مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


از هنگامی که گوگل «الگوریتم پنگوئن» را معرفی کرد و در ادامه آن، دعوا بها پیوند ها و نیز تاثیر مخرب پیوند های ضعیف یا این که خریداری گردیده بر وبسایت ها شدید شد، پدیده شومی در دنیای بهینه سازی با اسم سئوی منفی صورت گرفت.
از هنگامی که گوگل «الگوریتم پنگوئن» را در آوریل سال 2012 (فروددین ماه 1391) معرفی کرد و پیرو آن، دعوا قیمت پیوند ها سئو در مشهد  و نیز تاثیر مخرب پیوند های ضعیف یا این که خریداری گردیده بر وبسایت ها بالا زد، پدیده شومی در دنیای seo ظواهر شد که آن را سئوی منفی (Negative سئو) اسم نهادند.

سئوی منفی تکنیکی میباشد که رقبا با به کارگیری از آن به وب سایت شما حمله ور میشوند و در سود گوگل، وبسایت را جریمه می نماید و از درجه آن می کاهد.

به عبارت با جزییات بیشتر، رقبا با قرار دادن صدها یا این که هزاران بک پیوند منفی در یک وب سایت، آن را از صدر لیست حاصل گوگل به تحت می کشانند.

گوگل با ارائه ابزار تازه خویش به اسم Disavow links نسبت به‌این تهدید خطرناک برخورد نشان اعطا کرد و وبمسترها را در نگهداری از وب سایت هایشان امداد کرد.

متاسفانه اکثر زمان ها عموم وقتی به صرافت استعمال از Disavow tool می‌افتند که دیگر تماماً دیر شده‌است.

آن‌ها وقتی از این ابزار افتتاح می نمایند که تارنما شان بوسیله گوگل جریمه گردیده و به اصطلاح آب از رمز قبل میباشد.

به همین عامل میباشد که کارشناسان تاکید می نمایند قبلا که مرتبه تارنما نزد جستجوگرهای اینترنتی منفی خواهد شد، می بایست از Disavow tool به کار گرفت.

نسبتاً بی آلایش اما به طور کاملً اساسی

بعضی سئوکارهای بداندیش می‌گویند: چرا اینجانب می بایست برای لینک و پیوند سازی و ساخت‌و‌ساز محتوا عملکرد کنم و چقدر پول و مدت صرف نمایم، در حالی که میتوانم با به پایین ترقیب کردن رقبای برتر، خودم را بالا بکشم؟!

امروزه امکان «تجزیه و بررسی بک لینک و پیوند های وبسایت» (Backlink Audit) به قسمت طلاق ناپذیر بهینه سازی تبدیل شده‌است.

یعنی همان گونه که وبمسترها با به کارگیری از تکنیک های گوناگون seo پیرو افزایش قیمت و اعتبار تارنما نزد جستجوگرهای اینترنتی – و در راءس آن ها گوگل میباشند – بر میایند، بایستی به صورت تروتمیز شرایط بک لینک و پیوند های وب سایت را نیز رصد نمایند و پیوند های نادر کیفیت یا این که اسپم را شناسایی نموده و آنها‌را سریعاً از روش Disavow tool به گوگل اطلاع دهند.

«تجزیه و بررسی بک پیوند ها» فعالیت معمولی ای میباشد: بک لینک و پیوند های تارنما را از اکانت تان در Google Webmaster یا این که با به کارگیری از یک Backlink Tool دانلود نمائید و به پیوند هایی که وارد وبسایت شما میشوند توجه نمائید: کیفیت این پیوند ها به چه شکل میباشد؟ آیا یک یا این که چندین تا از این پیوند ها مشکوک به لحاظ نمی‌رسد؟

به محض شناسایی پیوند های مشکوک، به وبمستر آن وب سایت نشانی اینترنتی بزنید و حذف لینکش را خواهان گردید.

در‌حالتی که این نحوه افاقه نکرد، از Disavow tool گوگل یاری بگیرید.

درصورتی که جدیداً سکو و ترافیک تارنما شما کم شده اما انگیزه آن را دقیقاً نمی دانید، به یکی‌از مواقعی که می بایست مشکوک گردید همین بک لینک و پیوند های آزاردهنده ای میباشد که چه بسا به وسیله رقبای شما تدارک چشم شده‌است. www.ParsCms.com


مثال ای از یک قربانی

یکسری هفته پیش مدیریت یک تارنما، ایمیلی به اینجانب زد و در آن خاطرنشان کرد که از برهه زمانی عرضه پنگوئن 2، به دلایلی ناشناخته حدوداً نیمی از ترافیک طبیعی سایتش از گوگل را از دست داده میباشد.

سایتی که در اینجا از آن کلام می‌گویم، وب سایت یک خبرنامه مالی با 15 سال سوابق میباشد که در آن هزاران خبر، بررسی، نوشته‌ی علمی و داده ها گوناگونی درخصوص حالت اقتصادی کشورهای گوناگون دنیا درج و منتشر شده‌است.

درین وب سایت بیش تر از 70 هزار لغت ها کلیدی بلند (Long Tail Keywords) به عمل رفته میباشد و جستجوگرهای اینترنتی به دیده یک وب سایت دارای اعتبار و بها آفرین به آن نگاه می نمایند.

جذاب اینجاست که ایشان کمابیش کلیه سفارش های سئوی گوگل را رعایت نموده است؛ از قبیل ساخت و ساز محتواهای عالی و باارزش، نپرداختن به شغل های اسپم سیرتکامل و خرید پیوند، ارائه تجربه کاربری عالی و غیره.

بدین ترتیب چه ماجرایی برای این وب سایت فیس داده و چه چیزی سبب ساز گردیده بود سکو و ترافیک وبسایت تا این حد تحت بیاید؟

رئیس این وب سایت با تاکید بر این که ایشان هیچ اطلاعیه و یا این که هشداری از طرف گوگل اخذ نکرده میباشد، اظهار کرد از 22 ماه می درجه سایتش به شدت رو به افول گذارده میباشد.

همزمانی این تاریخ با بازه زمانی عرضه پنگوئن 2، سبب ساز شد به صورت اتوماتیک ذهنم انگشت اتهام را به سمت این الگوریتم جدید وارد دراز نماید.

تجزیه و آنالیز بک پیوند ها

اینجانب کارم را با اجرای نرم‌افزار LinkDetox که به تجزیه و چک بک پیوند ها میپردازد، ابتدا کردم.

در به عبارتی اولِ فعالیت، اینجانب با یک چیز غیرمنتظره و اما نا مطلوب روبرو شدم:


با پژوهش ها بیشتر معین شد که 55 درصد لینک و پیوند های وبسایت «مشکوک» میباشند، در حالی که 7 درصد آن‌ها (یعنی حدود 500 لینک و پیوند) لینک و پیوند های «مخرب» بودند.


در وهله اولیه به چک این 7 درصد پیوند مخرب پرداختم و این که چنین لینک و پیوند هایی چه گونه به تارنما وارداتی اند و از چه جنسی می باشند.

شما با به کارگیری از Link Type می‌توانید این پیوند ها را دسته بندی نمایید.

به این ترتیب اینجانب در صدر تنها به مشاهده لینک و پیوند هایی که برچسب مخرب (Toxic) داشتند پرداختم.

سازه به تعریف‌و‌تمجید LinkDetox، لینک و پیوند های مخرب یعنی لینک و پیوند هایی که از دامنه های ایندکس نشده در گوگل میاید؛ همینطور لینک و پیوند هایی که از دامنه های ویروسی سرچشمه میگیرد.

پیرو متوجه شدم که قسمت عمده این وب سایت های مزاحم از دامنه هایی که با پسوند .pl ختم میگردد، نشات می‌گیرد.

متن پیوندی (Anchor Text) لینک و پیوند ها، تیتر به عبارتی صفحاتی بود که از آن ها پیوند گردیده بودند.

به حیث می رسید این تارنما ها موضوعات مرتبط با کارت های اعتباری را مقصود گرفته بودند؛ که اما با فلسفه کاری تارنما مزبور به طور کاملً تناسب و مطابقت داشت.

درین لینک و پیوند ها همینطور دامنه های متعددی که منقضی گردیده بودند و مجدد تثبیت گردیده بودند نیز به چشم میخورد.

به طور کاملً مشخص و معلوم بود که غرض این پیوند ها، اسپم کردن تارنما بوده میباشد.


با اندکی جستجو دریافتم که‌این پیوند های اسپم و مخرب، بوسیله وبسایت های اساسی ساخت و ساز نشده میباشد چون دربین این وبسایت ها، اسم های معروف و معتبری همانند entrepreneur.com و venturebeat.com دیده می شود.

در واقع اسپمرها با سوء به کارگیری از این وب سایت ها قصد داشتند به پیوند های خروجی خویش بها و اعتبار ببخشند.

آیا پنگوئن تقصیر کار میباشد؟

اینجانب به‌دنبال موقعیت بک لینک و پیوند های وب سایت را آنالیز کردم و دیگر مورد ها احتمالی نقص‌ زا را رصد نمودم.

درین تارنما، نسبت Money به Brand تماماً سنجیده و متناسب به حیث میرسد:


درصد لینک و پیوند های Follow اندکی بالا بود اما احتمال می رود همین فرمان، منبعی برای بک پیوند های منفی به شمار رود:


تعداد لینک و پیوند های متنی نسبت به دیگر موردها زیاد میباشد.
همین میتواند یک زنگ خطر به شمار رود:

یکی‌از یافته های بسیار مهمی که به آن رسیدم این بود، نسبتDeep Link وب سایت بود که در مقایسه با دیگر موردها، از رقم بالایی حکایت داشت:

سکو کلیدواژه های SEMrush وبسایت در مقایسه با دیگر مورد ها، درصد متعادلی داشت و چیز نامتعادلی درین خصوص یافت نشد:

شگفت آن که بک لینک و پیوند های وبسایت، TitleRank بهتری نسبت به رقبا دارااست.

به‌این مضمون‌ که بک پیوند های وب سایت غرض (مهم) مبنی بر تیتر ظریف خویش در گوگل جایگاه گرفته میباشد و این دستور، خویش از اعتماد بالای گوگل به وب سایت حکایت داراست:

وب سایت های جریمه گردیده بر طبق تیتر خویش سکو نمی گیرند.

پایانی قسمت این نظارت، سهم بک پیوند ها از پیج رنک بک لینک و پیوند های وبسایت بود:


چنانچه چه به حیث می‌رسد این تارنما از پیوند های کیفیت عالی متعددی شامل است البته تعداد پیوند های ایندکس نشده در گوگل نیز به طور کاملً چشمگیر و قابل مراعات میباشد: در حدود 65 درصد بک لینک و پیوند های وب سایت، در گوگل ایندکس نشده میباشد.

در اکثر زمان ها موردها، این فرمان نشان دهنده سیاست های ضعیف لینک و پیوند سازی در وب سایت، و یا این که به کار گیری از تکنیک های اسپم بوسیله وبمستر میباشد.

دراین مورد خاص، ورود تعداد متعددی لینک و پیوند از تارنما هایی که جریمه گردیده اند و یا این که در گوگل ایندکس نگردیده اند، این شم را به دست می‌دهد که گویی پیوند سازی وبسایت به صورت اتومات و بوسیله اسپمرها صورت گرفته میباشد!

جریمه نشوید!

با محاسبه بک پیوند ها می اقتدار از تنبیه شدن وبسایت به دست گوگل و کاهش ترافیک آن خودداری کرد.

با به کار گیری از این دستورالعمل، وبمستر تارنما می‌تواند به شناسایی نقطه ضعف ها بپردازد و لینک و پیوند های اسپم را حذف کند.

وی همینطور قادر است اقدامات خود درین خصوص را مستندسازی و ذخیره نماید تا در آینده و در بررسی های بعدی از آن بهره پیروز شود.

در شرایطی که لینک و پیوند های خطرناک و ضرر و زیان توشه بوسیله گوگل بلوکه (disavowed) خواهد شد، مجموع نسبت های اشاره شد در تارنما به شرایط طبیعی در می‌آید و پنگوئن دیگر به دیده یک تهدید به آن نمی نگرد و آن را جریمه و تنبیه نمی نماید.

روش انجام فعالیت و فواید آیتم انتظار

کارشناسان بر انجام تکنیک های «تجزیه و آنالیز بک پیوند ها» به طور ماهانه تاکید دارا هستند.

در‌این در میان ابزار آیتم استعمال شما چندان اهمیتی ندارد، خواه Ahrefs باشد، یا این که LinkDetox و OpenSiteExplorer.

شما می بایست میزان مشخصی برای هر دسته از پیوند های وبسایت تان داشته باشید تا بتوانید شرایط آن‌ها را محک بزنید و احتمالاً درصورتی که موردها مشکوک و غیرطبیعی در آنان یافتید، تکلیف خویش را بدانید.

اینجانب آنچه را که می بایست راجع به تجزیه و نظارت بک پیوند ها می بایست انجام دهید، در پنج نصیب تقسیم کرده ام، به شرح زیر:

1. مجموع بک پیوند هایی را که از وب سایت های گوناگون به وبسایت شما وارد می گردد و در گوگل ایندکس نمی‌گردد، شناسایی فرمائید.

در‌حالتی که این پیوند ها در گوگل ایندکس نمیشود، احتمالاً گزینه تنبیه گوگل قرار گرفته اند.

به صورت دستی لینک و پیوند ها را چک نمایید تا از حقیقت روایت آگاه گردید؛ چون شاید پای پنگوئن وحشتناک در عمل نباشد بلکه این لینک و پیوند ها - مثلا – به دامنه جدیدی منتقل گردیده اند یا این که در گزارش گیری خطایی بروز نموده است.

2. به پیوند هایی که از دایرکتوری ها میاید، ظریف گردید.

شناسایی چنین لینک و پیوند هایی، عمل نسبتاً سادگی میباشد.

LinkDetox این عمل را به صورت خود کار انجام میدهد و قابلیت و امکان غربال کردن آن‌ها‌را نیز در چنگ مخاطب قرار می‌دهد.

هر مورد از این لینک و پیوند ها را آنالیز و کپی فرمائید تا مبادا احیاناً لینک و پیوند های اثرگذار را نیز ایزوله کرده باشید.

3. بک لینک و پیوند هایی را که ممکن میباشد ویروسی باشد شناسایی فرمائید.

LinkDetox این دسته از پیوند ها را به اسم Toxic 2 می شناسد.

4. در ادامه لینک و پیوند های مبلغی بگردید

گوگل دیرزمانی میباشد که با خرید لینک و پیوند رمز مبارزه داراست.

شما میتوانید این عمل را با تر و تمیز کردن حاصل درجه ها (PageRank) به صورت کاهشی پیدا فرمایید.

مجموع پیوند های بارتبه بالا را گزینه محاسبه قرار دهید چون این احتمال می رود که یک یا این که یکسری تا از آنان خریداری گردیده باشد.

به تک تک آنان نگاهی بیاندازید و قضیه را موشکافی فرمایید.

معمولاً تمییز قائل شدن در بین لینک و پیوند های طبیعی و مبلغی عمل معمولی ای میباشد، چه به راحتی می اقتدار تفاوت در بین این دو را تشخیص بخشید.

5. لیستی از بک پیوند ها تنظیم فرمایید و با محک زنی آن بر پایه ی Link Juice، مواقعی را که احتمالاً خطرساز میباشد، شناسایی فرمایید.

TitleRank یک کدام از معیارهای گزینه عشق اینجانب در چک ها میباشد.

در کل، صفحاتی که بر طبق تیتر ظریف خویش جایگاه بندی نمیشوند، احتمال این که بوسیله گوگل جریمه شوند و یا این که اعتبار آنان کاهش یابد، بیشتر میباشد.

با به کارگیری از فاکتور Link Juice شما می‌توانید دریابید که آیا تیتر تخصیص داده گردیده، یک تیتر دارای اعتبار میباشد یا این که نه.

از جمله در حالتی‌که تیتر، Home باشد، خیر فقط جایگاه و اعتباری به آن وابستگی نمی گیرد، بلکه جریمه می‌شود.

در صورتی TitleRank برابر با 30+ باشد، شما میتوانید آن پیوند را با یک نظارت سریع، موشکافی فرمایید و چنانچه احیاناً وبسایت، اسپم به لحاظ میرسد آن را به پوشه Bad Links خویش بیافزایید.

برای دیگر فاکتورها - از قبیل PageRank و DomainAuthority - نیز می‌توانید از نسخه برداری سریع استعمال فرمایید، تا مورد ها مشکوک و مغایر قاعده را شناسایی فرمایید.

در انتها این مرحله، شما یک فولدر کاغذ عظیم در مشت دارید که در آن، اکثر اوقات بک پیوند های ضرروزیان توشه تارنما تان مشخص و معلوم شده‌است.

این Disavow File را آپلود نمائید تا از خطرها این پیوند های مخرب در امان بمانید.
 

  • ۹۹/۰۶/۳۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی