مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


اینفوگرافیک (infographic) یا این که اینفوگرافی با استعمال از تلفیق داده ها و عنصرها جالب گرافیکی سئو در مشهد  منجر جابجایی سریع‌خیس و بهتر محتوا به استفاده کننده می شود. اینفوگرافی در ساخت محتوای گرافیکی که یکی اشکال بازاریابی محتوا میباشد کاربرد فراوان دارااست. درین نوشته‌علمی شما‌را با طریق تشکیل داد و پباده سازی اینفوگرافیک در ۷ مرحله و ۱۲ نوع رایج آن آشنا خوا‌هیم کرد.


اینفوگرافیک چه است؟


برای تعریف اینفوگرافیک بیایید در آغاز از تعریف خویش واژه و کلمه اینفوگرافیک آغاز کنیم. اینفوگرافیک (infographic) در واقع ترکیبی از دو واژه و کلمه information وgraphic میباشد. اساسا اینفوگرافیک یک صورت از ارتباطات بصری میباشد که به خواسته جلب اعتنا و ارتقاء شعور ساخته میگردد. درین مقطع اینفوگرافیک تبدیل به کلان‌ترین تعریف کننده نوع خاصی از ارتباطات بصری گردیده‌است که دربرگیرنده گرافیک‌هایی میباشد که داده‌ها، اسکن داده‌ها و یا این که هر دو را نشانه میدهد. شما احتمالا اینفوگرافی را در مجلات آنلاین و یا این که روی دیوار در مطب پزشک خویش چشم‌اید.

مقاله‌ها دارای ربط:۱۴ ابزار پباده سازی UI و UX یا این که پباده سازی رابط کاربری و تجربه کاربری

فرایند پباده سازی و ایجاد کرد اینفوگرافیک
۱- آشنایی استفاده کننده برای اینفوگرافیک


اینفوگرافیک‌ها صرفا در پباده سازی خلاصه نمیشوند. شما بایستی اطلاعاتی را از روش گرافیک ارائه دهید و برای اجرا این فعالیت می بایست مخاطبانی را که قصد ارائه داده ها به آنان دارید بشناسید.
طبق حیث قسمت بازاریابی و کسب‌وکار دانشکده هاروارد 5 گروه کاربر وجود دارااست که می تواند شیوه تعیین و تجسم داده‌های شمارا تغییر تحول دهد که‌این 5 مجموعه
عبارتند از: جدید امور، اشخاص همگانی، مدیران، متخصصان و نیروی کار اجرایی.
شما می بایست استفاده کننده ایده‌آل خویش را از در میان این 5 گروه تشخیص دهید و تشکیل داد اینفوگرافیک برای این تیم از مخاطبان را استارت نمایید. هنگام تامل کردن درمورد داده‌هایی که می خواهید پباده سازی فرمائید می بایست به تمامی 5 مجموعه کاربر بالا تصور کنید. برای مثال یک استفاده کننده مبتدی و تازه کار ممکن میباشد نیاز به اطلاعاتی داشته باشد که معنای خیلی معمولی را برساند یا این که یک دارای تخصص بیشتر علاقمند میباشد ارائه دیدگاه ها شمارا ببیند. یا این که برای مثال یک نیروی کار اجرایی اشتراک بیشتری با مخاطبان مبتدی و تازه کار دارااست چراکه مجال مقداری در چنگ داراست و می بایست معمولی‌ترین و مهم ترین داده ها و تاثیر آن بر کسب‌وکار را در مشت آنها قرار دهید.

۲- عده‌آوری محتوا و داده‌های مربوطه


بعداز گزینش استفاده کننده که در نصیب نخستین گفته شد، گام‌بعدی این میباشد که کل مطالب و داده‌هایی را که میخواهید در اینفوگرافیک از آن به کارگیری فرمایید سازماندهی نمایید. برای این فعالیت میتوانید داده‌های فرد ثالث را توده‌آوری یا این که از داده‌های مهم خویش به کارگیری فرمائید. تنها در‌صورتی‌که از داده‌های فرد ثالث استعمال میکنید بایستی مطمئن باشید که منابع خویش را صحیح بیان میکنید. صحیح مانند هر سیرتکامل ساخت محتوای دیگر.

• سازماندهی داده‌ها
هنگام توده‌آوری داده ها خویش یقین نتیجه ها نمائید که می دانید چه چیزی می خواهید از روش این داده ها به استفاده کننده ارائه دهید. داده‌ها و داده ها بی‌غرض هیچ ارزشی به اینفوگرافیک شما نخواهد بخشید.

• بیان منابع
برای ایجاد کرد اینفوگرافیک با منابع متفاوت شایسته ترین رویه این میباشد که‌این منابع را با بیان آدرس اینترنتی آنان (URL) و لینکی که آن را به برگه شما لینک و پیوند میدهد در انتهای اینفوگرافی بیان نمایید. همینطور میتوانید یک فهرست از منابع فردی که از آن به کارگیری کرده‌اید را لیست نمایید و در اینفوگرافیک خویش بیان نمائید.
بنابراین اینفوگرافیک شما پاک و رشته‌ای می شود. با این اکنون عموم ممکن میباشد همچنان سوای اعتنا به منابع مذکور اینفوگرافی شما‌را به اشتراک بگذارند؛ و یا این که حتی ممکن میباشد این فعالیت سبب ساز گردد بازدیدکنندگان بیشتری به وبسایت شما مراجعه نمایند.

۳- تعیین قالب متن متبوع
گام‌بعدی برای تشکیل داد اینفوگرافیک این میباشد که یک قالب و الگوی اطلاعاتی مطلوب برای آرم دادن این داده‌ها تعیین فرمائید. مهمترین نکته این میباشد که قالبی را گزینش نمائید که به صورت خاص برای نوع داده‌هایی که می خواهید ارائه دهید پباده سازی گردیده باشد. قالب‌ها و الگوهای متعددی وجود دارا‌هستند که شما میتوانید با دقت به نوع داده‌های خویش آن را تعیین فرمائید. در اینجا بعضا از ایده‌های مهم برای تعیین یک قالب اطلاعاتی مطلوب را برای شما شرح داده‌ایم:

• اینفوگرافیک‌های مقایسه‌ای


این نوع پباده سازی اینفوگرافیک می تواند به ثابت مزیت یک معنا نسبت به دیگری یاری دهد، یا این که به‌آسانی تفاوت فی مابین دو نهاد رقابتی را توضیح دهد.

• اینفوگرافیک‌های فلوچارت
این پباده سازی اینفوگرافی مطلوب برای ارائه یک گردش عمل تازه برای یک سازمان میباشد یااینکه معلوم می‌نماید یک پروسه خطی یا این که چرخه ای در یک صنعت چه طور عمل می‌نماید.

• اینفوگرافیک گاه شمار
این طرح می تواند یک روایت تاریخی از یک کسب‌وکار، صنعت، فرآورده یا این که یک معنا خاص را نشانه دهد.

• اینفوگرافیک نمودار


این پباده سازی برای سازندگان محتوایی مطلوب میباشد که وسعت متعددی از داده‌ها و داده ها آماری را منتشر می‌نمایند و آن را برای مخاطبانشان تخصصی نیز می سازند.

• اینفوگرافیک تصویری سنگین
این پباده سازی برای کسانیکه می خواهند داده ها را از روش انواع، طرح‌ها یا این که عکس به‌اکران درآورند مطلوب میباشد و برای داده‌های اعداد و ارقام مطلوب نمی باشد.

۴- دانلود قالب پاور پوینت
مرحله بعدی گزینش قالب پاورپوینت میباشد. شما با اعتنا به نوع داده‌های خویش می توانید شایسته ترین قالب پاور پوینت را تعیین فرمایید. مثلا در صورتی‌که اینفوگرافیک شما در قالب گاه‌شمار تعریف و تمجید می شود بایستی پاورپوینت متناسب با آن را گزینش نمائید تا بتواند کل محتوای شمارا به صحت پوشش دهد.

۵- سفارشی‌سازی اینفوگرافیک
به طور کامل بدیهی میباشد که‌این نصیب به مجال بیشتری نیاز داراست البته در عین هم اکنون جذاب‌ترین نصیب پباده سازی یک اینفوگرافیک نیز است. برای این عمل کافی میباشد یک تیتر جالب داشته باشید، داده ها محتوای خویش را افزونه فرمایید و آن‌گاه اندازه فونت و قالب‌بندی خویش را تهیه نمائید. همینطور می توانید درین قسمت گرافیک و رنگ‌ها را تغییر‌و تحول دهید، این فعالیت بسته به اسم تجاری شما و اطلاعاتی میباشد که میخواهید ارائه دهید. برای قالب‌های دیگر، می توانید از نمودارهای بی آلایش و نمودارهای ارائه گردیده بوسیله پاور پوینت برای ساخت‌و‌ساز نمودار اساس استعمال فرمایید. برای سفارشی‌سازی یک اینفوگرافیک حتی ممکن میباشد نیاز باشد رنگ یا این که مدل فونت خاصی را اضافه و یا این که تغییر‌و تحول دهید.

۶- قرار دادن پاورقی، منابع و لوگو
در پایان بایستی پاورقی‌های لازم، منابعی که از آن ها به کارگیری کرده‌اید و لوگوی اسم تجاری خویش را به اینفوگرافی اضافه نمایید. این فعالیت مجال متعددی از شما نخواهد گرفت. یک کدام از مزایای مهم اینفوگرافیک قابلیت و امکان اشتراک‌گذاری آن میباشد.

۷- قرار دادن کد و دکمه پینترست (Pinterest)
صرفا کاری که می بایست جاری ساختن دهید این میباشد که محتوای جذابی که فراهم کرده‌اید را منتشر و برای آن تبلیغ فرمائید. همان طور که تا قبل از این گفتیم، پیشنهاد می کنیم که برای نشر اینفوگرافیک از وب لاگ خویش به کارگیری نمائید. اینفوگرافیک شما بایستی دربرگیرنده یک دکمه پینترست برای بازدیدکنندگان باشد که بتواند به راحتی آن را به عشق و علاقه‌مندی‌های خویش بیفزاید. و همینطور یک کد مکان‌گزاری برای بازدیدکنندگان قرار دهید تا بتوانند آن را در اینترنت‌وبسایت‌ها و وب لاگ‌های خویش به اشتراک بگذارند.

۱۲ نوع رایج اینفوگرافیک
به‌دنبال ۱۲ نوع رایج اینفوگرافیک را توضیح خوا‌هیم بخشید.

۱- داده محور


اینفوگرافیک مبنی بر داده، بر تیم‌ای از داده‌های چندگانه و آماری اساسی تمرکز دارااست. این نوع اینفوگرافیک اکثر وقت ها تصاویر داده‌ای پباده سازی گردیده‌ای را برای حمایت از یک قضیه خاص ارائه می دهد. این نوع اینفوگرافیک داده ها را برای درک سهل‌خیس در یک جا متراکم می‌نماید، البته احتیاج به پباده سازی سرازیر دارا‌هستند تا بتوانند داده‌ها را بدیهی و مختصر جابجایی دهد.

۲- گاه‌شمار


اکثر اشخاص با اینفوگرافیک‌های گاه‌شمار آشنا میباشند و به همین برهان این نوع اینفوگرافیک یکی‌از اشکال دوست داستنی اینفوگرافیک‌ها میباشد. گاه‌شمارها برای توضیح تاریخ و پیشینه یک مورد یا این که چگونگی تغییر‌و تحول آن در حین مجال استعمال میگردند. درک و تلاوت این نوع اینفوگرافیک بسیار شل میباشد چون در آن رویدادهای مختلف در نظم وقتی خاص به همدم یک جریان منحصر نشانه داده میشود.

۳- چگونگی


اینفوگرافیک «چگونگی» درواقع پاسخی میباشد برای سوال ها و توضیح چگونگی ایفا یک فعالیت با به کار گیری از تصاویر. آن ها عملکرد می‌نمایند تا یک مسئله تازه را به استفاده کننده تفهیم نمایند. این نوع اینفوگرافیک در بازاریابی شبکه های عمومی به نیکی اشتراک‌گذاری میشوند.

۴- جغرافیایی


اینفوگرافیک‌های جغرافیایی پروسه داده‌ها براساس جای را آرم می دهند. درصورتی که داده ها و داده‌های جغرافیایی دارید که می خواهید آن‌ها‌را به طور بصری درآورید ما به شما توصیه میکنیم که از یک نقشه به کار گیری فرمایید. نقشه‌ها یک رویه فوق‌العاده برای ساخت روایت‌های دیدنی می باشند. شما می توانید نقشه‌ای بسازید که تماما بر روی اینفوگرافیک‌تان تمرکز نماید یا این که برای جابجایی اطلاعاتتان از یک نقشه یاری بگیرید.

۵- مقایسه‌ای
 

  • ۹۹/۱۲/۰۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی