مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

نقش title tag در سئو


تایتل تگ(Title Tag) یا این که \"تگ تیتر\" چه می باشد؟
\"تگ تیتر\" یا این که همون \"تایتل تگ\" یا این که \"تگ تایتل\" که از آن سئو در مشهد  به \"تیتر شیت\" هم خاطر میشه (که از دید معنایی صحیح و از لحاظ لغوی خطا میباشد)به تگی در کد های اچ تی ام ال(html) که معرف و تعریف‌و‌تمجید کننده ی \"تیتر شیت\" میباشد را تایتل تگ گویند.

کاربرد title tag یا این که تگ تیتر چه چیزی است؟
تایتل تگ صرفا یک‌سری جا کاربرد داره که یک کدام از اونها به شدت به بهینه سازی رابطه داره

1-اکران تیتر ورقه توی مرورگرها(کروم، فایرفاکس، اوپرا و....)

مثال ای دیگر از تایتل تگ یا این که تگ تیتر در مرورگر کروم

2-فرصت ذخیره شدن در بوکمارک ها(control+D)

3-در لیست سود جستجوهای موتورهای کاوش(که بهش میگن SERP(سرپ چیه؟)) که توی این آیتم در پی ما باهاش خیلی فعالیت داریم.

آیا تایتل تگ از متا تگ ها میباشد ؟
نه! تگ تیتر از متاتگ ها وجود ندارد(متاتگ چه می باشد؟) خیلی ها اینجوری میگن ولی ابدا صحیح وجود ندارد که اینجوری بگیم تایتل تگ یک تگ یونیک و یکتا میباشد که در هد شیت(head of html) قرار میگیره. درسته سایر متاتگ ها هم در هد قرار دارا‌هستند اما title tag حقیقتا خیلی خاصه و صرفا یکی از ازش میتونیم توی هر ورقه داشته باشیم.

نمونه و مثال کد تایتل تگ:
برای تایپ کردن کد html تگ تیتر یا این که همون تیتر برگه می بایست به طور پایین کار کنیم و در نصیب head وارد کنیم


توی تایتل تگ چه چیزایی بنویسیم و اضافه کنیم تا برای seo خوب باشه ؟
خیلی بی آلایش میباشد اولی واژه کلیدی+ دومی واژه و کلمه کلیدی + نام مارک

خوب اینا رو به چه ترتیبی و چجوری بنویسیم؟

برای تایپ کردن تگ تیتر با صرفه از راست به چپ اینطوری بایستی کار کنیم:

واژه و کلمه کلیدی اولیه-واژه و کلمه کلیدی دوم|اسم مارک شما

در شرایطی که در انگلیسی و از چپ به راست بخواهیم تگ تیتر رو بنویسیم اینجوری میشه:

primary keyword-secondary keyword|your brand name

این شرایط بی آلایش ترین شیوه تایپ کردن تایتل تگ برای دریافت کردن فیض خوب توی بهینه سازی میباشد.

seo تایتل تگ
برای seo تایتل تگ می بایست از گوگل امداد بگیریم. گوگل 50-60 کاراکتر رو توی فیض های جستجوش میاره. برای همین و برای بهتر چشم شدن در حاصل گوگل می بایست حواسمون بدین نکته باشه ولی از این مهمتر اینه که یادمون باشه که گوگل به هیچ وجه محدودیت کاراکتری نداره و صرفا در اکران اینطوریه

جالا پرسش پیش میاد که چرا دربین 50-60 کاراکتر رو نشون میده ؟ به دو ادله اولیش اینکه ارتفاع و اندازه ی بعضا از کاراکترها با هم فرق میکنه از جمله aA از نگاه ارتفاع یکی از میباشند؟ پاسخ منفی میباشد! برای همین حدودا میان 50 تا 60 رو نشون میده و ادله دوم اینکه زیرا مخدودیت پیکسل برای اکران داره یعنی تنها تا 600 پیکسل دور و بر برای اکران تایتل تگ وجود داره.

تعیین تایتل تگ مطلوب
تایتل تگ رو می بایست خیلی خیلی ظریف و مطابق با محتوای کاغذ ای که داریم می بایست گزینش کرد. به نحوی که تایتل تگ توضیح کلی ورقه ای که توش داریم عمل می‌کنیم بایستی باشه تا گوگل و سایز موتورهای کاوش اونو خیلی اصلی می بینند. دلیلشم اینه که توی نتیجه ها serp مستقیما میاد و استفاده کننده پایانی طرز میتونه کلیک کنه که بیاد توی وبسایت یا این که برگه شما.

  • ۹۹/۱۱/۲۳
  • شایلین عباسی

نظرات (۱)

بسیار عالی بود

ممنون از اشتراک گذاری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی