مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

بهترین سئو کار  


گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که میان ایرانیان به گوگل آنالیتیکز یا این که گوگل محاسبه نیز مشهور میباشد، یکی شایسته ترین ابزارهای گوگل برای بررسی داده‌ها، آنالیز وبسایت و باز‌بینی معیار ترافیک وب سایت میباشد که از روش آن می‌اقتدار به باز نگری آمارهای مرتبط با کمپین دیجیتال مارکتینگ نیز پرداخت و استراتژی بازاریابی دیجیتال وب سایت خویش را بهبود اعطا کرد. این نوشته‌علمی وب لاگ اینترنت سر به یادگرفتن گوگل آنالیتیکس میپردازد تا از روش تجهیزات مجانی آن بتوانید به پرورش کسب‌وکار آنلاین خویش امداد نمایید.


گوگل آنالیتیکس چه میباشد
GA یک ابزار تحلیلی میباشد که ریزه کاری عمیقی از کارایی اینترنت‌وب سایت و یا این که تلاش اپ بدست میدهد. این ابزار با تمام تولید ها بازاریابی گوگل ترکیب می‌گردد ( از گزاره گوگل ادز، سرچ کنسول و دیتا استودیو) و آن را تبدیل به یک آیتم بسیار دارای شهرت برای هر کسی ساخته که از ابزارهای گوگل به کار گیری مینماید.

چگونگی استعمال از گوگل آنالیتیکس
در صورتی حساب ندارید یک حساب تولید نمائید.

یک اسم، URL و صنعت اینترنت‌سایتی که می خواهید آن را دنبال نمایید بیش تر فرمائید.

کد پیگیری جاوااسکریپت گزینه نظرتان را اخذ نمائید که‌این به GA قابلیت و امکان آنالیز بر سایتتان را میدهد.

این کد را مستقیما پس از تگ بیشتر فرمایید (ریزه کاری طولانی تر در ذیل).

پرتال GA تان را بازدید فرمایید و با نگاه به بخش “گزارش‌های هم زمان” (“Real-Time reports”) مشاهده کنید آیا کدتان فعالیت میکند و در عین هم اکنون در جاهای متفاوت سایتتان در تب‌های متعدد یا این که در تلفن‌تان کلیک فرمائید. این گزارش دستکم می بایست یک بازدیدکننده را به وب سایت اکران دهد (آن بازدیدکننده شمایید)

سفارش اینترنت راز: تبلیغات گوگل ادوردز چه می باشد و چرا بایستی از آن استفاده نمود؟ب چه است؟

بعد ها و معیارهای گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالتیکس -معیارهای گوگل

به مراد به کار گیری برنده از GA بایستی بعد ها و معیارها را ادراک نمائید. اینجانب آسوده‌ترین خط مش را به شما توصیه می ‌دهم تا بدین مورد تصور کنید:

بعدها: متغیرهای قطعی. نمونه‌های اساس مشتمل بر اسامی، رنگ‌ها و مکان‌ها هستند.

معیارها: متغیرهای یه خرده. نمونه‌های مبنا دربرگیرنده سن، دما و جمعیت میباشند.

و یا این که آنطور که پروفسور میگوید: “معیارها چیزهایی میباشند که می توانید روی آن ها اعمال ریاضی انجام دهید” این عبارت زیاد فصیح وجود ندارد البته به عمل میاید.

نمونه‌هایی از بُعد:

بروزر، مکان، برگه فرود، دستگاه، دسته مشتری.

نمونه‌های ترازو:

جلسات، بازدیدهای ورقه، نرخ تبدیل‌ها، نرخ پریدن، دوران دوره سشن یا این که گردهمایی.

بخش گوگل آنالیتیکس چه چیزی است؟
یک قسمت یک زیرمجموعه از داده‌هاست. دوست دارم برایتان یک پیتزا را که از اسلایس‌های متفاوتی تشکیل‌شده تصویرسازی کنم، یک اسلایس دارنده پستو و موزارلاست، یک اسلایس دارنده سس و فلفل میباشد، یک اسلایس دارنده ژامبون و آناناس و غیره می باشد. در شرایطی که بخواهیم استعاره‌ای کلام کنیم هر اسلایس استعاره از یک قسمت میباشد.

شما میتوانید براساس مورد ها تحت بخش‌هایی را تولید نمائید:

یوزرها (به عنوان مثال، کاربرانی که تا قبل از این از سایتتان خرید کرده‌اند، کاربرانی که برای مشورت تثبیت‌اسم کرده‌اند و غیره)

سشن‌ها (جلسات) (برای تمام سشن‌هایی که از کمپین مختص بازاریابی ساخت گردیده‌اند، تمام سشن‌هایی که در آن برگه قیمتش چشم گردیده)

هیت‌ها (به عنوان مثال، تمام هیت‌هایی که در آن خرید از 85 دلار طولانی تر شود، تمام هیت‌هایی که در آن محصولی مختص به کارت بیشتر می شود)

گزارش‌های گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس - گزارش‌ گوگل آنالیتیکس

نوارکناری سمت چپ GA مقداری سرگردان‌کننده میباشد. شش مورد گزارش‌دهی در دست شماست (که کلیه دارنده اسامی غیر قابل فهم سرگردان‌کننده میباشد)، و کلیک روی هر مورد از آنها فقط به شما مورد‌های بیشتری را توصیه می دهد. بیایید هر گزارش را باهم باز‌نگری کنیم.

گزارش های لحظه ای گوگل آنالیتیکس
همان گونه که از نامش بر میاید، گزارش ریل تایم درمورد اینکه در وب سایت شما در هر لحظه چه اتفاقی می‌ افتد اطلاعاتی را اختیارتان قرار میدهد. شما میتوانید مشاهده کنید یک سری بازدیدکننده در سایتتان می باشند، از کدام صفحه ها بازدید کرده‌اند، از کدام پلت‌فرم‌های اجتماعی می آیند، کجا قرار گرفته‌اند و غیره.

در حالیکه گهگداری نگاه کردن بدین گزارش جنبه تفریحی دارااست البته بها آن خیلی نادر هست. در اینجا طریق‌هایی برای به کار گیری از ریل تایم آورده شده‌است:

مشاهده کنید که از یک پست وبلاگ یا این که اجتماعی‌‌تان چقدر ترافیک گرفته‌اید.

سریعا بفهمید که فروش یا این که روی داد یک روزه‌تان سبب تحریک بازدیدها و یا این که تبدیل‌ها میگردد.

اطمینان نتیجه ها نمائید که پیگیری URLها و رویدادهای کاستومی که انتخاب کرده‌اید همان گونه که می بایست فعالیت می نمایند.

این نکات به دردتان می خورند ولی دیگر گزارش‌ها چیز بیشتری در چنته دارا‌هستند!

گزارش گوگل آنالیتیکس یوزرها
گوگل آنالیتیکس - گزارش گوگل آنالیتیکس یوزرها

دیده‌انداز یوزرها
این گزارش دیده‌اندازی سطح بالا را برای آیتم‌ای که به‌دنبال آن می باشید ارائه می دهد.

گوگل آنالیتیکس - دیده‌انداز یوزرها

این گزارش را یک توشه در روز آنالیز فرمائید تا بدانید در مجموع چه گرایشی دارید. تحت “Overview” مورد “Audiences” و منوهای کشویی را برای “Demographics” ، “Interests” ، “Geo” ، “Behavior” ، “Technology” ، “Mobile” ، “Cross-Device”، “Custom”، “Benchmarking” را خواهید رویت کرد. هرمورد از این بخش‌ها را بازنگری فرمائید تا بدانید در رابطه بازدیدکنندگانتان چه اطلاعاتی در اختیارتان قرار میدهند. هر قسمت تعریف کننده یک مخاطب میباشد.

یوزرها فعال
هرکسی که‌این گزارش را اسم‌گذاری نموده است به به عبارتی گروهی وابستگی می گیرد که یک شخص در آن یک خوکچه هندی را اسم‌گذاری نموده است: “یوزرها فعال” به کاربرانی بر نمی گردد که به تازگی در اینترنت‌سایتتان حضور دارا‌هستند، این گزارش ریل تایم میباشد و خوکچه‌های هندی هم خوک‌هایی نیستند که اهل هند باشند.

گزارش یوزرها فعال به شما تعداد کاربرانی را نشان میدهد که در دیروز (یوزرها فعال یک روزه)، هفته پیشین (یوزرها فعال هفت روزه)، دو هفته قبل ( یوزرها فعال 14 روزه) و چهار هفته پیشین ( یوزرها فعال 28 روزه) از سایتتان دیدن کرده‌اند .

گوگل آنالیتیکس - یوزرها فعال

شاید بپرسید قیمت این گزارش چه می باشد؟

در حالتی که اضافه دارنده یوزرها یک روزه فعال باشید تا کاربرانی که همیشه فعالند، در بنا شده در اکنون دست و پنجه قابل انعطاف کردن با ماندگاری می‌باشید. مردم دیگر به وب سایت یا این که اپ شما برنمیگردند، بایستی پیرو ادله آن بگردید.

همینطور سفارش اینجانب این میباشد که به بخش‌های متعدد این گزارش نگاهی بیاندازید: مثلا، شاید مشاهده کنید که کاربرانی با سن یگانه نسبت به سایر ماندگاری بهتری دارا‌هستند.

مقدار چرخه قدمت
شغل های حق تقدم‌دار را نخستین انجام دهید: آیا برای مقدار چرخه قدمت مشتری (CLV) نیاز به یاد آوری دارید، چه طور این مقدار را احتساب میکنید؟

گزارش مقدار چرخه قدمت به شما نشان میدهد که یوزرها چقدر برای کمپانی شما ارزشمندند. میتوانید مقدار چرخه قدمت کاربرانی که از بازاریابی آدرس اینترنتی به وجود آمده‌اند را در قبال کمی که از جستجوی ارگانیک بدست میاورید ببینید. با وجود داشتن چنین اطلاعاتی میتوانید تصمیم بگیرید که روی چه مجرایی سرمایه‌گذاری فرمایید.

تعدادی نکته: مقدار چرخه قدمت به 90 روز محدود میگردد. محدوده داده‌های حصول استفاده کننده که می توانید آن را تهیه نمایید از مارس 2017 در دسترس خواهد بود. این محدوده نشان دهنده تمام کاربرانی میباشد که در یک چارچوب وقتی بدست آوریده‌اید. فرض نمائید که شما دوست دارید معیار تراکنش هر کاربری که بدست آورده‌اید را یک هفته قبلی از آدینه سیاه بدانید. پس محدوده مورخ را روی به عبارتی هفته مختص تهیه و تنظیم می کنید. آنگاه معیار میانگین تراکنش‌ها را برای هر استفاده کننده برای به عبارتی مجموعه در 90 روز آن‌گاه مشاهده خواهید کرد.

از‌آنجا که هاب اسپات یک کمپانی SaaS میباشد و یک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی وجود ندارد، اینجانب با شبکه حصول به رقبای انگیزه برای هر استفاده کننده، بازدیدهای برگه برای هر استفاده کننده، و سشن‌ها برای هر استفاده کننده نگاه می‌اندازم.

در حالتی که گروه اینجانب جدیدا وارد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ گردیده باشد، با کمپین حصول، به به عبارتی معیارها نگاهی خواهم انداخت. ولی درصورتی که شما در یک تجارت الکترونیکی دخیل باشید و بخواهید داده‌های تراکنشی و درآمدی را ملاحظه کنید بایستی دارنده پیکربندی ردیابی تجارت الکترونیکی باشد.

محاسبه مجموعه
برخی از اشخاص برای اینکه از کوهرت چک استعمال نمایند خیلی سعی کرده‌اند ” قدرتمندترین گزارش در GA”

همت آن چه گونه میباشد؟ این گزارش یوزرها را براساس یک مشخصه تیم‌بندی می‌نماید – لذا “مورخ حصول یا این که اکتساب” صرفا گونه گروهی میباشد که می توانید استعمال فرمایید. بهرحال، مورخ حصول روزی میباشد که یک استفاده کننده برای او‌لین توشه از اینترنت‌وبسایت شما دیدن نموده است. از آنجا به آنگاه یک‌سری آیتم پیش روی شماست.

گوگل آنالیتیکس - محاسبه مجموعه

نخستین اندازه مجموعه‌تان را گزینش فرمائید: روز، هفته، ماه. آنگاه معیارتان را گزینش فرمائید و یا این که بگویید دوست دارید برای این تیم چه چیزی را کشف فرمایید. بعد ها می‌قدرت آن را برای “هر استفاده کننده”، “ماندگاری” و “تعداد کل” مجموعه‌بندی کرد.

“هر استفاده کننده” به معنای تعداد کل آن معیاری میباشد که بر اندازه به عبارتی تیم تقسیم شده‌است. لذا درصورتی که شما تراکنش برای هر استفاده کننده را گزینش فرمایید مثلا، تعداد میانگین تراکنش‌ها را برای هر استفاده کننده برای به عبارتی تیم مشاهده خواهید کرد.

“ماندگاری” بی آلایش میباشد: ماندگاری استفاده کننده و یا این که تعداد کاربرانی که به عبارتی‌روز، هفته یا این که ماه برگشته‌اند ( که‌این با اندازه گروهی که تعیین کرده‌اید انتخاب می گردد) بر تعداد کل یوزرها در به عبارتی گره تقسیم میگردد.

“تعداد کل”: تعداد کل جلسات، تراکنش‌ها و غیره میباشد که برای به عبارتی اندازه تیم پیش آمده‌اند.

محدوده داده‌تان را گزینش فرمایید. GA به شما این قابلیت و امکان را می دهد که داده‌های سه ماهه را ملاحظه کنید.

فعلا بهتر میباشد که به تلاوت این گزارش ادامه دهید به این دلیل‌که هنوز همگی چیز معین نشده میباشد.

ردیف سمت چپ به شما دسته گروهی که تعیین کرده‌اید را نشان میدهد، مورخ حصول به طور پیش فرض که با اندازه مجموعه تقسیم‌بندی میگردد ( روز، هفته، یا این که ماه)
 

  • ۹۹/۰۲/۱۷
  • شایلین عباسی

بهترین سئو کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی