مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO + چک‌لیست


بهینه سازی چه می باشد؟ یادگرفتن بی نقص مفاهیم سئو + آنالیز‌لیست


seo تیم‌ای از  سئو در مشهد   امور برای بهبود سکو سایت در حاصل جستجوی گوگل میباشد. سایتی که روی بهینه سازی آن شغل نکرده‌اند مثل انسانی میباشد که تهِ چاهی بدون‌نور گیر افتاده و هرچقدر فریاد میزند کسی صدایش را نمی‌شنود.

وبسایتی که در نتیجه ها ابتدا یا این که دست‌کم برگه اولیه نتایح کاوش چشم نمیشود دقیقاً موقعیت مشابهی با آدم گیر افتاده ته چاه داراست.

پاسخ دادن به پرسش بهینه سازی چه میباشد راحت میباشد البته فارغ از استحضار از نکات و شیوه‌های آن، seo را در ذهنیت شما به یک افسانه تبدیل گردد. seo به هیچ عنوانً افسانه وجود ندارد. در واقع seo اصول و تکنیک‌هایی میباشد که هرکسی می تواند خاطر بگیرد.

پس با قرائت این نوشته‌ی‌علمی اولاً یک نمای کلی از seo را میبینید و دوماً دیگر کسی نمی‌تواند با کلام از seo سرتان کلاه بگذارد.

درین نوشته‌ی علمی در رابطه تکنیک‌های متفاوت بهینه سازی (یعنی کلاه سپید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) صحبت می زنیم، با بهینه سازی داخلی و فرنگی و نکات اساسی هرمورد آشنا می‌شویم. در نقطه پایان لیستی از الگوریتم‌های اصلی گوگل را آورده‌ایم و یک پوشه نظارت‌لیست بهینه سازی برای شما مهیا کرده‌ایم.

سفارش می کنم همین حال یا این که بعداز مطالعۀ این نوشته‌ی‌علمی محاسبه‌لیست بهینه سازی که در نقطه پایان برای شما گذارده‌ایم را دانلود فرمائید و در حالتی که امکانش بود پرینت بگیرید. با این بررسی‌لیست می توانید به طور منظم شغل های سئوی سایتتان را ایفا دهید و بعد از نقطه پایان هر قسمت آن را نشان بزنید.

این seo یعنی چی آخرش؟


اذن دهید یک راست بروم رمز اصل مقاله و تعریف‌و‌تمجید سادۀ بهینه سازی (سئو) را به شما بیان‌کنم. کلمۀ بهینه سازی از کنار هم قرار دادن حروف نخستین لغات Search Engine Optimization گرفته گردیده‌است. Search Engine Optimization یعنی چه؟ یعنی:

«سئو برای موتورهای کاوش»

سئو برای موتورهای کاوش، به گروه‌ای از تاکتیک‌ها و دستور کار‌ها گفته می‌گردد که چنانچه به‌صدق اعمال شوند سبب ساز به خوب شدن منزلت وب سایت در موتورهای کاوش (به خصوص گوگل) و ارتقا بازدید تارنما و هدایت ترافیک بیشتر می شوند.

چرا seo اهمیت دارااست؟
روز آپ تو دیت به تعداد کاربرانی که از روش گوگل نیازهایشان را جست و جو می نمایند، اضافه می‌گردد. مبنی بر آمار قانونی تارنما گوگل روزمره بیشتراز 3.5 میلیارد سرچ در گوگل اعمال میشود. هم اکنون ریلکس می توانیم فهم کنیم که چرا بیل گیتس می گوید که:

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

کاهش وسعت صفحه ها اینترنت
ارتقاء سرعت وبسایت یک  سئو در مشهد   کدام از مهم‌ترین هدف ها seo تکنیکال میباشد. استعمال از CDN، Cache، Lazy loading و مینیفای کردن cssها همگی به مراد بالا بردن سرعت وب سایت اعمال میشود. بهتر میباشد از ابزارهای فشرده سازی تصویر استعمال فرمایید. Google Page Speed Insight یک بینش کلی نسبت با گاز تارنما به شما میدهد. ولی ممکن میباشد شما نخواهید کیفیت را فدای کمیت فرمائید و تصاویر فوق العاده کیفیت خوب با وسعت بالا روی وبسایت خویش داشته باشید؛ این تصمیم تماما با فرد شماست که از دربین سرعت و کیفیت یکی‌از را برگزینید.

در شکل نیاز بخوانید: فراگیری بهینه سازی مبتدی و تازه کار

مقایسه سرعت وب سایت فارغ از به کارگیری از CDN و با CDN
در مطالعات ما اثبات شد که همگی ی CDN ها منجر ارتقاء سرعت تارنما نیستند. ممکن میباشد شما هزینه ی متعددی هم پرداخت کرده باشید و حتی منجر تعدادی درصد افت سرعت گردیده باشد. پس مسلما این دو گزینه را مقایسه نمائید و از صحت تلاش بهینه سازی تکنیکال خویش مطمئن گردید.

حذف اسکریپت های فرد ثالث (3rd party scripts)
هرکدام از این 3rd party script ها یه طور معدل 34 میلی ثانیه به فرصت بار گذاری شدن ورقه اضافه می نمایند. کدهای جاوا اسکریپتی که گوگل آنالیتیکس به کارگیری می نماید هم عضو همین خانواده می‌باشند. البته ممکن میباشد با طغیان به صفحه های خویش مواقعی پیدا نمائید که نیازی به وجود آنان نباشد. این استراتژی بهینه سازی تکنیکال را مطلقا در حیث بگیرید.

پیاده سازی hreflang برای وبسایت های در میان المللی
آیا تارنما شما میان المللی و چندین زبانه میباشد؟ در این حالت تگ hreflang می‌تواند یاری متعددی برای بهینه سازی تکنیکال شما باشد. پیاده سازی و استعمال از این تگ برای تارنما یک‌سری زبانه ممکن میباشد شمارا سردرگم نماید. بدین مراد ابزارهای hreflang generator متعدد می‌توانند به شما امداد نمایند.

تگ hreflang در seo تکنیکاللینک های از دست رفته ی وب سایت خویش را پیدا نمایید
پیوند مرده (broken or dead link) لینکی میباشد که شیت آن حذف گردیده و با خطای 404 روبرو می‌شود. این شرایط به تنهایی ایراد خاصی وجود ندارد البته درصورتی که برای این شیت پیوند سازی داخلی وجود داشته باشد، ربات گوگل از دست شما دلگیر گردد. ابزارهای حسابرسی سئوتکنیکال در semrush و Ahrefs می‌توانند این پیوند ها را برای شما پیدا نمایند. هم اینگونه این ابزارها میتوانند به شما در قضیه سئوی خارجی و جستن لینک و پیوند های منزه گردیده بیرون از سایتتان نیز امداد نمایند.

به کارگیری از داده های ساختار یافته (structured data)
به کارگیری از structured data به تنهایی اقدامی در راستای بهینه سازی تکنیکال وجود ندارد. البته به کار گیری از این داده های ساختار یافته شانس صفحه ها شما برای کسب rich snippets و سکو ی صفر را ارتقا میدهد. زمانی شما چیزی بالاتر از سکو ی یک را کسب کرده باشید بالطبع نرخ کلیک (CTR) شما به شدت بالا می رود.

خطاها به کارگیری از موبایل را ارزیابی فرمایید
هنگامی با الگوریتم mobile first index آشنا می‌باشید دیگر مورد نیاز وجود ندارد اهمیت با صرفه بودن وبسایت برای تلفن همراه را به شما توضیح دهیم. حتی در صورتی اپ نویسی وب سایت شما به طور کامل عکس العمل گرا باشد، ممکن میباشد خطاها پر اسم و رسم به (Mobile usability issues) برایتان پیش بیاید؛ لذا قسمت مرتبط با اشتباهات تلفن همراه در سرچ کنسول گوگل را آنالیز فرمایید. اعتنا نمایید که چه ایرادی در چه شیت ای به وجود آمده و برای رفع آن مبادرت نمایید.

چرا به seo تکنیکال نیاز داریم؟
همان گونه که در تحلیل لیست مشاهده کردید خیلی از اقدامات بهینه سازی تکنیکال در واقع اصولی میباشند که بهتر میباشد پیش از استارت عمل وب سایت بدانید. بهینه سازی تکنیکال کار کشته شمارا یک گام نسبت به رقبای دیگر جلو می اندازد. دیدنی میباشد بدانید که اکثری از تارنما های برتر نتیجه ها کاوش خطاها تکنیکال سئوی وب سایت خویش را برطرف نکرده اند. سوال های، ایده ها و تجربیات technical سئو خویش را در‌این ورقه با ما میان بگذارید.

 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سرعت وبسایت

1 – سرعت تارنماسرعت وبسایت بسیار اساسی میباشد چرا‌   سئو در مشهد   که یوزرها امروز بسیار نادر تحمل خیس از یوزرها سپری شد هبوده و توقع دارا‌هستند تا تارنما آیتم نظرشان با گاز برایشان بار گذاری گردیده و اکران داده خواهد شد.
به نحوی که بر پایه ی پژوهش ها، بیش تر از 50 درصد یوزرها تلفن همراه در سال 2016، بیشتراز 3 ثانیه برای load شدن یک ورقه حوصله نکرده و ورقه را میبستند.
گوگل هم صفحه های سریع را بسیار بیشتر از صفحه های خوب البته نماید میپسندد.
در seo 2021 نیز بیشتر به‌سرعت پرداخته گردیده است و اضافه شدن فاکتورهای مرتبط با تجربه صفحه های یا این که page experience، به ابزارهای سکو بندی صفحه های اینترنت بوسیله موتور جستجوی گوگل، مارا بیشتراز گذشته به ارتقاء سرعت تارنما خویش بدون چاره میکند.
برای اینکه بدانید سرعت سایتتان نسبت به ایده آل گوگل چه وضعیتی داراست می توانید از core web vitals گوگل یاری بگیرید.


2 – امکان crawl برای خزنده های گوگلموتورهای کاوش ار ربات های خزنده (crawlers) برای خزیدن در وبسایت شما و ایندکس کردن محتوای شما استعمال میکنند.
مقاله دارای ربط سئوی خارجی وبسایت (Off-Page بهینه سازی) چه است؟ربات های خزنده لینک و پیوند های صفحه ها را برای شعور بهتر مطالب دنبال میکنند.
پس ساخت یک ساختار دارای انسجام از پیوند های داخلی در وبسایت به ادراک صحیح موتور کاوش و ربات های آن از وب سایت شما و محتوای با اهمیت آن امداد اکثری میکند.
فولدر robots.txt
رویه های دیگری هم برای مدیر و پند ربات های خزنده موتور کاوش در بخش seo تکنیکال تارنما شما وجود دارا‌هستند.
از جمله مسدود کردن دسترسی ربات ها به صفحه های و یا این که محتوایی که نمی خواهید گوگل آنها‌را ببیند.
و یااینکه در نصیب هدر صفحه ها و یا این که فولدر robots.txt وب سایت، اعلام فرمائید لینک و پیوند های یک شیت بوسیله ربات ها دنبال نشوند ( nofollow links ) یا این که حتی اعلام درخواست خویش بر طبق عدم ایندکس شدن بعضا صفحه ها در index google و …


3 – نادر کردن پیوند های شکسته و وخیم وب سایتچیزی که می تواند مانند نماید بودن وب سایت تجربه کاربری را از وضعیت مناسب بیرون نماید، گشوده شدن صفحه های خالی یا این که خطاهای 404 می باشد.
وقتی که یک مخاطب روی یک لینک و پیوند کلیک میکند و محتوای گزینه انتظار را در ان برگه نمیبیند، نمودار رضایت وی از تارنما ما در یک لحظه سقوط میکند.
موتور های کاوش معمولا بیشتر از یوزرها این صفحه های را می بینند . به این دلیل‌که هر لینکی در صفحه ها باشد را دنبال میکنند و آحاد تارنما را می خزند. به گونه ای که‌این صفحه های می تواند روی جایگاه تارنما ما از لحاظ موتور کاوش نیز تاثیر متعددی بگذارد.
کاغذ 404

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

چه هنگامی محتوای تکراری مخرب میباشد؟
در    سئو در مشهد  بقیه موردها غیر از آنچه گفته شد، محتوای تکراری برای وبسایت مخرب خواهد بود و می بایست با راه حل‌های ذکر‌گردیده رفع گردد.


عده بندی
همانگونه که مشاهده کردید، اکثری از ما ممکن میباشد با تغییر تحول دامنه، با خرید سند SSL، با درج محتوای ترجمه گردیده از وبسایت‌های فرنگی و اکثری اقدامات در ظاهر بی آلایش و رسمی سبب ساز ساخت و ساز محتوای تکراری در اینترنت‌سایتمان ‌شویم. با بالا بردن دانایی‌مان نسبت به گونه های محتوای تکراری، طرز به وجود داخل شدن آنان و برطرف کردنشان به بهبود درجه اینترنت‌سایتمان امداد کنیم. آیا شما هم گونه های دیگری از محتوای تکراری یا این که شیوه‌های دیگری برای رفع آن میشناسید؟ آن را با ما در بین بگذارید.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟


seo تکنیکال یک   سئو در مشهد   قسمت بسیار اساسی از روند بهینه سازی میباشد که بیشتر به استاندارد بودن قالب و راحتی ایندکس صفحه ها برای موتورهای کاوش اشاره دارااست. در جلسات پیشین با معنی On Page بهینه سازی و Off Page بهینه سازی آشنا شدید. در‌این نوشته‌ی‌علمی به نظارت مضمون‌ seo تکنیکال می پردازیم آنگاه مهمترین اقدامات را در‌این تکنیک بهینه سازی نظارت می کنیم.


seo تکنیکال چه می‌باشد؟
بهینه سازی تکنیکال (Technical بهینه سازی) به فرآیند سئو وب سایت برای ایندکس و خزش شل‌خیس موتورهای کاوش گفته می‌گردد. مثل باصرفه‌سازی کدها، ایجاد کرد نقشه‌ی وبسایت و…
این نصیب از seo به محتوا ارتباطی ندارد و به ذیل ایجاد کرد اینترنت‌وبسایت اهمیت میدهد. به همین استدلال میباشد که اسم تکنیکال یا این که فنی را برای آن گزینش کرده‌اند.

مهم‌ترین مفاد بهینه سازی تکنیکال (آنالیز لیست)
در‌پی یک لیست از مفاد seo تکنیکال یا این که فنی را مشاهده می کنید. برای بهبود بهینه سازی اینترنت‌وب سایت خویش بهتر میباشد کل موردها پایین را رعایت فرمائید.

سئو فولدر robots.txt
Robots.txt یک پوشه متنی میباشد که در ریشه هاست (root) اینترنت‌وبسایت شما قرار می گیرد. این فولدر مشمول شیوه نامه‌هایی میباشد که موتورهای کاوش برای ایندکس صفحه ها به آن مراجعه می‌نمایند. بوسیله این پوشه می‌اقتدار به موتورهای کاوش دستورداد که چه صفحاتی را ایندکس نمایند و چه مطالبی را نادیده بگیرند.

بهتر میباشد با چک این فولدر مطمئن گردید اذن ایندکس کردن مطالب وبسایت شما به ربات‌ها خزنده داده گردیده است. برای ایفا این عمل، در مرورگر پس از اسم دامنه‌ی خویش عبارت robots.txt را وارد نمائید. نمونه adminesite.com/robots.txt
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

رفع محتوای تکراری

برای  سئو در مشهد   آحاد مواقعی که در قسمت گذشته گفته شد، راه و روش حلی وجود داراست که با پاره ای اعتنا می‌اقتدار جلوی بروز محتوای تکراری در وبسایت را گرفت. به‌دنبال با بعضی از آن ها آشنا خواهید شد. اینکه به کارگیری از کدام شیوه بر دیگری برتری داراست بایستی در مورد ها خاص تصمیم‌گیری گردد.
ریدایرکت 301
ریدایرکت 301 پیامی دربردارنده «محتوای این کاغذ برای مدام منتقل گردیده است به برگه ...» به موتورهای کاوش ارسال می‌نماید و در سود خزنده‌های گوگل و بقیه موتورهای کاوش زمانی به ورقه‌ای با ریدایرکت 301 می‌رسند متوجه می گردند که به مکان این کاغذ می بایست برگه مقصد را بخزند و آن را ایندکس کنند.
از این شیوه حل معمولاً برای http به https به کار گیری می شود.
به کارگیری از تگ \"Rel=Canonical\"
رویه دیگر برای حل ایراد محتوای تکراری، به کار گیری از تگ \"Rel=Canonical\" میباشد. این تگی میباشد که برای مراجعه به منبع اساسی محتوای شیت در سورس کد یک اینترنت‌تارنما درج میگردد. بنابراین، شما به موتورهای کاوش مانند Google می گویید که کدام URL ترجیح داده گردیده‌است و می بایست در حاصل کاوش ظواهر گردد.
به کارگیری از کد follow,noindex
با به کارگیری از این کد شما به خزنده‌های گوگل میگویید که اینترنت‌وبسایت شما نباید ایندکس خواهد شد. ربات‌های گوگل میتوانند برگه اینترنت‌تارنما شما‌را بخزند ولی آن را ایندکس نمیکنند؛ به عبارت دیگر آن را در ورقه حاصل کاوش اکران نمی‌دهند.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

GSC و صفحه های ایندکس گردیده
صفحه ها ایندکس‌گردیده در کنسول جستجوی گوگل
در  سئو در مشهد    هر دو شکل، عدد بدست‌آمده می بایست با تعداد صفحاتی که بصورت دستی ساخت کرده‌اید مطابقت و همخوانی داشته باشد. برای مثال، در تصویر بالا میبینید که تا کنون 152 ورقه از صفحه ها Seof ایندکس گردیده‌اند.

چنانچه تعداد صفحه ها ایندکس گردیده با تعداد صفحه ها تشکیل‌شده مطابقت و همخوانی نداشت و تفاوت متعددی فی مابین آن‌ها بود می‌فهمیدیم که تعداد متعددی کاغذ نو در اکنون اضافه‌شدن می باشند و به احتمال زیاد دربردارنده محتوای تکراری می‌باشند.

مثلا، یک تارنما دارنده 112 ورقه ایندکس‌شد‌ه‌است:

تک تک صفحه ها ایندکس گردیده یک وب سایت
تک تک صفحه های ایندکس گردیده یک وب سایت در گوگل
که با تعداد صفحاتی که بسط‌دهندگان تارنما ایجاده کرده‌اند برابر میباشد.

مطالب دارای ربط
یادگرفتن به کارگیری از واژه و کلمه کلیدی در محتوای seo گردیده

تگ Canonical چه چیزی است و چه کاربردی داراست؟ – یادگرفتن به کار گیری از تگ…

در‌صورتی‌که این عدد، 16000 یا این که 160000 بود می‌فهمیدیم که صفحه های متعددی بصورت اتومات در درحال حاضر اضافه شدن می‌باشند. و آن صفحه های احتمالا مشتمل بر مقادیر خاصی از محتوای تکراری هستند.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

محتوای تکراری در سئو: چگونه برای صفحات فروشگاه اینترنتی با محتوای تکراری رتبه بیاوریم؟


در  سئو در مشهد   سال ۲۰۰۵ نگرانی های بخش اعظمی راجع به محتوای تکراری در seo (Duplicate content) وجود داشت. در سال ۲۰۰۳ یکی کارگر گوگل اعلام‌کرد که نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ درصد از محتوایی که در وب وجود داراست، محتوای تکراری میباشد و این قضیه اشکالی ندارد. ولی این قضیه به معنای در نظر نگرفتن اثرات منفی محتوای تکراری بر سئوی سایت ها وجود ندارد. خصوصا هنگامی که مالک یک فروشگاه آنلاین میباشید، به طبع نمی‌خواهید محتوای تکراری در دکان اثر منفی بر فروش شما بگذارد. گوگل در زمان سال ها عوض شده و آشنایی ما نسبت به دیجیتال مارکتینگ عوض شد‌ه‌است. در قبل فقط با مالامال کردن صفحه های با عبارات کلیدی می توانستید برای همگی تولیدها خویش مرتبه بیاورید. البته فعلا این طریق دیگر اثر قسمت وجود ندارد. به علاوه این طرز هیچوقت آیتم پسند یوزرها نبوده میباشد. امروزه برای کسب مرتبه در گوگل، می بایست از طریق های زیرکانه تری استعمال فرمائید. در‌این نوشته‌ی علمی به شما طرز هایی را نشانه می‌دهیم که بتوانید بوسیله ی آن دکان خویش را به سیرتکامل ای پباده سازی نمایید تا بتوانید برای صفحه های مغازه ایتنرنتی با محتوای تکراری، جایگاه بیاورید. ولی قبل از آن نخست میخواهیم نگاهی به محتوای تکراری و اهمیت آن بیاندازیم.

محتوای تکراری در بهینه سازی چه می‌باشد و چرا می بایست به آن اهمیت دهیم؟
قبل از آن که اشتباهات محتوای تکراری در بهینه سازی را مطرح کنیم، بایستی با معنی آن آشنا گردید. با وجود اینکه این مسئله معمولی به حیث میاید، ولی هنوز درباره با آن ابهاماتی وجود داراست. برای شروع فعالیت بهتر میباشد بدین نقل و قسم از گوگل که محتوای تکراری را تعریف نموده است، نگاهی بیاندازیم:

محتوای تکراری در مجموع محتوایی میباشد که در یک دامنه و یا این که دربین یک‌سری دامنه وجود داراست. این محتوا تا حدودی مانند محتواهای دیگر میباشد و یا این که عینا از آنها نسخه برداری برداری گردیده‌است و در بیشتر مواقع به خواسته فریب موتور های کاوش ساخت و ساز نشده میباشد.
مثلا برخی از محتواهای تکراری که آسیبی به سئوی تارنما ها نمی زند، عبارت اند از:

مشاجره های جانور در فروم ها که منجر ساخت‌و‌ساز صفحه های متفاوت میشود.
تولید ها دکان که در url ها گوناگون وجود داراست.
وجود صفحه های در قالبی که صرفا مطلوب چاپ دریافت کردن میباشد.
این قضیه به لحاظ معمولی میاید. ما به‌دنبال محتوایی هستیم که عینا مشابه محتوای های دیگر باشد و یا این که تا حدودی شبیه آنان باشد ولی با مقصود فریب موتور های کاوش ایجاد نشده باشد.

  • شایلین عباسی