مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


چه گونه تارنما مپ بسازیم؟ 5 مرحله راحت برای طراحی سایت مپ
در‌این نوشته ی علمی قصد داریم هر آنچه که ما یحتاج میباشد برای طراحی وب سایت مپ (sitemap) و تثبیت آن در سرچ کنسول گوگل بدانید را به شما توضیح دهیم. شما یاد میگیرید که چطور یک فولدر وبسایت مپ را به طور دستی بسازید  سئو در مشهد  و آن را به وبمستر گوگل معرفی فرمائید. هم چنین در پایان تعدادی روش جایگزین معرفی می‌کنیم تا در‌حالتی که نخواستید به طور دستی پوشه XML را بسازید، از طریق های دیگر به کارگیری نمایید.

هنگامی میخواهید کاری نمائید که وبسایتتان مرتبه و rank بهتری بگیرد، بایستی کارایی نمائید از همه نکات مرتبط با بهینه سازی (بهینه سازی) به کارگیری نمائید. ساخت وب سایت مپ با‌یقین یک کدام از طریق هایی میباشد که به بهبود استراتژی seo تارنما شما یاری خواهد کرد. البته در بالا به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم که ابدا تارنما مپ چه است.

وب سایت مپ چه چیزی است؟
ممکن میباشد برخی از شما نسبت به دیگرافراد شناخت بیشتری با تارنما مپ داشته باشید. پیش از اینکه به شما بیان کنم چطور یک وب سایت مپ برای وبسایتتان بسازید، به نظارت مفاهیم مهم و کلی تارنما مپ میپردازیم.

به ذکر بی آلایش، وب سایت مپ یا این که فولدر XML تارنما مپ، لیستی از صفحه ها گوناگون یک تارنما میباشد. XML خلاصه واژه ی “extensible markup language” می‌باشد که در معنای “لهجه آرم گذاری قابل توسعه” میباشد و راهی میباشد برای نشان دادن اطلاعات بر روی وبسایت.

خیلی از اشخاص فکر میکنند که طراحی سایت مپ عمل پیچیده ای میباشد، زیرا یکی‌از مولفه های سئوی فنی (technical بهینه سازی) به حساب آورده می شود. ولی در حقیقت موردنیاز وجود ندارد شما یک نخبه ی تکنولوژی باشید یا این که حتی پیش قضیه ای از مسائل فنی داشته باشید تا بتوانید وب سایت مپ بسازید. همانگونه که به زودی می آموزید، میبینید که ابدا عمل مشقت وجود ندارد.

چرا به وبسایت مپ نیاز داریم؟
موتورهای کاوش مانند گوگل، وظیفه دارا هستند، دارای ربط ترین و مجاورت ترین نتیجه ها به چیزی که عموم سرچ کردند را نشان بدهند. برای این فعالیت، آن‌ها از خزنده هایی (crawlers) برای قرائت (read)، سازمان دادن (organize) و فهرست کردن داده ها (index) در وب به کارگیری می نمایند.

پوشه XML تارنما مپ، عمل تلاوت محتوای وب سایت شما و در غایت فهرست کردن مطالب را برای خزنده های موتورهای کاوش شل خیس می نماید. در فیض، بخت شما برای بهبود بهینه سازی سایتتان ارتقاء می‌یابد.

تارنما مپ، محل یک ورقه در وب سایت شما‌را به موتورهای کاوش نشان میدهد. سوای یک تارنما مپ صحیح و حسابی، ربات های گوگل ممکن میباشد تامل نمایند که تارنما شما محتوای تکراری و duplicate دارااست که می‌تواند بر بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مخرب داشته باشد.

در صورتیکه شما فراهم اید که هر چه سریع خیس سایتتان بوسیله موتورهای کاوش ایندکس گردد، این 5 مرحله برای طراحی سایت مپ را دنبال فرمائید.

طراحی وب سایت مپ و تثبیت آن در سرچ کنسول در 5 مرحله:
در صورتیکه شما مهیا اید که هر چه سریع خیس ساییتان بوسیله موتورهای کاوش ایندکس خواهد شد، این 5 مرحله برای ساخت وب سایت مپ را دنبال فرمایید.

مرحله 1: نظارت ساختار صفحه های وبسایت
او‌لین کاری که می بایست انجام بدید، این میباشد که به محتواهای مو جود در سایتتان نگاهی بیندازین و مشاهده کنید که چه‌طور تمامی چیز سازمان بندی شده‌است.

از sitemap template به کار گیری نمائید و دریابید که صفحه ها وبسایت شما چه‌طور در یک نمودار یا این که جدول نشان داده میشود. 

تارنما مپ

این یک نمونه معمولی میباشد برای اینکه مشاهده کنید روال به چه شکل میباشد.

تمامی چیز از برگه مهم شروع میشود. آن‌گاه بایستی از خودتان بپرسید که قرار میباشد شیت مهم به کجا پیوند دهد. گرچه همین حال حاضر هم پاسخ این پرسش را می‌دانید زیرا مطلقا منوهای سایتتان را بر همین پایه چیده اید.

ولی هنگامی پای seo به دربین میاد، کلیه ی صفحه ها با هم برابر نیستند. زمانی میخواهید این فعالیت را انجام دهید، شما می بایست عمق تارنما را در ذهنتان داشته باشید. هر چه صفحه ها از برگه مهم (homepage) تارنما شما به دور خیس باشند، سکو دریافت کردن آنان دشوار خیس میباشد.

مبتنی بر Search Engine Journal، شما بایستی وبسایت مپی بسازید که عمق کمتری داشته باشد، یعنی تنها 3 کلیک مورد نیاز باشه تا به هر ورقه ای از وبسایت شما بتوان وارد شد. این دستور برای هدف ها بهینه سازی وبسایت خیلی بهتر میباشد.

به این ترتیب شما نیاز دارید که یک سلسله مراتب بر پایه ی اهمیت و اینکه چطور می‌خواهید صفحه های ایندکس شوند، بسازید.

محتواهای خویش را در ستون هایی، حق تقدم بندی نمایید که به‌دنبال یک سلسله مراتب منطقی باشد. در اینجا یک نمونه وجود داره تا بیشتر زمینه برایتان پر‌نور خواهد شد.

ساخت وب سایت مپ

همان گونه که می‌بینید، ورقه در رابطه ما (About) پیوند داده به ورقه our team و Mission & Values و برگه our team لینک و پیوند داده به Management و Contact us.

کاغذ در رابطه ما، یکی‌از مهم‌ترین صفحه ها میباشد، برای همین میباشد که در بالاترین سطح نمودار جای‌دارد. عاقلانه وجود ندارد که شیت مدیر (management) در سطح کاغذ محصول ها (products)، نرخ‌گذاری (pricing) و وبلاگ (Blog) باشد، و برای همین در سطح سوم قرار گرفته میباشد.

با به کارگیری از این template ها میتوانید ساختار صفحاتتان را معلوم نمائید. ممکنه بعضا از شما یک ساختار سنجیده داشته باشید که تنها مایحتاج باشه یه خرده اصلاحش نمائید.
 

  • ۹۹/۰۵/۱۵
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی