مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

گونه های خاطر مخفی
دو نوع یاد مخفی وجود داراست: سمت مشتری و سمت سرور

client side
server side
یاد مخفی سمت مشتری

یاد نهفته سمت مشتری

تارنما ها دارنده داده ها استاتیک متعددی همانند تصاویر، اسکریپت ها و … میباشند.   بهترین سئو کار   خاطر نهفته سمت مشتری، که تحت عنوان خاطر مخفی مرورگر نیز شناخته می توان به مرورگر شما این قابلیت و امکان را می‌دهد که‌این محتوای اثبات را ذخیره کند.

به این ترتیب نیازی به بارگیری آنها در هر توشه بازدید از یک تارنما نمیباشد به این دلیل‌که اطلاعات و داده ها به آسانی از یاد مخفی محلی ذخیره گردیده در هارد دیسک رایانه شما جابجایی داده می‌شوند.

مثلا اولی باری که از این وب سایت بازدید می‌نمایید، مرورگر شما همگی پرونده های موردنیاز برای اکران کاغذ موردنظر را بارگیری کرده و فورا آن را ذخیره می نماید. با این فعالیت دفعه بعدی که از آن برگه بازدید میکنید، شیت با سرعت بالاتری بارگیری و به شما نشان داده میشود.

خاطر مخفی سمت سرور

یاد مخفی سرور ساید

اشکال متفاوتی از یاد نهفته در کنار خاطر نهفته سمت سرور وجود داراست که برای ذخیره سازی وردپرس استعمال می گردد که میتوانید با پلاگین Cache مختلفی آن را در دست گرفتن فرمایید.

خدماتی که پلاگین Cache برای تارنما شما ارائه می‌دهد؟
ذخیره برگه: این معمولی ترین پروتکل ذخیره سازی میباشد. این فرایند دربرگیرنده ذخیره صفحه ها اینترنت ساخت‌و‌ساز گردیده به طور پویا بر روی هارد دیسک سرور و ارائه آن‌ها از خاطر نهفته است که در طول درخواست ساخت می‌شود.
Mobile caching: شبیه caching ورقه، Caching mobile نیز برای هر سندی که Cache میگردد یک پوشه Cache منحصربه‌فرد برای دستگاه های موبایل ساخت‌و‌ساز می نماید. به‌این معنا که بازدیدکنندگانی که با به کارگیری از موبایل خویش به تارنما شما گشوده میشوند، کار کشته خواهند بود سریع خیس به صفحه های اینترنت شما دسترسی داشته باشند.
خاطر مخفی استفاده کننده: این نوع یاد نهفته یک تیم منحصربه‌فرد از پوشه یاد نهفته را برای هر مخاطب وارداتی وردپرس ساخت‌و‌ساز می کند. به‌این مضمون‌ که وب سایت شما برای بازدیدکنندگان بصورت معمولی ذخیره میشود و برای هر شخصی که وارد وبسایت شما می‌شود، گروه غیروابسته ای از پرونده های خاطر مخفی ذخیره می‌شود.
خاطر نهفته پرس و جو در مقر داده: این نوع یاد مخفی به شما این قابلیت را می‌دهد تا سود یک پرس و جو را در مقر داده و در اینترنت سرور خویش ذخیره فرمائید تازمانیکه یک پست نو منتشر نمائید، یک پست مو جود را آپ دیت نمائید و یا پیکربندی وردپرس خویش را تغییر و تحول دهید. کش بهینه سازی
یاد مخفی مبنی بر شی: وردپرس سیستم کش داخلی خویش را دارااست که مشتمل بر یک‌سری تحت سیستم مانند Caching API ، Object Cache و Transient API میباشد. این سیستم یاد پنهانی را می اقتدار با پلاگین های Cache در اختیار گرفتن کرد تا تعداد تماس های مقر داده کاهش یابد.
ذخیره Opcode: تمامی صفحه ها PHP در یک تارنما وردپرسی باید به نحوی باشند که دستگاه متصل گردیده به آن شیت اینترنت، کار کشته باشد آن را جاری ساختن کند. ذخیره Opcode این کد کامپایل گردیده را در بین درخواست ها ذخیره می نماید، که به نوبه خودکار کمتری برای سرور داشته و موجب بالا بردن فرصت جواب سرور می گردد.
چرا برای در اختیار گرفتن یاد مخفی به پلاگین Cache نیاز دارید؟
سوای خاطر مخفی، بازدید کنندگان وبسایت شما مجبورند، صفحه های اینترنت شما‌را هر توشه که به تارنما تان مراجعه می نمایند، بارگیری کنند. البته به لطف نصب پلاگین Cache، یاد مخفی مرورگر این تضمین را میدهد که یوزرها جهت بازدید مجدد از صفحه های اینترنت سایتتان قدرتمند خواهند بود سریع خیس به مطالب شما دسترسی پیدا نمایند. همینطور یک پلاگین Cache به شما این قابلیت را می‌دهد که با حذف اکثری از فرآیند انجام یافته هنگام ساخت‌و‌ساز ورقه پویا به وسیله وردپرس، تمامی این ها را یک قدم جلوتر بردارید.

با استعمال از پلاگین های Cache توانمند خواهید بود گونه های متعدد یاد نهفته سمت سرور همانند ذخیره برگه و ذخیره شی را فعال فرمائید. افزون بر آن پلاگین های Cache دربرگیرنده خصوصیت های دیگری مانند فشرده سازی GZIP، مخلوط CDN و کوچک سازی CSS ، HTML و JavaScript نیز میباشند.

WP Rocket در دو نظارت فوق سریعترین پلاگین caching برای وردپرس قرار گرفته میباشد. از نظر سرعت و سهولت به کارگیری از سایر پلاگین ها بهتر فعالیت نموده است.

بیان این نکته ضروری میباشد که شما مطلقا می بایست تنها از یک پلاگین Cache روی تارنما خویش به کار گیری فرمایید به این دلیل که استفاده دو افزونه Cache هم‌زمان خیر فقط سرعت بار گذاری وب سایت را ارتقا نمی دهد بلکه سبب به نماید شدن سرعت وبسایت نیز شود.

طریق ارتقاء سرعت تارنما با استعمال از کاهش cache
کاهش کش عمل یک نرم‌افزار نویس میباشد. نرم افزار نویسی که می خواهد کش وب سایت را کاهش دهد میبایست به‌این نکات اعتنا کند:

وبسایت بهم نریزد
دفعات کش در مدت های منطقی تعیین خواهد شد

نحوه به کار گیری از خاطر کش مرورگر جهت ارتقا سرعت بارگزاری صفحه های در php و وردپرس:
برای فعال کردن خاطر کش مرورگر خویش میبایست می بایست پوشه‌های هدر HTTP خویش را تغییر و تحول داده و برای فولدر‌های خویش تاریخ انقضا تعریف‌و‌تمجید فرمایید.

در هاست های لینوکس فایلی وجود دارااست در ریشه تارنما به اسم فایلhtaccess با پیکربندی این پوشه به شرح تحت می توانید یاد کش مرورگر خویش را رئیس فرمائید. اعتنا خواهد شد هاست لینوکس برای وبسایت های با کدنویسی اساس php میباشد. وردپرس نیز اینگونه فایلی را دارا میباشد.
فایلhtaccess. خویش را در ریشه اساسی‌هاست پیدا نمایید، شما می توانید آن را توسط نوت پد یا این که هر ویرایشگر متن دیگری تغییر تحول دهید. در‌این پوشه پارامترها را بگونه‌ای معرفی می کنیم که مرورگر تشخیص دهد چه فولدر‌هایی را و تا چه بازه در خاطر کش خویش نگه دارااست.
## EXPIRES CACHING ##

ExpiresActive On

ExpiresByType image/jpg “access 1 year”

ExpiresByType image/jpeg “access 1 year”

ExpiresByType image/gif “access 1 year”

ExpiresByType image/png “access 1 year”

ExpiresByType text/css “access 1 month”

ExpiresByType application/pdf “access 1 month”

ExpiresByType text/x-javascript “access 1 month”

ExpiresByType application/x-shockwave-flash “access 1 month”

ExpiresByType image/x-icon “access 1 year”

ExpiresDefault “access 2 days”

## EXPIRES CACHING ##

  • ۹۹/۱۲/۰۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی