مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

LSI در سئو چیست؟


مضمون‌ و معنا LSI در بهینه سازی چه چیزی است؟
طبق روال دائمی برای توضیح و تعبیروتفسیر بی نقص از تعریف‌و‌تمجید LSI آغاز می‌کنیم. بهترین سئو کار   بازار داغ حروف اختصاری آخر ندارد! LSI یعنی Latent Semantic Indexing اکنون این واژه ی قلمبه سلمبه چیه ؟ خیلی بی آلایش میباشد! لیست عبارات پیشنهادی گوگل در جستجوها. زمانی ما در گوگل برای کاوش  استارت به تایپ می‌کنیم، گوگل با اعتنا به مفهوم و معنی واژه و کلمه ای که تایپ گردیده یک لیست دارای ارتباط رو ارائه میده. زمانی شما واژه ی ماشین رو سرچ فرمایید عبارات lsi که گوگل ارائه میده جاده - تایر(لاستیک)- انجین  و ... میباشد.

البته جان مولر(1-جان مولر کیه ؟ 2- جان مولر کجا اینگونه حرفی زده؟) میگه که به هیچ وجه اینگونه لیستی وجود نداره! پس LSI چیه حقیقتا؟

در شرایطی‌که به صورت خلاصه بخواهیم اشاره ای به LSI (latent semantic indexing) داشته باشیم، یا این که LSA(latent semantic analysis) یک طریق پردازش لهجه(language) که در سیستم NLP(natural language processing) در ده سال 1980 توسعه و گسترش داده گردیده و آیتم استعمال قرار میگرفته میباشد. پس یک تکنیک گویش شناسی میباشد تا seo. دیدنی خیس از این بی ارتباطی، طرز کارکردن LSI  میباشد زیرا می بایست به ریاضی مسلط باشید! یعنی در‌صورتی‌که با مقوله های ریاضی بردار، مقادیر ویژه عددی و .... آشنا نیستید، توضیح دادن طرز ی فعالیت کردن lsi کاری بس مشقت بار خواهد بود. برای همین ما هم اینکه lsi چطوری فعالیت میکنه رو توضیح نمیدیم. ولی برای عده ای که حقیقتا قصد به دونستن طرز عمل lsi دارا هستند این نوشته‌ی‌علمی (lsi چطور فعالیت میکنه؟) رو معرفی می‌کنیم. ولی هر تکنیکی که به وجود میاد ، قرار بر اینه که یکی‌از ایرادات آدم رو حل کنه! ما به مکان توضیح چطور فعالیت کردن lsi به توضیح مشکلی می پردازیم که lsi برای حل اون به وجود اومده.جذاب وجود ندارد ؟! هم می‌فهمیم که lsi  چیکار میکنه! هم نمیفهمیم! روشی برای جابجایی مضمون‌ یک مقوله ی خاص در seo..

\"کلمه و واژه هایی که یک کاوش گر(سرچر) در گوگل تایپ میکنه، خیلی زمان ها دقیقا چیزی وجود ندارد که توی گوگل داده ها مربوط به اونا ایندکس شدن.\" برای حل این اختلال  تکنیک LSI  بسیار کاربردی میباشد. \"ما رو سرگردان مکن. هم اکنون این پاراگراف یعنی چی حقیقتا ؟\" یعنی اینکه تصور کنید وب انقطاع گردیده! و هیچ راهی برای کسب داده ها به جز دایره المعارف های کهن برای کسب داده ها وجود نداره و شما میخواین از موتور ماشین  اطلاعاتی در بیارین. کافیه به بخش \"میم\" وارد بشید و دنبال واژه و کلمه \"موتور\" بگردید. ولی به محض گشودن شیت ی موتور شما با یک وسیله ی دو چرخ(مثل هوندا 125) و داده ها اساس موتور دسترسی پیدا می کنید و این داده ها چیزی وجود ندارد که شما دنبالش بودید و صرفا یک تشابه اسمی سبب ساز به وجود داخل شدن اینگونه اشتباهی گردیده. به لحاظ شما در‌این‌حالت‌ نادرست از کیه ؟ از دایره المعارف؟ یا این که از فرد کاوش کننده ؟ پاسخ مشخصه از هیچ کس! حجم علم بشری  به قدری کلان گردیده که هر واژه ممکنه در حرفه های متعدد ، معانی متفاوتی داشته باشه(که بهش در لهجه شناسی میگیم polysemic words) و یا این که حتی‌د‌ر یک حوزه تخصصی هر واژه یک‌سری مضمون‌ و معنا رو القا کنه. خوب درحال حاضر تصور کنید گوگل برای اینکه شایسته ترین فیض های مربوط به سرچ یا این که جستجوی شما رو ارائه بده بایستی چیکار کنه تا بدین خلل فائق بیاد؟ اکنون معنا پاراگراف ی \"واژه هایی که یک کاوشگر(سرچر) در گوگل تایپ میکنه، خیلی اوقات دقیقا چیزی وجود ندارد که توی گوگل داده ها دارای ارتباط با اونا ایندکس شدن.\" رو می فهمیم. از اونجایی که کامپیوترها موجوداتی به نهایت کودن میباشند، بایستی در ارتباط هر چیزی یادگرفتن ببینند و بهشون داده ها داده بشه تا بتونن به ما داده ها خروجی رو تحویل تن. ولی هر فرهنگ وتمدن و زبانی برای خودش ساختاری معلوم و بعضی غامض داره و کلمات مترادف و هم معنی و عبارات هم تلفظ و کلمات یک‌سری معنایی رو داره. علاوه بر اینها گویش تحت عنوان یک جان دار زنده در حالا تغییر‌و تحول و پویایی میباشد و هر روز بزرگتر می شود و به سوی تکامل گام برمیدارد. چندین مثال فارسی و چندین مثال انگلیسی ملموس می‌زنیم تا بفهمیم چقدر یک موتور کاوش بایستی سعی کنه تا از این اشتباهات عبور نماید و لیستی از موثرترین حاصل رو برای یوزرها جستجوی خویش اکران دهند.

نمونه لغت ها تعدادی معنایی انگلیسی

Fall در معنای افتادن – در معنای فصل پاییز
نمونه لغت ها چندین معنایی فارسی

شیر= شیر بیشه
شیر= شیر آبمیوه
شیر= شیر آب
گور=قبر
گور=گورخر
کوفته= نوعی طعام
کوفته= ناتوان و خسته
کتف= وسیله تروتمیز کردن گیسو
کتف = شانه
(ولی علاوه بر اینها کلمه ها هم مضمون‌ مانند ((خنده رو= شادمان، کال=نارس و ...))((کلمه ها هم موزیک مانند ارز و ارض - سرا و ثری و ..))هم میباشد که از بیانش دوری می کنیم زیرا دیگه خیلی وارد گویش شناسی میشیم!)

پرسش اینجاست که گوگل از کجا بایستی بفهمه خواسته و معنی استفاده کننده از شیر کدوم یک کدام از سه آیتم ی جان دار میباشد ؟خیلیا میگن این وظیفه ی گوگله که لغت ها هم معنی رو بشناسه! و راست هم میگن! تعدادی مثال از عبارات هم معنی بگیم که حسابی جا بیوفته برای مثال کلمه و واژه ی car  با automobile مترادف و هم معنی و هم معنی می باشند. هنگامی یک کدام از درخصوص car سرچ میکنه، هر چی ورقه مربوط به car  ایندکس کرده رو میاره..اما در صورتی‌که ما یک شیت بسیار بدون نقص تری رو داشته باشیم که کلید کلمه ی اصلیش automobile باشه چی ؟ هیچی این ورقه که میتونست سود خیلی خیلی بهتری باشه برای مخاطب آخرین چشم نمیشه و به گذر زمان فرصت اعتبار گوگل از در بین می‌رفت و ابر کمپانی گوگل ورشکست می‌شد! پس گوگل برای ارتقای الگوریتم جستجوی خودش بایستی هر روز و هر روز این الگوریتم رو تغییر‌و تحول میداد و خودش رو تحت عنوان پیشگام نگهداری می کرد و برای همین به گذر زمان مجال لغت ها هم معنی رو  با به کارگیری از هوش تصنعی و مصنوعی خودش شناسایی میکنه و این پروسه احتمالا تا ابد در اکنون پردازش و آپ دیت رسانی میباشد تا گوگل بتونه شایسته ترین سود های دارای ربط با کلماتی که ما دنبال اون هستیم رو ارائه بده. این یعنی موردنیاز وجود ندارد هم به انگلیسی و هم فارسی کلید کلمه و واژه های خودتون رو زورچپون فرمایید توی متن. ولی به‌این معنا هم وجود ندارد که به هیچ وجه از کلید واژه و کلمه هاتون در متن به کارگیری نکنید!  کلیدواژه و تعداد کلید کلمه و واژه ها و خصوصیت های کلیدواژه رو کامل در نوشته‌علمی ای مستقل حرف خوا‌هیم کرد. موقتی از lsi بدور نشیم!

خوب خلل کلمه ها مترادف و هم معنی رو هوش تصنعی گوگل حل کرد ولی با لغت ها یک سری معنایی چه کنیم ؟ تصور کنیم که ما در گوگل تایپ کنیم موشواره( ماوس دو تا معنا داره! یکی‌از mouse که ابزاری میباشد برای جانمایی و جنبش دادن کرسر در کامپیوتر و یکی از هم موش!به معنای لغوی یک موجود جونده) حال گوگل از کجا بایستی بفهمه کدوم مد حیث مخاطبش می باشد ؟

  • ۹۹/۱۱/۲۳
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی