مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰


یادگرفتن بدون نقص گوگل وبمستر تولز | راهنمای تصویری گوگل سرچ کنسول ۲۰۱۸
در حالتی که پیرو یادگیری و شناخت بیش تر با گوگل وبمستر تولز می‌باشید، این مقاله قادر است برایتان اثر گذار باشد. سئو در مشهد درین مقاله کاملا و در ۶ بخش جداازهم به گوگل وبمستر تولز یا این که به عبارتی گوگل سرچ کنسول پرداخته ام .در قسمت های ابتدایی درخصوص ماهیت وبمستر تولز و اهمیت به کارگیری از آن حرف کرده ام.در قسمت های میانی به چگونگی تثبیت وبسایت در وبمستر تولز و در قسمت های نهایی به چگونگی عمل با وبمستر تولز و در غایت به چگونگی ارتقاء محل ورود از گوگل با یاری وبمستر تولز پرداخته ام.

گوگل وبمستر تولز یا این که گوگل سرچ کنسول چه چیزی است؟
وبمستر تولز یا این که سرچ کنسول؟
در‌حالتی که اسم گوگل اینترنت مستر تولز برایتان آشناست، احتمالا اطلاعاتی هم راجع‌به این ابزار پایین اینترنت گوگل دارید.  از آنجایی که ابزار گوگل وبمستر تولز خیر فقط برای وبمستران بلکه برای متخصصین seo، متخصصین بازاریابی دیجیتال، مالکین کسب وکارها و توسعه و گسترش دهندگان هم ابزار کارآمدی میباشد، گوگل در سال ۲۰۱۵ در کنار وبمستر تولز فعلی، ورژن تازه از آن را با اسم گوگل سرچ کنسول عرضه کرد که تفاوت هایی جزئی به خصوص در گزارش ها با وبمستر تولز داراست.
مطلقا بخوانید : راهنمای بدون نقص گوگل آنالیتیکس و نصب آن در وب سایت

گوگل سرچ کنسول با اتصال به تارنما، داده ها مهی را در رابطه شرایط وبسایت در چنگ شما قرار میدهد. مثلا با چه واژه و کلمه های کلیدی در گوگل چشم می‌شوید. از کدام کلمه و واژه های کلیدی محل ورود بیشتری دارید. کدام صفحه ها شما عملکردی بهتری دارا هستند.

البته گوگل وبمستر تولز یا این که گوگل سرچ کنسول چه می‌باشد؟
گوگل وبمستر تولز و ورژن جدیدش یعنی گوگل سرچ کنسول، برخلاف گوگل آنالیتیکس که آمارهایی را در رابطه بازدیدکنندگان در دست شما قرار میدهد، روی حالت خویش وبسایت در گوگل تمرکز دارا هستند. مثلا چه تعداد از صفحه ها شما ایندکس شده‌است؟ برای چه کلماتی در گوگل چشم میشوید؟ کدام صفحه ها و لغت ها سعی بهتری دارا هستند؟ و اطلاعاتی از این دست که به شما یاری میکنند موقعیت وب سایت خویش را در گوگل بهبود دهید.

چرا از به کار گیری از وبمستر تولز اهمیت داراست؟
بدین یک ادله هم که گردیده، می بایست از وبمستر تولز بهره برد
همان طور که گفتم، گوگل وبمستر تولز آمارهای مهمی را راجع‌به حالت تارنما در چنگ شما قرار میدهد که استعمال صحیح از آنان قادر است به بهبود موقعیت سئوی وب سایت یاری متعددی بکند.برای مثال می‌توانید نرخ کلیک یا این که CTR مطالب را ملاحظه کنید و با تغییر و تحول و آزمایش تیتر های جایگزین ترافیک بیشتری را اخذ نمایید.ولی یکی‌از مهم ترین فواید استعمال از گوگل سرچ کنسول یا این که به عبارتی گوگل وبمستر تولز این میباشد که میتوانید با گوگل در رابطه باشید و از جریمه های ناگهانی گوگل تا حد متعددی در امان بمانید.
مسلما بخوانید: ورقه فرود یا این که لندینگ پیج چه می باشد؟ باز‌نگری مثال لندینگ پیج های اهل ایران و فرنگی

چنانچه شما مرتکب تخلفی از لحاظ گوگل گردید، گوگل پیش از آنکه شما‌را جریمه نماید اخطاری را در گوگل وبمستر تولز برای شما ارسال می‌کند واین مجال برای شما موجود هست که در راستای اخطار اخذ گردیده اقدامی انجام دهید و از پنالتی گوگل در امان باشید.گوگل علاوه بر ارسال اخطارهای احتمالی، پیشنهاداتی را نیز در سوی بهبود شرایط وبسایت و سئوی آن برای شما ارسال می‌نماید که صد رد صد فعالیت کردن به آنان موثر خواهد بود.پس در موقعیت کلی می قدرت خاطرنشان کرد که اهمیت گوگل وبمستر تولز در دو چیز میباشد، اولیه اخذ آمار و اطلاعاتی از موقعیت تارنما که می‌تواند به سئوی وبسایت یاری دهد و دوم قابلیت رابطه با گوگل در برای اخذ پیشنهادات و اخظارهای احتمالی و در امان ماندن ازجریمه های ناگهانی. 

تثبیت وبسایت در گوگل وبمستر تولز
مرحله به مرحله با فراگیری تثبیت وب سایت در وبمستر تولز
گام اولیه : ورود به وبسایت گوگل وبمستر تولز
در اولی گام لازم میباشد که google webmaster tools یا این که google search console را در گوگل سرچ نمایید و یا این که از اینجا وارد وب سایت گردید. توجه داشته باشید که گوگل سرچ کنسول و گول وبمستر تولز هر دو یک ابزار میباشند، و نام نویسی در یکی آن‌ها یعنی نام نویسی در هردوی آن ها، ولی با هر دوی آنان می‌توانید آمار تارنما را ملاحظه کنید.اینجانب در اینجا تمام آموزشها را روی ورژن جدیدتر یعنی گوگل سرچ کنسول به شما ارایه می دهم و فقط در بعضا مورد ها که لازم میباشد به سراغ ورژن قدمی یعنی وبمستر تولز می‌روم.بعداز ورود به تارنما کاغذ پایین را مشاهده می‌کنید که می بایست روی آیتم Start Now کلیک نمایید و با اکانت جیمیل خویش وارد ابزار سرچ کنسول گردید(می بایست یک اکانت جیمیل داشته باشید).

ورقه ورود به گوگل وبمستر
گام دوم: تثبیت وب سایت یا این که به عبارتی Property در سرچ کنسول
بعد از ورود به گوگل سرچ کنسول، همانند تصویر تحت یک پیغام خوش آمدگویی به شما نشان داده میشود و از شما درخواست میشود که یک پروپرتی( خواسته به عبارتی تارنما) را به سرچ کنسول بیش تر فرمایید.

گام دوم : افزودن وبسایت به وبمستر تولز
 در‌صورتی‌که به تصویر بالا توجه فرمایید، پایین مورد find out more خط کشیده ام. لطفا روی آن کلیک فرمایید و برگه گشوده گردیده را مطالعه فرمائید.هر نشانی وب سایت در سرچ کنسول یک پروپرتی به حساب آورده می شود و نکته قابل توجه این میباشد که از نظر سرچ کنسول و ولی از نگاه گوگل نشانی یک تارنما با www و نشانی به عبارتی تارنما سوای www دو نشانی تماما منقطع اکانت میشوند.پس هنگامی وب سایت شما با www و سوای www در دسترس باشد و در نتیجه ها چشم شود، گوگل اینگونه تصور می‌نماید که تارنما شما از روش دو نشانی جداازهم در دسترس جای‌دارد و به حیث اون یک کدام از وبسایت ها محتوای تارنما دیگر را اسکن نموده است و  این برای seo وبسایت دردسر ساز میباشد.در صورتی‌که روی آیتم find out more کلیک فرمائید، گوگل از شما می‌خواهد که یک توشه تارنما خویش را با www تثبیت کرده و روی مورد Add Property کلیک نمائید. یک توشه هم فارغ از www این عمل را انجام دهید. اعتنا داشته باشید که در حالتی‌که وب سایت شما هم با htttp و هم با https در دسترس باشد در فیض وبسایت شما در چهار شرایط ذیل در دسترس میباشد و در نتیجه ها گوگل مشاهده می شود.http://www.yourdomain.comhttp:yourdomain.comhttps:www.yourdomain.comhttps://yourdomain.comپس لازم میباشد که هر چهار موقعیت را به گوگل معرفی نمائید و در غایت مشخص و معلوم فرمائید که نشانی پیشفرض که مایل میباشید با آن نشانی در حاصل گوگل چشم گردید کدام میباشد . این چنین گوگل دیگر موقعیت ها را نادیده می‌گیرد و تارنما شما آسیبی از حیث seo نخواهد رویت کرد. در گام چهارم به چگونگی گزینش نشانی پیشرفض می‌پردازیم. 
گام سوم : تایید مالکیت دامین
بعد از افزودن وب سایت، همانگونه که در تصویر تحت مشاهده می‌کنید، وبمستر تولز از شما می خواهد که مالکیت خویش نسبت به نشانی وارداتی را اثبات فرمائید. به‌این خواسته از شما درخواست می‌نماید که یک پوشه html را در ریشه وبسایت خویش قرار دهید، به گونه ای که فولدر متبوع به طور پایین در دسترس باشد.www.yourdomain.com/htmlfilename

در تصویر بالا در صورتی‌که به سمت ذیل اسکرول فرمائید مشاهده می‌کنید که وبمستر تولز روشهای دیگری را هم برای تایید مالکیت سفارش داده میباشد که طریق نخستین، نحوه سفارش شده‌است.
گام چهارم : گزینش نشانی پیشفرض یا این که Preferred Domain
در گام دوم، درخصوص اضافه کردن پروپرتی ها گفتیم و در پایان اشاره کردیم که می بایست همگی نشانی هایی را که وب سایت شما با آنان در دسترس میباشد تحت عنوان یک پروپرتی جدا به وبمستر تولز معرفی فرمایید و در غایت معلوم فرمائید که پروپرتی پیشفرض کدام میباشد، یعنی تارنما شما با کدام نشانی می بایست در حاصل کاوش چشم شود.فرض کنیم شما دو پروپرتی یکی‌از با www  و دیگری فارغ از www را در سرچ کنسول بیش تر نموده اید. برای معلوم کردن پروپرتی پیشفرض، از مورد های منوی کناری سرچ کنسول، مورد Go to Old version را گزینش می‌کنیم.( اینجانب هنوز انجام این عمل در نسخه تازه را پیدا نکرده ام پس از روش نسخه کهن این فعالیت را انجام می دهم). 

 بعد از ورود به ورژن سابق، همانند تصویر پایین از منوی کشویی بالا یک کدام از پروپرتی ها را گزینش می‌کنیم، به صورت نمونه پروپرتی سوای www را تعیین میکنیم.
 

  • ۹۹/۰۵/۰۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی