مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد در نصیب اولیه این مقاله، کنسول سرچ گوگل را معرفی کرده و طریق راه‌اندازی و بخش های متفاوت آن را شرح دادیم.

درین نصیب از این تیتر به بیان استراتژی های کاربردی ای که میتوانید با استعمال از آن‌ها ترازو بازدید و ترافیک وب سایت خویش را ارتقاء دهید، می‌پردازیم.

یادآوری: در‌حالتی که نصیب اولیه این پست را مطالعه نکرده اید، اکیداً پیشنهاد می‌کنیم که برای ادراک مطالب این بخش نخست نصیب اولیه این مقاله را مطالعه فرمایید.

تفاوت سرچ کنسول با گوگل آنالیتیکس
داده های کنسول جست و جو با داده هایی که می اقتدار در گوگل آنالیتیکس روءیت کرد مختلف اند و در رخ مبتدی و تازه کار بودن ممکن میباشد داده های کنسول سرچ مقداری سرگردان کننده به لحاظ برسند.

درواقع مقیاس اطلاعات در کنسول سرچ گوناگون میباشد.

برای مثال در گوگل آنالیتیکس به تعداد های بازدید از وب سایت \"sessions\" گفته می گردد. و هر فرد و استفاده کننده ممکن میباشد یکسری Session (بازدید) تولید کرده‌باشد.

همینطور در گوگل آنالیتیکس داده های Sessions بر پایه ی شبکه ها (Channel یا این که به عبارتی منابع هدایت استفاده کننده به وبسایت) اکران داده می گردند برای مثال مبتنی بر بدون واسطه، شبکه‌های‌عمومی، ارگانیک (جست و جو های سوای پرداخت و بدون‌پول)، پرداختی و غیره.

این در حالی میباشد که کنسول جست و جو، داده های کلیک را صرفا مبنی بر کاربرانی که در لیست حاصل جست و جو بر روی لینک و پیوند وبسایت کلیک کرده اند اکران می‌دهد.

خصوصیت ای که کنسول جست و جو را دیدنی خیس می‌نماید این میباشد که به استفاده کننده اذن می‌دهد که کوئری های سرچ گردیده ای که بوسیله یوزرها برای ورود به وب سایت مستعمل اند را بیابد.

ولی گوگل صرفا درصد یه خرده از این کوئری ها را در دست یوزرها کنسول سرچ قرار می‌دهد.

تکنیک ها و کاربرد داده های سرچ کنسول
درحال حاضر که می‌دانید به چه شکل بایستی گزارشات نظارت ها را مطالعه نمائید می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود seo و برنامه ریزی و ارتقاء استراتژی بازاریابی محتوا استعمال نمایید.

به‌دنبال یکسری استراتژی را که میتوانید با به کارگیری از داده ی این بخش از گزارشات کنسول جست و جو به دست آورید را شرح میدهیم:

استراتژی 1: اگرچه گوگل 100 درصد داده های کوئری سرچ را در اختیارتان قرار نمی دهد، گزارش کوئری های سرچ گردیده هنوز هم قادر است معدنی از طلا و جواهرات به اکانت آید!
مثلا به صورت فصلی و هر 3 ماه یکبار کوئری های نامرتبط با تارنما که در گزارش نشان داده گردیده اند را حذف و آنان که تاثیرگذارتر، دارای ارتباط خیس و مهم خیس بوده اند را پررنگ (و همان هایلایت) نمایید و بعد از آن آنان‌را بر طبق خودشان جور بندی فرمایید!

مثلا بر طبق هر خدمت یا این که محصولی که ارائه می دهید، کوئری ها را جور بندی نمایید.

با استعمال از داده هایی که فراهم میکنید میتوانید امور و استراتژی های مختلفی را با دقت به کاربرانتان برنامه ریزی نمایید.

برای مثال، میتوانید از داده ها کوئری های سرچ گردیده معین فرمایید که فقدان صفحه های کدام دسته محتوا ها در تارنما تان مشهود است.

این صفحه های محتوا ها ممکن میباشد صفحه ها پرسش و جواب (FAQs)، نکات تکنیکی، مطالعات و مقاله‌ها مربوط به مسئله ی کار وبسایت یا این که غیره باشند.

نکته: برای در اختیار گرفتن بهتر اطلاعات بهتر میباشد آنان را در قالب پوشه اکسل یا این که google sheet دانلود فرمایید. (بوسیله کلید دانلود در زیر گزارش مطابق صورت)

دانلود داده های کنسول کاوش

اعتنا: برای صرفه جویی در طول بهتر میباشد پیش از انجام محاسبه، کوئری های نامرتبط را در آغاز حذف فرمائید تا حجم داده های غیر کاربردی کاهش یابد.

استراتژی 2: ارتقاء seo / CTR
وقتی که داده های کوئری ها را دانلود کردید، آن‌ها را سریعاً مرور نمایید و آن هایی را که بالاترین و دارای ارتباط ترین CTR ها را تولید کرده اند و نیز آن هایی که تحت ترین CTR ها را ساخت کرده اند را (به همدم علت کارکرد نامناسب آنها)، بیابید.

مثلا ممکن میباشد که یک کوئری، بسیار جزئی، تخصصی و کلیدی بوده باشد و براین اساس Impressions ذیل البته CTR بالا داشته باشد. یعنی کمتر بوسیله یوزرها سرچ شده‌است البته از همین تعداد جست و جو و اکران ذیل وب سایت، کلیک بالایی کسب گردیده باشد.

یا این که ممکن میباشد برای مثال کوئری بسیار کلی و همگانی باشد و بدین ترتیب به صورت کلی Impressions بسیار بالا اما CTR تحت داشته باشد.

این مساله به‌این مفهوم میباشد که کوئری مربوطه عبارتی میباشد که رقابت برای کسب جایگاه ی بالا از آن شدید میباشد و صفحاتی از وبسایت که با این عبارت کلیدی دارای ارتباط اند مستلزم اقدامات بیش تر بهینه سازی و در حیث گیری اقدامات ارتقاء ترافیک میباشند.

درواقع انگیزه اصلی از این استدلال‌ها \"یافتن کوئری های باارزش خیس\" و \"بازبینی کارایی وبسایت هنگام جست و جویبار این کوئری ها بوسیله یوزرها در موتور جست و جو \" میباشد.
 

  • ۹۹/۰۴/۰۳
  • شایلین عباسی

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی