مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


چه طور نشانی کنونیکال را ست کنیم؟
فعلا که به مداقه canonical link برای بهینه سازی پی بردیم، عالی میباشد به سراغ روش‌ی استعمال از آن برویم.

فرض فرمائید دو شیت‌ی به طور کامل یکسان با محتوایی صد درصد شبیه دارید و صرفا در بعضا نکات خرد یا این که سئو در مشهد یک جمله با هم تفاوت دارا‌هستند. با فرض اینکه این محتوا گران بها میباشد و ترافیک متعددی را برای وبسایت شما آماده می‌نماید، بایستی یک کدام از آن‌ها‌را تعیین نمایید و تگ کنونیکال را برای آن استعمال فرمائید تا مشکلی برای seo تارنما ساخت نشود.

از جمله فرض فرمایید دو نشانی تحت شبیه می‌باشند و میخواهید تگ کنونیکال را برای آنها به عمل ببرید.

http://example.com/wordpress/بهینه سازی-plugin/
http://example.com/wordpress/plugins/سئو/
می بایست تگ کنونیکال (rel=canonical) را برای یکی‌از این دو به عمل ببرید. موردی را تعیین نمایید که التفات بیشتری دارااست. در شرایطی که محتوای هر دو به طور کامل یکسان میباشد، آن آدرسی را تعیین نمایید که بازدید و بک‌پیوند بیشتری داراست.

اکنون بایستی شیت‌ای که گزینش نشده میباشد را به شیت‌ای که تحت عنوان canonical برگزیده گردیده، هدایت نمایید. این فعالیت به امداد کد HTML پایین جاری ساختن میشود. مثلا در‌صورتی‌که آیتم اولیه از دو وبسایت بالا، تحت عنوان ورقه‌ی کنونیکال تعیین خواهد شد، در قسمت تگ از گزینه دوم (http://example.com/wordpress/plugins/سئو/)، بایستی کد ذیل را قرار دهید:

سئو-plugin/\" />
اکنون با این عمل بی آلایش، محتوای اولیه تحت عنوان محتوای اساسی (کنونیکال) در لحاظ گرفته می شود.

تعیین نشانی کنونیکال در افزونه یواست seo
به امداد افزونه وردپرس یواست seo (Yoast سئو) می توانید تگ کنونیکال را برای گونه های گوناگون صفحه های تولید نمائید.

برای این فعالیت بایستی به نصیب پیکربندی توسعه یافته (advanced) در متاباکس یواست seo بروید. برای هر برگه و پست وب لاگ میتوانید تگ کنونیکال را از همین شیوه انتخاب نمایید. همان گونه که در تصویر ذیل می بینید، می بایست Canonical Tag را در جعبه منحصر آن وارد نمایید. در حالتی‌که به تجهیزات توسعه یافته‌تری نیاز داشتید، می توانید از غربال wpseo_canonical امداد بگیرید.


در چه مواردی از تگ کنونیکال به کارگیری میکنیم؟
ایراد محتواهای شبیه که تا قبل از این به آن اشاره کردیم، صرفا یکی‌از کاربردهای تگ کنونیکال میباشد. در اینجا دیگر به کارگیری‌های این ابزار ضروری برای seo را معرفی می کنیم.

به کارگیری از تگ کنونیکال به مکان ریدایرکت 301 (301 redirect)
تگ کنونیکال و ریدایرکت 301 کاربردی شبیه دارا‌هستند. به صورت معمول میتوانید از ریدایرکت 301 به کارگیری فرمایید. هنگامی که به شغل بردن ریدایرکت 301 قادر است بازخوردی منفی از سمت مخاطب داشته باشد، میتوانید به سراغ تگ کنونیکال بروید.
 

  • ۰۱/۰۲/۰۶
  • شایلین عباسی

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی