مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

  • ۰
  • ۰

سئو در مشهد


برای فهم و شعور بهتر پیوند نوفالو، بهتر میباشد پاره ای با معنا لینک و پیوند سازی و تاثیر آن بر اعتبار یک برگه نزد موتور کاوش سخن کنیم. لینک و پیوند دهی چه به بقیه اینترنت‌وب سایت‌ها فیس گیرد و چه از سایتی به تارنما شما صورت بپذیرد، یکی بخش‌های مهم در seo محسوب می‌شود. درین در میان، جور لینک و پیوند‌های محل ورود و خروجی به وبسایت از اهمیت خاصی برخوردار‌است چون روش سعی موتورهای کاوش در قبال صفحه های را معین می‌نماید.

در شرایطی که شما سایتی دارید که در ورقه اصلی آن به 5 برگه داخلی از اینترنت‌وبسایت و 5 کاغذ بیرون از اینترنت‌وب سایت لینک و پیوند داده گردیده، جمعاً 10 لینک و پیوند از ورقه اصلی آن به صفحه های دیگر اشاره دارا هستند. در مقابل، وقتی که یک وب سایت به صفحه های شما لینک و پیوند دهد، از یک برگه بیرون از وبسایت، به صفحه ها شما لینک و پیوند داده میباشد. درحال حاضر در‌حالتی که یک کدام از صفحه ها شما 30 لینک و پیوند گرفته باشد، در کل 40 پیوند (30 بک پیوند + 5 پیوند داخلی + 5 لینک و پیوند داده گردیده) با آن ورقه در رابطه می‌باشند و موتورهای کاوش برای انتخاب اعتبار این کاغذ، تمام این 40 لینک و پیوند را بازنگری خواهند کرد.

این یک رابطه متقابل میباشد و اعتبار اینترنت‌وب سایت هنگام لینک و پیوند دهی به بقیه اینترنت‌وب سایت‌ها در لحاظ گرفته می‌گردد؛ مگر آنکه با استعمال از پیوند نوفالو این شیوه ارتباطی را مسدود کرده باشید. خب، می پرسید، پیوند نوفالو چه می باشد؟ یه خرده بردبار باشید. پیش‌خیس در نوشته‌ی‌علمی لینک و پیوند بیلدینگ چه می باشد؟، در رابطه معنی nofollow کلام کرده بودیم. با این درحال حاضر در حالتی که با این مضمون‌ شناخت ندارید، در‌این نوشته‌علمی قصد داریم تفاوت لینک و پیوند نوفالو و فالو را بازنگری کنیم.

پیوند فالو یا این که dofollow چه چیزی است؟
بهتر میباشد برای ادراک بی آلایش‌خیس، لینک و پیوند‌های فالو را به امتیاز تشبیه کنیم. پیوند dofollow اضافه به معنای امتیاز طولانی تر میباشد. بدین ترتیب، سایتی که بیشترین امتیاز را توده کرد‌ه باشد، پیروز خواهد شد. وقتی که یک کاغذ لینک و پیوند‌های dofollow فراوانی اخذ میکند، موتورهای کاوش معمولاً به محبوبیت و عملکرد مطالب آن پی میبرند و در فیض در لیست نتیجه ها کاوش جایگاه آن را نسبت به اینترنت‌وبسایت‌های شبیه بهبود می بخشند. اما بایستی بدانید خیل عظیم پیوند های dofollow، ذیل قوانینی مختص میتوانند معکوس کار کرده و موجب افت مرتبه اینترنت‌وبسایت شما شوند که به‌دنبال به آن اشاره خوا هیم کرد.

وقتی که در مطالب خویش به یک ورقه بیرون از تارنما خویش پیوند می‌دهید، این پیوند به صورت پایین خواهد بود:
Example
در واقع پیوند‌های dofollow هیچ تگ معین‌کننده‌ای ندارند و به‌طور پیش‌فرض تمام لینک و پیوند‌هایی که در مطالب درج می کنید، لینک و پیوند‌های فالو خواهند بود.

گوگل از معیاری با اسم پیج رنک برای به حساب آوردن امتیاز پیوند‌ها استعمال میکند. ولی اکثری از متخصصین seo ترجیح میدهند به جای به کار گیری از عبارت امتیاز لینک و پیوند، از عبارت Link juice استعمال نمایند. Link juice، یک عبارت عامیانه میباشد که برای معرفی اقتدار یک وبسایت از روش پیوند‌های داخلی و فرنگی به عمل می‌رود.

در واقع، Link juice به اقتدار لینکی که به وب سایت شما میاید گفته میشود و با اعتبار وب سایت مبدا (Authority) گوناگون میباشد. وقتی که یک وب سایت دارای اعتبار به شما پیوند میدهد، کمی از اعتبارش از روش این پیوند به وبسایت شما منتقل می شود. همین دستور موجب میگردد که اعتبار وبسایت شما نیز ارتقاء یابد.

برای فهم بهتر این مضمون‌، فکر کنید تارنما‌های A و B وجود دارا هستند. در صورتی‌که هر دو تارنما به نظر معیارهای بهینه سازی شبیه باشند و تارنما A دو لینک و پیوند محل ورود اخذ نماید، در حالی که وبسایت B هیچ لینکی ندارد؛ می‌قدرت اطمینان داشت که وبسایت A درجه بالاتری نسبت به وب سایت B در حاصل کاوش خواهد داشت. هم اکنون در حالتی که وبسایت B دو لینک و پیوند اخذ نماید چه اتفاقی خواهد به زمین خورد؟ آیا هر دو وب سایت با یکدیگر برابر خواهند شد؟

جواب بدین سؤال یه خرده خلل میباشد به این دلیل‌که به Link juice بستگی داراست. به‌طور کلی وقتی که تارنما A پیوند‌های بیشتری نسبت به وبسایت B اخذ می‌نماید، از Link juice بیشتری سود مند می‌گردد؛ البته این تمام داستان نخواهد بود و Link juice نیز می تواند مبنی بر معیارهای مختلفی تغییر تحول نماید. درپی با نکات جذاب‌تری آشنا خواهید شد.

بی تردید بخوانید: مزرعه پیوند یا این که Link Farm چه چیزی است و چرا می بایست از آن جلوگیری کرد؟

پیوند نوفالو nofollow چه چیزی است؟
در صدر، ساختار یک لینک و پیوند معمولی را برای شما رسم کردیم. ولی بایستی بدانید ساختار لینک و پیوند نوفالو، پاره ای متعدد میباشد:
Example
در واقع وجه تمایز لینک و پیوند nofollow و dofollow، فقط در عبارت \"rel=\"nofollow میباشد و در رخ عدم استعمال از این عبارت، لینک و پیوند شما تبدیل به یک لینک و پیوند فالو خواهد شد. زمانی که یک اینترنت‌تارنما از تگ nofollow استعمال می نماید، در واقع به موتورهای کاوش اطلاع میدهد که‌این پیوند نباید در به حساب آوردن مرتبه ورقه یا این که PageRank در لحاظ گرفته شود. همینطور، این لینک و پیوند در به حساب آوردن پیج رنک مقصد نیز بی تاثیر خواهد بود.

وقتی که یک تارنما با جایگاه بالا به وبسایت شما لینک و پیوند میدهد، به اقتدار و اعتبار شما می افزاید و پیج رنک شما‌را بهبود میبخشد. در حالتی که یک وب سایت با درجه بالا به وبسایت شما پیوند نوفالو دهد، این پیوند از سوی گوگل برای ارتقا اعتبار شما در حیث گرفته نمی شود (خیر بدین مفهوم که هیچ تاثیری در موقعیت سئوی شما ندارد!). با این وصف، به کارگیری از پیوند نوفالو، نسبت به وبسایت‌هایی که مدام از پیوند فالو به کار گیری میکنند، قادر است رویش بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

آیا به کارگیری یک تارنما از لینک و پیوند نوفالو موجب ارتقا اقتدار پیوند‌های فالو آن میگردد؟
در قبل استعمال از لینک و پیوند‌های نوفالو، موجب ارتقاء Link juice لینک و پیوند‌های فالو میشد. مثلا سه پیوند فالو از یک وبسایت به صفحه ها خروجی، نسبت به حالتی که از یک لینک و پیوند نوفالو به یاروهمدم دو لینک و پیوند فالو به کار گیری می شد از Link juice کمتری برخوردار بودند.

البته امروزه به کار گیری از پیوند nofollow تأثیری در ارتقا Link juice لینک و پیوند‌های dofollow ندارد. با این حالا، در‌این دربین یک نکته از حیث مخفی باقیمانده میباشد. از قبلی تا امروز، هرچه تعداد پیوند‌های خروجی یک برگه ارتقاء یابد، Link juice آنان کاهش مییابد. برای فهم و شعور سهل و آسان‌خیس این زمینه، مجدد به وب سایت‌های A و B بازمی‌گردیم.

وبسایت A از چهار کاغذ و تارنما B از سه ورقه فرنگی پیوند dofollow اخذ کرده‌اند. در نگاه معمولی انتظار داریم که تارنما A جایگاه بهتری نسبت به تارنما B داشته باشد، البته حقیقت پاره ای گوناگون میباشد.

فکر کنید وب سایت B از وبسایت‌هایی که تعداد لینک و پیوند dofollow کمتری داده‌اند، پیوند اخذ نماید. در مقابل وب سایت A از وبسایت‌هایی لینک و پیوند اخذ می نماید که در مقایسه با وبسایت‌های مبدا B پیوند dofollow بیشتری می دهند. در این صورت، حتی در شرایطی که تعداد تارنما‌های مبدا A طولانی تر باشند، قابلیت و امکان برابری و حتی کسب جایگاه تحت‌خیس از وب سایت B موجود است. چون تارنما B از Link juice بیشتری سود کرده میباشد. با این وصف، تعامل با اینترنت‌وب سایت‌هایی که از لینک و پیوند‌های خروجی متعددی به کار گیری می‌نمایند، چندان عاقلانه به لحاظ نمی رسد.

همینطور، استعمال زیاد از پیوند های dofollow مبنای تشخیص وب سایت‌های اسپمر و فروشنده لینک و پیوند می باشند. لینک و پیوند‌های خروجی این وب سایت‌ها با وجود dofollow بودن به جهت خیل‌عظیم، ارزشی ندارند.


همان گونه که مشاهده میکنیم تارنما‌هایی که به ورقه A پیوند داده‌اند به دیگر تارنما‌ها نیز پیوند داده‌اند. همین زمینه سبب شده‌است کاغذ B با بک لینک و پیوند کمتر Link Juice بیشتری اخذ نماید.

صد رد صد بخوانید: بک پیوند نخرید، بک پیوند بسازید!


در پی سرویس ها بهینه سازی میباشید؟
ما علم لازم برای ارتقاء اعتبار و سکو شما در گوگل را داریم. پس خوبه با ما تماس حاصل نمایید.
برای مشورت مجانی، همین شرایط فعلی با ما تماس حاصل نمایید.
ارتقاء ترافیک تارنما شما021-63404داخلی 3
چرا بایستی از لینک و پیوند nofollow استعمال کنیم؟
گوگل لینک و پیوند‌ نوفالو را بازبینی می کند، ولی به‌آسانی از آن ها را برای احتساب PageRank به کارگیری نمی‌نماید.
کاوش گر بینگ، لینک و پیوند نوفالو را در لحاظ نمی‌گیرد و از آن برای مرتبه‌بندی صفحه های به کار گیری نمی‌نماید.
موتور جستجو گر یاهو، لینک و پیوند نوفالو را در لحاظ می گیرد، ولی از آن ها برای جایگاه‌بندی بدون واسطه به کارگیری نمی‌نماید.
براین اساس، چرا می بایست از لینک و پیوند‌های nofollow به کارگیری کنیم؟

به‌طور منطقی شاید تصور کنید که پیوند nofollow کمکی به کسب جایگاه بهتر در یک واژه کلیدی نمیکنند، ولی این تصور چندان درست وجود ندارد. این لینک و پیوند‌ها به‌طور غیرمستقیم معیار اعتماد به اینترنت‌وبسایت شما‌را ارتقا میدهند. کاربرانی که یکسری سکو از روش این پیوند‌ها به وب سایت شما هدایت میشوند، در شرایطی‌که که از محتوا و مطالب راضی باشند، تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. افزون بر این، موردها ذیل دلایلی منطقی برای به کارگیری از پیوند‌های nofollow میباشند:

  • ۹۹/۰۲/۱۱
  • شایلین عباسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی