مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

وظیفه اصلی الگوریتم پنگوئن چه می‌باشد؟
الگوریتم پنگوئن جواب گوگل برای ارتقاء به کار گیری از طریق‌های بهینه سازی کلاه سیاه و پیوند‌سازی‌های غیرطبیعی میباشد.Matt Cutts در جریان کنفرانس SMX سال 2012 دراین باره گفته بود:

“ما بدین تاءمل کردیم که چطور با محتوای بی کیفیت نبرد کنیم و برای حل این مسئله الگوریتم پاندا را معرفی کردیم. بهترین سئو کار البته پس از معرفی این الگوریتم متوجه شدیم که‌این آغاز عمل میباشد و هنوز تارنما های اسپم متعددی وجود دارا هستند. بعد برای حل این نقص‌ الگوریتم پنگوئن را پباده سازی کردیم.”

انگیزه این الگوریتم به صورت ظریف، کاهش تاثیرگذاری طرز‌های کلاه سیاه و به دست دریافت کردن در اختیار گرفتن وضع به وسیله گوگل بود. با ادراک بهترِ مراحل اخذ لینک و پیوند، پنگوئن توانست سایت‌هایی که مبادرت به اخذ پیوند‌های طبیعی و دارای اعتبار کرده بودند را ارتقا دهد و وب سایت‌هایی که لینک و پیوند‌های اسپم و ساختگی اخذ کرده بودند را از مرتبه‌های بالا به قعر حاصل بکشاند.

در اولِ عمل، گوگل در‌این الگوریتم برای جریمه کردن وبسایت‌های خاطی، تمرکز خویش را فقط بر لینک و پیوند‌های دریافتی قرار داده بود و اصلا توجهی به پیوند‌های خروجی سایت‌ها نداشت.

در شرایطی که دوست دارید همگی چیز را درباره‌ی الگوریتم پنگوئن بدانید، بک پیوند بخرید!
اما به دنبال پیوند های خروجی از وب سایت و لینک و پیوند سازی داخلی نیز به وسیله الگوریتم پنگوئن آیتم اعتنا قرار گرفت.

پیکار با تکرار واژه و کلمه کلیدی
انگیزه اصلی الگوریتم پنگوئن باز‌نگری تندرست لینک و پیوند‌سازی وبسایت‌ها بوده میباشد البته یکی‌از وظایف جانبی آن نزاع با keyword stuffing یا این که تکرار لغت ها کلیدی میباشد. در قبلی برای آن‌که رده قابل قبولی در حاصل گوگل کسب کنیم کافی بود تا عبارت متبوع خویش را با درصد مشخصی در محتوا تکرار کنیم.

فکر می کنید 3 درصد از محتوا می بایست تکرار کلمه و واژه کلیدی باشد؟ به پنگوئن یبگشسنبکسیبمک فرمایید…
اعتنا بیشتراز ‌اندازه متخصصینِ seo بدین آیتم موجب شد تا گوگل منش‌شغل های دیگری برای گزینش زمینه و واژه و کلمه کلیدی ورقه در حیث بگیرد و عملا تکرار یا این که بمباران واژه کلیدی تحت عنوان یکی‌از تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه شناخته شد. الگوریتم پنگوئن صفحاتی که از این تکنیک استعمال کرده‌اند را شناسایی کرده و موجب می‌گردد مقام قابل قبولی در حاصل کاوش کسب نکنند.

آپ دیت رسانی‌های الگوریتم پنگوئن
هنگامی که الگوریتم پنگوئن برای اولی توشه در سال 2012 آغاز به عمل کرد موجب تغییرات اساسی در حاصل کاوش شد. طبق آمار قانونی گوگل پنگوئن به طور بی واسطه در 3 درصد از حاصل تاثیر داشت. اما تغییرات الگوریتم پنگوئن مرحله‌ای بود و با به‌روز‌رسانی‌ها بعدی این الگوریتم تاثیرات بیشتری از خویش نشان بخشید. یک کدام از دیگر از مهمترین تغییرات و آپدیت رسانی‌های این الگوریتم در ماه مه 2013 منتشر شد و با این به‌روزرسانی 2.3 درصد دیگر از حاصل کاوش زیر تاثیر این الگوریتم قرار گرفتند.

همان طور که گفتیم برای این الگوریتم به‌روز‌رسانی‌های با اهمیتی منتشر شد و تغییرات و بهبودهای متعددی در آن رخ گرفت. بخش اعظمی از این بروز رسانی ها، حتی معرفی نشدند و تنی چند از آنها نیز رسما به وسیله گوگل معرفی شدند. به‌دنبال به تغییرات و به‌روز‌رسانی‌های الگوریتم پنگوئن که به طور قانونی معرفی شدند میپردازیم.


1- اولی معرفی الگوریتم پنگوئن (1.1) – 26 مارس 2012
درین به‌روز‌رسانی داده ها این الگوریتم آپ دیت شدند و تغییری در هسته اصلی الگوریتم صورت نداد.

با تکثیر پنگوئن 1.1 سایت‌هایی که با گاز مبادرت به حذف لینک و پیوند‌های اسپم خویش کرده بودند، مشتمل بر عفو و بخشش شدند و بخش اعظمی دیگر از تارنما‌هایی که در مرحله نخستین تکثیر پایین تاثیر قرار نگرفته بودند به دام افتادند.

2- به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن (1.2) – 5 اکتبر 2012
در 5 اکتبر 2012 الگوریتم پنگوئن گوگل آپدیت شد و نتیجه ها کاوش در زبآن‌های متفاوت را پایین تاثیر قرار بخشید. تا قبلا صرفا تارنما‌هایی که به لهجه انگلیسی بودند مزه پنگوئن را می‌چشیدند.

3- تغییرات پنگوئن (ورژن 2.0) – 22 مه 2013
برخلاف به‌روز‌رسانی‌های پیشین، این به روز به تغییرات فنی در هسته اصلی این الگوریتم پرداخت و طرز اثرگذاری در حاصل را زیر تاثیر قرار بخشید.

با تولید این تغییرات، 2.3 درصد از حاصل ذیل تاثیر قرار گرفتند. درین الگوریتم گوگل از برگه اصلی و نوع بندی‌های مهم وب سایت‌ها پیش‌خیس رفت و کلیه صفحه ها را برای جستن شواهد پیوند‌سازی اسپم بازنگری کرد.

4- ورژن 2.1 برای اصلاح سریع ورژن 2 – 4 اکتبر 2013
پس از به‌روز‌رسانی ورژن 2.0 گوگل نیاز به تغییرات بیشتری درین الگوریتم دید. این به روزرسانی نیز بر یک درصد حاصل کاوش تاثیر گذاشت.

5- به‌روزرسانی داده ها الگوریتم پنگوئن (3.0) – 17 اکتبر 2014
این توشه نیز صرفا تغییراتی در خزانه اطلاعاتی گوگل و الگوریتم پنگوئن ساخت شد و با اینکه از آن تحت عنوان تغییراتی گسترده حافظه گردیده، البته تغییری در هسته این الگوریتم چهره نداد.

گوگل بخش اعظمی از سایت‌هایی که نسبت به جبران مشکلات خویش اقدامی کرده بودند را آیتم رحمت قرار اعطا کرد و بخش اعظمی از مرتبه‌های آنها را بازگرداند. طبق روال دائمی تارنما‌هایی که از رادار گوگل در امان باقی‌مانده بودند به جهت استعمال از طریق‌های کلاه سیاه در دام پنگوئن گرفتار شدند.

6- نهایی به‌روزرسانی قانونی (4.0) بعداز دو سال – 23 سپتامبر 2016
2 سال پس از به‌روز‌رسانی ورژن 3 الگوریتم پنگوئن، نهایی ورژن این الگوریتم ارائه شد. با ارائه این به‌روز‌رسانی الگوریتم پنگوئن به هسته اصلی الگوریتم گوگل بیشتر شد. ممکن میباشد فکر کنید که با طولانی تر شدن این الگوریتم به اصل و مبنا عمل گوگل، طرز عمل آن عوض شده میباشد، البته اینطور وجود ندارد؛ در واقع با این حادثه نگاه گوگل بدین الگوریتم تغییر‌و تحول کرد.

با تغییراتی که در آخری ورژن پنگوئن فیس گرفت بینش گوگل در خصوص تارنما‌های خاطی و اسپمر تغییر‌و تحول پیدا کرد. از این‌جا به آنگاه گوگل در اضافه مورد ها به بی‌اثر کردن پیوند‌های معدود اعتبار و بی اعتبار کفایت می نماید و تا جای ممکن از مجازات این سایت‌ها جلوگیری میکند.

  • ۹۹/۰۵/۰۶
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی