مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


در‌این مقاله به ذکر تفاوت های دو پروتکل HTTP و HTTPS، چگونگی سوییچ میان این دو پروتکل   سئو در مشهد  و تاثییر این تغییر و تحول در seo میپردازیم.


در آگوست سال 2014 گوگل به طور قانونی بیان کرد که ازین پس پروتکل HTTPS در رنکینگ وبسایت تاثیر مثبتی دارااست و از آن در سکو بندی وب سایت ها به کارگیری خواهد کرد. پس در حالتی‌که گوگل از این فاکتور به کار گیری میکند، چرا ما به کارگیری نکنیم!

در بخش اعظمی از وب سایت ها این ذهنیت مثبت در تغییر و تحول پروتکل از HTTP به HTTPS جا افتاده میباشد ولی هنوز اصلی میباشد که بدانید تفاوت این دو پروتکل در چه است، چه‌طور میان این دو پروتکل سوییچ کنیم و در شکل تصمیم برای تغییر‌و تحول پروتکل، آیا این زمینه در حق تقدم جای دارد؟ همینطور سوالهای دیگری نیز ممکن میباشد در رابطه مزیت های پروتکل HTTPS و مانند این از خویش بپرسید که در‌پی مقاله به مجموع این سوال ها جواب خوا هیم اعطا کرد.

مقایسه HTTP و HTTPS
چه استفاده کننده یک وب سایت باشید و چه رئیس آن، نگهداری امنیت داده ها در تبادلات فی مابین مخاطب و سایت از اهمیت بالایی برای هر دو طرف شامل است. برای فهم هرچه بیشتر این زمینه و دانستن اینکه چرا گوگل به پروتکل های وب سایت اهمیت می دهد، بهتر میباشد در آغاز با تفاوت فی مابین این دو پروتکل آشنا شویم. پیرو به چک این موضوع می‌پردازیم.

پروتکل HTTP یا این که HyperText Transfer Protocol
پروتکل HTTP سیستمی برای ارسال و اخذ داده ها در وب می‌باشد. این پروتکل جز پروتکل های لایه نرم‌افزار هست و تمرکز آن بر روی چگونگی ارائه داده ها به استفاده کننده میباشد و اهمیتی به چگونگی ارسال داده ها از یک نقطه به نقطه دیگر نمی دهد.

این پروتکل اصطلاحا Stateless میباشد. بدین معنا که هیچ اطلاعاتی را در رابطه فرآیند گذشته ارسال داده، تثبیت نمی نماید. مزیت این وضعیت این میباشد که به جهت تثبیت هیچ اطلاعاتی بازه کمتری استفاده شده و ارسال داده ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

پروتکل HTTP در چه مواردی بهتر میباشد؟

 این پروتکل اکثر اوقات در دسترسی به اکثر صفحه ها Html به کارگیری می گردد و اکثر منابع دیگر نیز در کنار این پروتکل گزینه استعمال قرار میگیرند. این پروتکل در اکثری از تارنما هایی که داده ها مهمی برای مثال داده ها مرتبط با کارت های اعتباری دربین یوزرها و وب سایت ها رد و بدل نمی‌شود به کار گیری می‌گردد و به خیال سرعت بیشتر انتقال داده ها نیز درین سیرتکامل تارنما ها مزیت بیشتری دارااست.

پروتکل HTTPS یا این که Secure HyperText Transfer Protocol
HTTPS یا این که به عبارتی HTTP امن، برای انتقال داده ها به طور امن پباده سازی و گسترش داده شد. انتقال داده ها اصلی میان یوزرها و تارنما نیاز به امنیت بیشتر دارااست و این پروتکل این امنیت را به وجود می‌آورد. این پروتکل در بخش اعظمی جهات شبیه HTTP کار میکند به این دلیل که از به عبارتی اصول در‌این پروتکل استعمال می‌شود. کلاینت HTTPS یا این که HTTP  که تحت عنوان مثال می‌تواند یک مرورگر اینترنتی باشد، از روش این پروتکل ها یک مسیر ارتباطی در یک پورت استاندارد میان خویش و سرور تولید می نماید. با این تفاوت که HTTPS لایه های امنیتی بیشتری را به خیال به کارگیری از SSL آماده می نماید. برای همگی دستگاه ها و قابل انعطاف افزارهایی که از این دو پروتکل پشتیبانی می نمایند، HTTPS در واقع ورژن ایمن گردیده HTTP است.

تفاوت اساسی و تکنیکی این دو پروتکل در به کارگیری پیشفرض از پورت 443 پروتکل TCP در پروتکل HTTPS هست. بدین ترتیب این دو پروتکل از نوع رابطه گوناگون به کار گیری می نمایند. پروتکل HTTPS از دیگرپروتکل SSL برای انتقال دیتا به کار گیری می نماید و استعمال از همین پروتکل میباشد که قصه را برای گوگل متعدد می نماید و به آن اعتبار بیشتری می‌بخشد.

به خیال و خاطر داشته باشید که پروتکل های HTTP و HTTPS به چگونگی اخذ دیتا در مقصد اهمیتی نمی دهند. صریحا خیس در پروتکل HTTPS همچون HTTP اهمیتی به نوع اکران دیتا در مقصد داده نمی‌شود. به همین عامل میباشد که فعلا پروتکل HTTPS در عالم ارجحیت داده شده‌است. این پروتکل علاوه بر اهمیت به اکران بصری داده برای یوزرها، لایه های امنیتی قدرتمندی را در انتقال داده از یک نقطه به نقطه دیگر ساخت و ساز می نماید.

اکثر وقت ها اشخاص از پروتکل HTTPS و SSL به طور مترادف و هم معنی و به مکان یکدیگر به کار گیری می نمایند، در حالتی‌که که‌این کاربرد، درست وجود ندارد. پروتکل HTTPS امن هست به خیال اینکه از پروتکل SSL به کارگیری می کند. توضیح فنی بیشتر دراین مورد ممکن میباشد مقداری سرگردان کننده به حیث رسد، بنابر این از بیان آن پرهیز میکنیم.

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی