به جای موتور جستجو وجود دارد و این فعالیت برای موتورجستجو های هوشمند که بماند برای بشر هم قابل تشخیص می باشد.

[گام پانزده هم] : شکیبایی، شکیبایی و طاقت
همان گونه که در نخستین گفته شد میبایست صبور باشید، عجله نکنید، به موتورهای جستجو مهلت دهید تا وب سایت شما را بررسی کنند و از صدق و کیفیت آن با خبر شوند و در چهره عبور از آزمون های سنجش کیفیت وبسایت، سایت شما در صفحه های اول لغات جستجو شده لیست کنند.
 

  • ۹۹/۰۲/۲۷
  • شایلین عباسی

بهترین سئو کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی