مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


چطور مرتبه بالاتری در حاصل گوگل به دست آوریم؟ بهترین سئو کار شما هم به‌دنبال یک فرمول طلایی برای بالا بردن درجه وبسایت در گوگل می‌باشید؟

برای بهبود مرتبه وب سایت در گوگل هیچ فرمول طلایی نیست که شما با اجرای آن یک دفعه به جایگاه یک گوگل برسید و وصال به درجه‌های بالای گوگل یک روند میباشد که مستلزم رعایت نکات بسیار و اما شکیبایی میباشد.

درین مقاله قصد دارم به ۱۷ نکته تماما عملی برای ارتقا سکو وب سایت در گوگل اشاره کنم.

در واقعیت اینجانب با رعایت بعضی از همین نکات ترافیک سایتم را تا حد مناسبی ارتقا داده ام.

 

 

۱۷ نکته طلایی برای ارتقا جایگاه وب سایت در گوگل
 

۱- اهمیت کیفیت محتوا بر بالا رفتن سکو تارنما در گوگل
اصلا مهم نیست که چقدر پیوند‌سازی انجام می‌دهید، تا هنگامی مقاله شما حقیقتا عالی نباشد، چیز متعددی نصیبتان نخواهد شد.

شاید باورتان نشود اما اینجانب برای مقاله ” مغازه های اینترنتی اهل ایران” فقط یک لینک و پیوند مجانی اخذ کردم، البته به شدت روی محتوای مقاله عمل کردم.

پیش از نوشت مقاله به‌این تاءمل کردم که‌این مقاله قرار میباشد به چیزی جواب دهد؟ به کدام سوال مخاطبان؟

جوابش معمولی بود، این مقاله قرار بود لیست مغازه اهل ایران را به یوزرها اکران دهد، یعنی کاربرانی که به‌دنبال لیستی از مغازه های اینترنتی اهل ایران میباشند و یا این که مایل اند با دکان های اهل ایران اضافه آشنا شوند.

بسیار عالی، پس اینجانب جستجویی در وب حول لغات “دکان های اینترنتی کشور‌ایران” انجام دادم و کیفیت محتواهایی که در درجه بالا قرار گرفته بودند را بازنگری کردم.

محتواهای خیر و خوبی بودند ولی نواقصی هم داشتند. به عنوان مثال کلیه آن‌ها مغازه‌های مشترک و عمدتا مشهور را معرفی کرده بودند. کلیه آن ها نهایتا ۱۰ مغازه اهل ایران را معرفی کرده بودند. تمامی آنان توضیحات یکسانی را برای مغازه نوشته بودند.

خب، اینجانب تصمیم گرفتم که مقاله قدرتمند تری بنویسم تا نیاز مخاطبان را بهتر رفع کنم.مطلبی نوشتم که در آن« به جای ۱۰ دکان اینترنتی، ۲۸ مغازه اینترنتی معرفی گردیده بود.

 

مقاله پیشنهادی: ۲۰ آیتم از شایسته ترین وب سایت ها برای بک لینک و پیوند

 

نکته : جدای از زمینه که مطالب لیست‌وار،  گزینه پسند مخاطبان و در سود گوگل می باشند، هرچه لیست شما بیش تر باشد احتمال بالا وارد شدن مقاله هم اضافه میگردد.

برای مثال مقاله ۲۸ دکان اینترنتی اهل ایران به مراتب جذابتر از مقاله ۱۰ دکان اینترنتی اهل ایران میباشد و این هم در زمینه‌ی مخاطبان و هم در امر گوگل راستگو میباشد.

اما در مطلبم اصول seo را هم رعایت کردم و به جای تکرار یک عبارت کلیدی از یکسری عبارت کلیدی در حدود هم به کار گیری کردم. عباراتی مثل مغازه های اینترنتی کشور‌ایران/ مغازه های اینترنتی اهل ایران / لیست مغازه های اینترنتی / مغازه های آنلاین کشور‌ایران /  و . . .

در واقع کارایی کردم با لغت ها متعدد و مترادف و هم معنی به گوگل نشان دهم که قضیه مقاله چه است و برای چه جستجوهایی بایستی چشم شود، این فعالیت به مراتب بهتر از تکرار یک عبارت میباشد.

پس نکته نخستین و اما مهم‌ترین نکته این میباشد که مقاله شما بایستی از طولانی تر جهات مقاله بهتری نسبت به مقاله رقبا باشد.

 

۲- یک تیتر بهینه سازی پسند برای محتوای خویش بنویسید.
هر مقاله دو تیتر دارااست. یک تیتر به عبارتی عنوانی میباشد که زمانی وارد مقاله می‌شویم آن را میبینیم که به عبارتی تیتر معمول مطالب میباشد. یک تیتر، عنوانی میباشد که مقاله شما با آن در حاصل گوگل به چشم میخورد، که به آن تیتر بهینه سازی هم گفته میشود.

این دو تیتر می توانند یکسان و یا این که گوناگون باشند که بهتر میباشد در بعضا موردها مختلف باشند. ولی چرا؟

برای تفاوت این دو تیتر، بهتر میباشد نگاهی به وظیفه هر تیتر داشته باشیم.

فرض فرمایید که اینجانب مطلبی را در مورد ” فعال‌سازی مغازه اینترنتی با وردپرس” نوشته ام.

هنگامی شخصی در گوگل سرچ می‌نماید ” فعال سازی مغازه با وردپرس” این فرد می داند که وردپرس چه است و اکنون در ادامه چگونگی فعال‌ساز‌ی وبسایت با وردرپس میباشد.

بسیار عالی، پس در صورتی اینجانب میخواهم این شخص روی مقاله اینجانب کلیک نماید، بایستی تیتر مقاله اینجانب در حاصل جستوهای گوگل به طوری باشد که‌این شخص قانع شود با مقاله اینجانب میتواند یک مغازه اینترنتی بر مبنا وردپرس راه‌اندازی نماید، در واقع تیتر مقاله در نتیجه ها گوگل می بایست به طوری باشد که مخاطب حس نماید این مقاله کاملترین جواب را به او خواهد بخشید.

ولی در مقابل تیتر مقاله ما در سایتمان بایستی به نحوی باشد که مخاطبان تارنما ما که در درحال حاضر گشت و گذار میان مقاله‌ها هستنند، توجهشان به مقاله جلب گردیده و روی آن کلیک نمایند.

برای مثال برای مقاله ” فعال‌ساز‌ی مغازه با وردپرس” شاید تیتر “در ۵ دقیقه فروشگاهتو فعال‌ساز‌ی کن” تیتر مطلوب تری باشد.

مطلبی با تیتر “فرایند فعال‌ساز‌ی مغازه اینترنتی” نوشته بودم که علی رغم قرار گیری در سکو یک محل ورود متعددی اخذ نمی‌کرد، بعد از مدتی تیتر بهینه سازی را تغییر تحول دادم و نوشتم ” صفر تا صد پروسه فعال‌سازی دکان اینترنتی” با انجام این عمل   محل ورود مقاله از گوگل نسبتاً ۵۰% ارتقاء داشت.

نکته: تلاش نکنید تیتر اغراق آمیز بنویسید، فراموش نکنید که استفاده کننده وارد مقاله می‌گردد و در صورتیکه کیفیت مقاله را در توان تیتر آن نبیند، بدون شک ذهنیت خیر از شما و مطالبتان نخواهد داشت.

 

و ولی یکسری فرمول برای تایپ کردن تیتر seo که معمولا کلیک‌های متعددی برای شما به یاور می‌آورند.

 

فرمول ۱ : “سوال چالشی بپرسید”

 

فرمول ۲ : “از چطور استعمال نمائید”

فرمول ۳ : “راهنمای بدون نقص، یادگرفتن بی نقص”

فرمول ۴ : “از اعداد به کارگیری نمایید(مطالب لیستی)”

 

از کلمه ها پرقدرت به کارگیری فرمایید.

جدای از ۴ فرمول نقل شده( که اما نباید صرفا به‌این ۴ت ا بسنده فرمایید) همت نمائید از لغت ها پرقدرت به کار گیری فرمائید. برای مثال ۲۰ نکته عالی / نکاتی طلایی/ طرز جادویی/ بدون نقص ترین / جامع ترین / نجات بخش و . . . ولی به شرطی که مقاله شما حقیقتا در توان و اندازه این عنا وین باشد و ابدا استفاده کننده را فریب ندهید.

 نکته: بهتر میباشد در انتهای تیتر seo، اسم سایت یا این که کسب و عمل خویش را بیاورید، این قضیه برای برندینگ شما اهمیت داراست. و در لحاظ داشته باشید که ارتفاع تیتر محدودیت داراست و چنانچه تیتر بیش تر از حد طولانی شود ادامه آن به طور . . . نمایش داده میشود.

مثال ذیل:

 

۳- توضیحات متا را جالب، کلیک خور و seo پسند بنویسید.
توضیحات متا، به عبارتی توضیحات ۱۵۵ تا ۱۶۰ کارکتری می‌باشد که در ذیل تیتر در حاصل کاوش به چشم می خورد.

در واقع علاوه بر تیتر کاغذ، توضیحات متا هم در معرض رویت کرد استفاده کننده قرار می گیرد و مطلقا در کلیک کردن یا این که نکردن استفاده کننده مفید میباشد.

هم توضیحات متا و هم تیتر seo به دو صورت تهیه میشوند، یا این که خودتان آن‌ها می نویسید و یا این که گوگل خودش به طور پیشفرض از تیتر مقاله و یک‌سری خط اولیه جمله برای لبریز کردن تیتر بهینه سازی  توضیحات متا به کارگیری مینماید.

در‌حالتی که حیث مرا می خواهید مدام تیتر seo و توضیحات متا را خودتان بنویسید، در صورتی وبسایت شما وردپرسی می باشد همانند صورت تحت می توانید تیتر seo و توضیحات متا را تهیه و تنظیم فرمائید. تصویر ذیل مرتبط با پلاگین Yoast بهینه سازی هست که قابلیت تهیه تیتر seo و توضیحات متا را در مطالب وب سایت آماده نموده است.

 

 

توضیحات متا می بایست به محتوای مقاله شما اشاره نماید و خیلی کوتاه به استفاده کننده بگوید که درین نوشته‌علمی قرار میباشد چه چیزی نصیبش شود. ولی تیتر نوشته ی علمی هم درین بخش اثرگذار میباشد، در واقع به تیم تیتر seo  و توضیحات متا که در نتیجه ها جستجوی گوگل اکران داده می شود ریچ اسنیپت می گویند، هرچه ریچ اسنیپت شما جالب‌خیس باشد قطعا کلیک‌های اضافه اخذ مینماید و همین منجر می شود که اشخاص متعددی وارد مقاله شما شوند.

 

مقاله پیشنهادی: راهنمای بی نقص گوگل آنالیتیکس و نصب آن در تارنما

 

حال در‌حالتی که مقاله شما حقیقتا موثر باشد، یوزرها بازه زمانی متعددی را در مقاله شما خواهند ماند و در همین لحظه یک سیگنال مثبت برای گوگل ارسال میشود. گوگل متوجه میگردد که مقاله شما موثر میباشد چون هم کلیک‌های نیکی اخذ نموده است و هم اشخاص برهه زمانی متعددی در کاغذ شما باقی مانده اند و برای جستجوی دوباره به گوگل بازنگشته میباشد و این یعنی مقاله شما اثرگذار میباشد و حتما گوگل مقام مطالب اثرگذار را روز آپ دیت بهتر می کند.

به همین راحتی مقاله شما به مرور مقام بهتری به دست میاورد.( اما خداییش خیلی هم ریلکس وجود ندارد، تایپ کردن مقاله عالی زحمت می‌خواد).

 

۴- لینک و پیوند‌ سازی داخلی برای مطالب انجام دهید.
لینک و پیوند‌ سازی داخلی دو مزیت اصلی داراست، اولیه اینکه منجر می‌گردد یوزرها هنگام تلاوت یک مقاله با مطالب دیگر تارنما شما آشنا گردیده و به مطالعه دیگر مقاله ها هم بپردازند و همین دستور موجب ماندن طولانی تر یوزرها در وب سایت می گردد که‌این یک سیگنال مثبت از لحاظ گوگل و اما از دید ما انسان‌هاست.

البته مزیت دوم این میباشد که هنگامی در مقاله‌ها گوناگون شما که ممکن میباشد خودشان منزلت خیر در گوگل داشته باشند به مقاله تازه شما لینک و پیوند داده می‌گردد، مقاله نو شما هم گزینه اعتنا گوگل قرار می گیرد و این هم در دسته خودش یک سیگنال مثبت میباشد. به هرحال یک مقاله با منزلت خوب در گوگل به مقاله تازه شما پیوند داده میباشد، هرچند که‌این مقاله از وب سایت خودتان باشد.

 

 

 ۵- پیوند‌ سازی فرنگی انجام دهید.
اینکه شما از فردی تعریف‌و‌تمجید نمایید که وقعا شایسته تمجید میباشد، موجب کسر شان شماست؟ بی تردید نه، اتفاقا در لحاظ دیگرافراد شخص موجه‌تری بنظر میرسید.

گوگل هم به‌این قضیه اهمیت میدهد، در‌صورتی‌که شما در مقاله خویش به مقاله اصلی یا این که یک تارنما دارای اعتبار پیوند دهید بدون شک نزد گوگل دوستداشتنی‌خیس خواهید بود.

برای مثال در‌حالتی که اینجانب در‌این مقاله که راجع به ارتقاء درجه در گوگل میباشد به تارنما‌های دارای اعتبار فرنگی که فکرمی‌کنم برای شما اثر گذار میباشد پیوند بدهم، آیا ایرادی دارااست؟ نه، جز اینکه گوگل مطمئن‌خیس می شود که‌این محتوا حقیقتا اثرگذار میباشد و برای رفع نیاز یوزرها وب سایت درج شده میباشد.

 

مقاله پیشنهادی: طرز تایپ کردن کلمه ها کلیدی در تارنما

 

۶- مطمئن گردید که وب سایت شما سرعت بار گذاری خیر و خوبی داراست.
شک وتردید نکنید که یک تارنما نماید موجب اندوه یوزرها و در سود اندوه گوگل و در غایت افت درجه شما می گردد.

صد رد صد بازبینی نمایید که وب سایت شما چه سرعتی دارااست و چه مواقعی برای بهبود سرعت نیاز به تصحیح دارا‌هستند، برای این عمل میتوانید از وب سایت پر اسم و رسم جی تی متریکس به کار گیری فرمایید.

ورود به تارنما gtmetrix.com

 

زمانی وارد تارنما شدید، نشانی وب سایت خویش را بنویسید و پاره ای حوصله نمائید تا نتیجه ها به صورت تحت برای شما اکران داده شود.

 

همان طور که می‌ بینید به‌سرعت تارنما شما، حجم وبسایت و . . . درجه ای داده و در جدول تحت مواقعی که تصحیح شوند را بیان نموده است، معمولا کاهش حجم تصاویر یک کدام از مورد ها مستمر می‌باشند.

 

۷- سایت شما بایستی ریسپانسیو و تلفن همراه پسند باشد.
در فراگیر شدن به کار گیری از تلفن همراه صحبتی خاصی ندارم زیرا صد رد صد خودتان بدین زمینه واقف می‌باشید. برای مثال در تارنما رونق در حدود ۴۰ درصد ترافیک دریافتی از روش تلفن همراه میباشد، در واقع اشخاص با مرورگرهای روی موبایل کاوش می‌نمایند و وارد وب سایت رونق می شوند، خب در شرایطی‌که وب سایت اینجانب اکران قابل قبولی روی گوشی نداشته باشد، مسلما درصد متعددی از یوزرها را از دست خواهم بخشید.

در شرایطی‌که از وردپرس به کار گیری میکنید که جای نگرانی وجود ندارد، چون بازه‌هاست که کلیه قالب‌های وردپرس چه بدون پول و چه تجاری ریسپانسیو می‌باشند. البته در شرایطی‌که طراحی وب خویش را به کمپانی یا این که یک فرد سپرده ‌اید بدون شک از ایشان درخواست ریسپانسیو بودن روی تلفن همراه را داشته باشید، هرچند که در صورتیکه آن فرد یا این که کمپانی فن‌ای باشد نیازی به بیان کردن شما وجود ندارد، ولی در شرایطی که شرکتی مثل کاسپید باشد، لازم میباشد که بارها به آن ها این قضیه را متذکر گردید.

 

۸- اینترنت‌وبسایت شما مبتدی و تازه کار میباشد؟ پس وارد رقابت سنگین نشوید.
برای یک سایت مبتدی هیچ چیز خطرناک‌خیس از این وجود ندارد که وارد رقابت‌های سنگین بهینه سازی شود. یعنی کلماتی را تعیین نماید که بسیار پرجستجو میباشند و رقیبان متعددی برای گرفته سکو روی این لغات عملکرد می کنند.

بی تردید برای شما بسیار دشوار و وقت گیر خواهد بود که بتوانید روی این لغات درجه بگیرید، مگر اینکه دارایی مالی مناسبی داشته باشید که بازهم کارتان طاقت فرسا خواهد بود، پس شایسته ترین روش این میباشد که با لغت ها کلیدی کارتان را استارت نمائید که رقابت متوسطی دارا هستند.

به عنوان مثال واژه و کلمه “یادگرفتن seo” یک واژه و کلمه به نسبت سنگین میباشد، دستکم در مقابل واژه و کلمه ای مانند” یادگرفتن سئوی مغازه اینترنتی”، حتما واژه و کلمه دوم ترافیک کمتری خواهد داشت، ولی گرفته درجه روی آن سهل و آسان‌خیس میباشد.

می‌توانید از تارنما websiteseochecker.com  برای باز‌بینی رقابت عبارات به کارگیری نمایید، اما ابزارهای دیگری هم وجود دارا‌هستند. در تصویر تحت فیض باز نگری رنج بهینه سازی روی کلمه و واژه دانلود فیلم را مشاهده میکنید که چقدر سنگین میباشد.

 

در تصویر پایین مشاهده میکنید که رنج seo برای لغت ها ” دانلود فیلم اهل ایران تازه بدون‌پول” آسوده خیس است و حتما جستجوی کمتری هم داراست.

 

پس تعیین صحیح واژه و کلمه کلیدی قادر است از به عبارتی نخست پیروزی یا این که عدم برد مقاله شمارا مشخص و معلوم نماید. هوشمندانه گزینش نمائید.

 

 

۹- لغات کلیدی اصلی را در متن بیاورید.
گوگل یک ربات میباشد و قطعا همانند بشر با تلاوت یک نوشته‌ی‌علمی نمی‌تواند قضیه آن را تشخیص دهد و به همین ادله از چیزی به اسم لغات کلیدی استعمال می‌نماید.

گوگل بخش‌های متعدد مقاله شما بازبینی می‌نماید تا از روش کلماتی که شما به عمل برده اید متوجه مسئله مقاله شما شود و دقیقا بداند که مقاله شمارا برای چه جستجوهایی اکران دهد.

پس او‌لین کاری که بایستی بکنید این میباشد که لغت ها کلیدی اصلی خویش را در تیتر، بدنه متن و همچنین تیتر seo و توضیحات متا بیاوید.

اینکه چند دفعه عبارت کلیدی را در متن بیاورید معمولا فی مابین ۱ تا ۳ درصد مطلوب میباشد. برای مثال در‌حالتی که متن شما ۱۰۰۰ واژه و کلمه میباشد، بهتر میباشد بیش تر از ۳۰ توشه عبارت کلیدی در متن تکرار نشود تا گوگل شما‌را اسپم شناسایی نکند و در عین اکنون زمینه نوشته ی علمی را متوجه شود.


 

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی