مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد مرتبه الکسا که خیلی مهم نیست.

گزاره بالا را هرکسی که به نوعی با دیجیتال مارکتینگ، seo و محتوا سرگرم میباشد دستکم یکبار شنیده یا این که به سایر افراد گفته میباشد. خب در‌حالتی که رتبۀ الکسا اهمیت ندارد چرا تا هر تارنما خیر و خوبی پیدا می کنیم سریع جایگاه الکسای آن را باز‌بینی میکنیم؟

آیا حقیقتاً بهبود جایگاه در الکسا اهمیتی دارااست؟ درصورتی که اهمیت دارااست چطور درجه سایت را بالا ببریم؟

به هیچ عنوانً این مرتبه بندی الکسا داستانش چه چیزی است و چطور فعالیت مینماید؟

در‌این نوشته‌ی علمی دقیقاً میخواهیم بدین پرسش‌ها پاسخ دهیم و یکبار برای مدام پر‌نور کنیم الکسا ترازو خیر و خوبی برای مقایسه وب سایت‌ها میباشد یا این که خیر.

الکسا چه می‌باشد؟
الکسا یا این که به عبارت صحیح الکسا وب (Alexa Internet) یک کمپانی بررسی ترافیک اینترنت میباشد. الکسایی که حال حاضر موجود هست آمار بازدید سایت‌ها و خلق و خوی یوزرها را بازبینی و خدماتی برای بازاریابی اینترنتی ارائه می کند.

این مجموعه خدمت‌هایی را به دارندگان سایت‌ها برای باز نگری حالت سایت، seo، تحقیق لغات کلیدی، مقایسه و محاسبه رقبا ارائه می نماید.

گذشته از توضیح در رابطه سرویس ها و جایگاه‌بندی الکسا پاره ای با تاریخچه صورت‌گیری آن آشنا شویم زیرا خیلی از مشاجره‌ها بر رمز الکسا ریشه در تاریخچه و کارایی پیشین آن دارااست.

تاریخچه ساخت و تحول الکسا
الکسا در سال ۱۹۹۶ به وسیله «بروس گیلیات» و «بروستر کیل» بنیانگذاری شد.

انگیزه نخستین الکسا توصیه و معرفی تارنما‌ها به یوزرها بود. در حیث داشته باشید که موتور جستجوی گوگل در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد و آن سال ها تنها یک‌سری موتور جستجوی ضعیف برای کشف کردن صفحه ها وجود داشت.

در بالا الکسا یک نوارابزار کاربردی عرضه کرد که روی مرورگر وب نصب میشد. در صورتیکه وب اکسپلورر لعنتی یادتان باشد آن دوره‌ها تولبار الکسا یک ابزار فن‌ای اکانت می شد.

این نوارابزار مبنی بر وب سایت‌هایی که بازدید می‌کردیم، تارنما‌های دیگری را توصیه می‌بخشید. به علاوه داده ها دیگری مثل تعداد صفحه ها سایت، تعداد لینک و پیوند به سایت و .. اکران می‌بخشید. بعد ها در همین نوارابزار اطلاعاتی مثل مرتبه ارائه شد.

الکسا در بالا داده ها را به یاری همین نوارابزار توده‌‌‌آوری می کرد. آنگاه استارت به ذخیره محتوای اینترنت در سرورهای خویش کردند. این عمل در بالا با انگیزه تولید آرشیوی از محتوای اینترنت بود ولی تصمیم گرفتند بایگانی‌سازی یک پروژه مستقل باشد. یکی بنیانگذاران الکسا به اسم بروستر کیل خدمت Internet Archive را فعال‌ساز‌ی کرد که به طور تخصصی عمل آرشیوسازی محتوای اینترنت را انجام میدهد. وب‌بایگانی تمام صفحه های اینترنت را ذخیره می‌نماید و به یوزرها اذن می دهد به صفحه ها حذف گردیده یا این که تغییر‌و تحول یافته دسترسی داشته باشند.

در سال ۱۹۹۹ الکسا به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار به کمپانی آمازون فروخته شد. بعد الکسا فراز و نشیب متعددی داشت. مدتی خواستند آن را تبدیل به موتور جستجویی مثل گوگل نمایند که باخت خورد. مدتی هم با گوگل همیاری کرد و بعد از آن این همیاری جدا شد.

در غایت سال ۲۰۰۹ الکسا خاطرنشان کرد به طور تخصصی روی درجه‌بندی و سرویس ها چک سایت‌ها عمل خواهد کرد. به عبارتی کاری که از نخستین داشت انجام می‌اعطا کرد ولی این توشه تخصصی‌خیس و کار کشته‌خیس از پیشین.

سرویس ها درآمدزای الکسا به طور مبلغی شد و صرفا بخشی از سرویس ها آن بدون پول می باشند. در واقع الکسا میخواهد در مسیر کمپانی‌های سرویس ها آنالیز سایت و seo مثل Moz و SEMrush جنبش نماید.
 

  • ۹۹/۰۲/۲۳
  • شایلین عباسی

سئو در مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی