مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


در همین نخست می خواهیم با یک پاراگراف شما‌را حیرت زده کنیم:

بر پایه ی جدیدترین آمار و ارقام، در هر دقیقه حدود 380 تارنما ساخته و وارد میدان رقابت  سئو در مشهد  گوگل در برگه نتیجه ها می شود!

اکنون این عدد چه ربطی به شما داراست؟ در شرایطی‌که خوب توجه فرمایید می فهمید که هر چه تعداد وب سایت ها در فضای وب بیشتر خواهد شد، سنجش کیفیت آنان هم طاقت فرسا و طاقت فرسا خیس می شود. بعداز کجا بایستی بفهمید یک وبسایت نسبت به وب سایت های دارای ارتباط، سعی seo بهتری داراست؟ به پباده سازی ظاهری یا این که تجربه کاربری آن نگاه کنیم؟ به پیوند هایی که اخذ کرده یااینکه ببینیم در کلمه ها کلیدی پرجستجو چه جایگاه ای داراست؟

تمامی این مورد ها واحد سنجش نیکی برای گزینش کیفیت یک وبسایت محسوب می شوند، اما در شرایطی‌که قرار باشد برای کلیه این مورد ها یکی نشان دهیم که تا حد متعددی دارای اعتبار باشد، می بایست از چه معیاری به کارگیری کنیم؟

اعتبار دامنه، راه‌حل کمپانی MOZ برای گزینش کیفیت وبسایت ها
همان طور که برای آزمودن مهارت یک درس، نمره ای از 0 تا 20 برای آن در حیث گرفته می شود، برای یک وب سایت هم معیاری برای سنجش کیفیت آن داریم.

این میزان شگفت انگیز به عبارتی اعتبار دامنه یا این که Domain Authority میباشد که به وسیله کمپانی MOZ معرفی گردیده و با دادن عددی دربین 0 تا 100 به هر دامنه، اعتبار تارنما ها را پیش گویی میکند.
با اینکه این عدد مستقیماً از سوی گوگل اعلام نشده البته تعداد متعددی از مدیران وبسایت در گفت و گو یادگرفتن بهینه سازی، از ارتقاء دامین آتوریتی سخن میکنند. ولی خیلی شتاب نکنید.

در صورتی تحت عنوان های این نوشته‌علمی نگاه بیاندازید می بینید که کل همت ما آن میباشد که به همگی سوال های شما در رابطه فاکتور اصلی و گران بها DA جواب دهیم. پس با ما باشید تا شمارا با موضوعات اساس و اصلی مرتبط با اعتبار دامنه آشنا کنیم.

چرا بایستی در رابطه اعتبار دامنه وبسایت داده ها کافی کسب نمایید؟
این پرسش را از اشخاص عشق مند متعددی درین حوزه پرسیدیم و جوابی که از بیشتر آنان گرفتیم، به صورت عجیبی یکسان بود! از آن جایی که درجه دهی به وب سایت ها به وسیله الگوریتم های گوگل
انجام می شود، معیارهای نمره دهی شرکتهای دیگر نمیتواند به ما در پیش گویی منزلت تارنما کمکی نماید. در‌صورتی‌که بخواهیم تماما تری پاسخ دهیم، عارضه ها ذیل می تواند کاملا شمارا متقاعد نمایند که به DA تارنما خویش دقت تعدادی برابری بدهید:

برهان شماره 1: هنگامی از دامین آتوریتی سخن می‌کنیم، مراد ما این وجود ندارد که هر سایتی نمره بیشتری بگیرد، درجه بالاتری هم در حاصل کاوش داراست. بلکه این میزان صرفا مانند یک قطب نما رویکرد صحیح را به ما نشان می دهد؛ یعنی در‌حالتی که وبسایت شما با قانون ها الگوریتم های گوگل هماهنگ باشد، DA شما به عدد 100 مجاورت خیس خواهد بود. پس قطب نمای کمپانی moz قادر است مانند قطب نمای گوگل کار نماید.
برهان شماره 2: یکی‌از دیگر از مزایای سنجش اعتبار وب سایت این میباشد که هنگامی بدانید تارنما شما از دید یک منبع دارای اعتبار (مانند MOZ) چه امتیازی گرفته، نسبت به کیفیت حقیقی وواقعی تارنما خویش داده ها معتبری اخذ می کنید؛ در سود می‌توانید نقاط ضعف تارنما خویش را شناسایی و با استراتژی و طرح ریزی، بازدید کنندگان بیشتری را روانه تارنما خویش نمائید.
استدلال شماره 3: دامین آتوریتی در مقایسه فی مابین وب سایت ها به شدت به یاری شما میاید. برای مثال در صورتی‌که بخواهید تارنما های حریف را شناسایی فرمایید و یکی‌از آن‌ها را تحت عنوان سرمشق تعیین نمائید، سایتی که DA بالاتری دارااست، منبع نیکی برای الهام و سرمشق برداری برای وب سایت شما خواهد بود. البته در نبود چنین چیزی، شما صرفا به داده ها خودتان اکتفا می کنید و یک نادرست کوچک می‌تواند ضربه سنگینی به استراتژی بهینه سازی وب سایت شما وارد نماید.
اعتبار دامنه مثل قطب نما به ما امداد میکند 
آیا اعتبار دامنه MOZ، صرفا مرجع برای نمره دهی به وبسایت ها میباشد؟
اولی توشه خویش کمپانی گوگل بود که با به کارگیری از PageRank، ماهیت نمره دادن به وبسایت ها را در درجه دهی به تارنما ها اعمال کرد. پس از مدتی گوگل رسما گفت که دیگر از پیج رنک، برای انتخاب منزلت تارنما ها به کارگیری نمیکند.

بعداز آن، موسسات متعددی مبادرت به پباده سازی مثال های شبیه پیج رنک گوگل کردند. در کنار کمپانی ماز، تارنما Ahrefs، یک کدام از تاکسی های بازاریابی معتبری میباشد که از حیث اعتبار و تجربه در موضع خیر جای‌دارد. این وب سایت از Ahref Rank، دامین رنک و پیج رنک منحصر خویش برای محاسبه و تحلیل وبسایت ها استعمال میکند.

منابع دیگری (مانند Semrush) هم میباشند که با به کار گیری از ابزارهای چک مخصوص خویش، معیارهای دیگری برای گزینش کیفیت تارنما های دیگر تعریف‌و‌تمجید میکنند. در بیشتر مورد ها، امتیازی که هر کدام از این ابزارها برای اقتدار دامنه در حیث می گیرند، خیلی به هم مجاورت میباشد. یک کدام از دلایلی که‌این نمرات به هم مجاورت اند، عامل ها تاثیر گذار در آن هاست. در بخش های بعدی این دست اندرکاران را برایتان گشوده می کنیم.
 

  • ۹۹/۰۶/۲۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی