مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

۱۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


یک تارنما می بایست برای خودش استراتژی درآمدی داشته باشد چون نباید تمرکزش را از دست بدهد…

یعنی شیوه هایی را که می تواند از آن طرز درآمد کسب نماید را برای خودش مشخص و معلوم نماید و طبق استراتژی  بهترین سئو کار خودش پیش برود …تغریبا چیزی حدود ۵۰ درصد وب سایت های اهل ایران استراتژی کسب درامد ندارند و چیزی حدود ۲۰ درصد هم که به هیچ وجه نمیدانند چطور درامد کسب نمایند و تنها خودشان را به‌این درو آن در می زنند تا بتوانند درآمد کسب نمایند و همچنان نمیتوانند!

پرسش : چه گونه برای سایتمان استراتژی درآمدی انتخاب کنیم ؟

یک وبسایت آهنگ را در لحاظ بگیرید که جدیدترین ترانه ها را از خوا‌نندگان اهل ایران به تکثیر می‌گذارد ; درحال حاضر می خواهم برای این تارنما نوا یک استراتژی درامدی انتخاب کنم تا برای آینده از آن درامد داشته باشد…

اولیه رویه های کسب درآمد را گزینش می کنم “موردنیاز میباشد در اینجا جاه طلب باشیم و گسترده تفکر کنیم ولی کوچک کار کنیم” ، در حیث داشته باشید ما قرار میباشد این شیوه ها را تنها انتخاب کنیم و بنویسیم ! همین !

۱ تبلیغات : مشتمل بر بنر ، پاپ آپ ، متنی

۲_ راه‌اندازی مغازه فردی مرتبط با ترانه (هدفون ، هندزفری ، آلات موسیقی )

۳_ گذاشتن نوا در پست های ویژه

۴_گذاشتن تک نوا به مبلغ …

۵_گذاشتن گالری به مبلغ …

۶_گذاشتن آوا ویدئو به مبلغ….

۷_گذاشتن فری استایل به مبلغ….

۸_فراخوان کنسرت به ازای هر نفر  …. درصد%

۹_اخذ جواز سامانه تازه که در آن خواننده ها بتوانند کارهایشان را برای فروش بگذارند… و فایده نتیجه ها از هر فروش … %

۱۰ _ و کلی نظرات و منش های دیگر که از روش آن میتوان به درآمد رسید..

خوب هم اکنون ما می‌دانیم که از چه طرز هایی خواهیم توانست درآمد کسب کنیم و مسیر برایمان پر‌نور میباشد … هم اکنون با گام های کوچک آغاز می‌کنیم. ما یحتاج وجود ندارد همین نخستین از هر خواننده برای کارش پول بگیریم اینکار به بازدید بالا و مارک شدن وب سایت مستلزم میباشد و این عمل هم خودش وقت گیر میباشد ما بایستی در تجارت الکترونیک بردبار باشیم تا به حاصل دلخواه برسیم”گر حوصله کنی ز غوره حلوا سازی”

حالا که راه و روش برایمان پر‌نور میباشد بایستی مقصود گذاری کنیم که از چه مسیر هایی تا ۶ ماه آینده به درآمد برسیم و از چه مسیر هایی تا ۱ سال آینده و از چه خط مش هایی از 1‌سال به آن‌گاه…برای مثال نصیب فعال سازی دکان فردی رو بعداز یکسال تعیین کنیم .

پرسش : چرا می بایست گزینش کنیم !ما که می‌خواهیم از همگی مسیر ها به درآمد برسیم !
آمدن هم زمان در چندین مسیر کسب درآمد اصل تمرکز را از ما می گیرد… یادمان باشد که پله‌پله بایستی درین مسیر گام بگذاریم “فیسبوک هم در اولِ عمل خویش با یک تارنما کوچک آغاز کرد و آن گاه آن را توسعه اعطا کرد و شرایط کنونی یکی‌از درآمد زا ترین وبسایت های دنیاست.

چه بسا وب سایت هایی بودند که با منابع محدود به یکباره از تعدادی شیوه های درآمدزایی وارد شدند و حتی نتوانستند خرج تارنما خودشان را در بیاورند…

نداشتن استراتژی درآمدی و هدفگذاری یک تارنما را به بیراهه می برد.مگر وب سایت هدفش کسب درآمد نباشد ..
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


لینک و پیوند جویس Link Juice چه میباشد ؟
Link Juice یک اصطلاح در بهینه سازی است که در معنای انتقال قیمت یک برگه (Page Authority) ، به یک ورقه مشخص و معلوم دیگر میباشد.

به گفته موتور جستجوی گوگل ، استعمال از لینک و پیوند های با کیفیت خوب قادر است عاملی برای مرتبه بندی  سئو در مشهد بالا در‌این موتور کاوش باشد.البته اینکه کیفیت یک پیوند چطور معین می‌گردد را به شما توضیح می دهیم.

پیج رنک گوگل Google PageRank چه است ؟
گوگل برای هر کاغذ از سایت ، نسبت به قیمت آن برگه ، یک امتیازی در حیث می گیرد.این امتیاز از کیفیت محتوا ، تعداد ورودی از گوگل یا این که تعداد بک پیوند های با ارزشی که به آن برگه گردیده اند ، داده می‌گردد.

شاید وبسمترانی که تا پیش از سال ۲۰۰۷ هم در اینترنت کار داشتند به نیکی با کلمه پیج رنک شناخت داشته باشند ، البته بعداز وارد شدن الگوریتم های تازه پیج رنک گوگل حدودا پاره ای کمرنگ خیس شد. ولی به گفته گوگل هنوز باارزش میباشد.

ولی ارتباط ای که فی مابین Link Juice و PageRank گوگل میباشد این میباشد که هر دو به یک شکل و یک طرز عمل میکنند.به این شکل که در حالتی که شما از یک برگه از وبسایتتان به یک ورقه دیگر از وبسایتتان یا این که یک ورقه از تارنما دیگر لینک و پیوند دهید ، یه خرده از قیمت کاغذ شما به کاغذ ای که به آن پیوند داده اید انتقال میابد.

انتقال واحد سنجش این قیمت همچون تصویر پایین، نسبت به پیوند های عادی و DoFollow متغیر میباشد :

لینک و پیوند جویس

نقش رل نوفالو rel nofollow و رل دوفالو Dofollow در گزینش Link Juice
با استعمال از این دو خصیصه (نوفالو و دوفالو) می توانید به موتور های کاوش بگویید کدام پیوند را دنبال نمایند و کدام پیوند را دنبال نکنند.طبیعتا هنگامی شما از تگ نوفالو اسفاده می کنید ، نمی‌خواهید ار بها برگه شما به لینک و پیوند متبوع انتقال داده خواهد شد. و موتور کاوش هم این تصمیم شما‌را بخوبی فهم و شعور میکند و به آن همچون تصویر تحت کار میکند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


چه‌طور برای بلاگ خویش یک متن دیدنی بنویسیم؟
برای این‌که متن پست وب لاگ بهتری بنویسید و ساختار بهتری را رعایت نمایید بایستی صورت اجمالی بهترین سئو کار آن را قبل از تایپ کردن بکشید. شکل کلی نوشته‌ی‌علمی‌های بلاگی به صورت ذیل میباشد:

تیتر مهم
لید
پیشگفتار
تیتر فرعی نخستین
ایده مهم
تیتر فرعی دوم
ایده اساسی
تیتر بعدی
ایده اساسی
فیض‌گیری

با مراقبت این ساختار و رعایت نکات ویرایشی و دستوری میتوانید متن دیدنی‌تری بنویسید. برای تایپ کردن پست بلاگ این نکات را در حیث داشته باشید:
پیش از تایپ کردن اپ‌ریزی فرمائید و تصور کنید در رابطه چه چیزی می خواهید بنویسید.
تحقیق و جستجوی خویش را بی نقص نمایید.
حقایق، آمارها و اتفاق ها را بررسی نمایید و داده ها بدون نقص موضوعتان را استخراج فرمائید.
تیتر جالب و جامعی بنویسید که استفاده کننده را اغوا نماید.
از تصاویر در محتوایتان به وفور به کارگیری فرمائید چراکه تصاویر محتوایتان را دیدنی می‌نمایند.
بعد از تایپ کردن مسلما متن خویش را تصحیح فرمایید.
چه طرز‌هایی برای کسب درآمد از بلاگ وجود دارااست؟
از چندین خط مش متعدد می توانید در وبلاگتان درآمد تولید نمائید:

تبلیغات بگیرید: می توانید محصول ها یا این که سرویس ها سایرافراد را با لینکی که در مطالبتان می دهد، تبلیغ فرمائید.
از سیستم همیاری در فروش به کارگیری فرمائید: یک کدام از شیوه‌های درآمدی برای گونه های وب لاگ، به کارگیری از سیستم‌های همیاری در فروش یا این که افیلیت مارکتینگ میباشد.
پست وبلاگی اسپانسردار بنویسید: در‌این‌حالت‌ از اشخاصی که میخواهند برای کالا یا این که خدماتشان تبلیغ خواهد شد میتوانید پست جامعی بنویسید و آنها‌را حامی مالی ویژه محتوایتان قرار دهید.
عضویت در وبلاگتان را مبلغی فرمایید: در شرایطی‌که محتوای وبسایتتان آنقدر خوب باشد که کاربر را جذب نماید، می توانید حتی برای به کار گیری از این محتوا از وی بخواهید حق عضویت بپردازد.
محصول ها دیجیتالی را از روش وبلاگتان بفروشید: می توانید محصولاتی مانند ایبوک یا این که کلاس‌های آنلاین را از روش وبلاگتان بفروشید.
راهکارهای برد یک وب لاگ در چه می‌باشد؟
برای این‌که وبلاگی پیروز داشته باشید و بتوانید از روش آن کسب درآمد بکنید، بایستی مطلقا مورد ها مهمی را در حیث بگیرید. به عنوان مثال این موردها می‌اقتدار به موارد ذیل اشاره نمود:

با تلاوت بیشتر و بیشتر تالیف کننده بهتری می شوید. هر چه بیشتر بخوانید بهتر هم می‌نویسید.
با وبلاگتان مانند یک کسب‌وکار عکس العمل فرمایید. بایستی نیازها و گرفتاری‌های مخاطبانتان را بشناسید و طبق آن راهکارهایی ارائه نمایید. این راهکارها مانند تولیدها یا این که خدماتتان در کسب‌وکار می باشند.
انسجام را حفط فرمایید. انسجام و پیروزی با یکدیگر می آیند. در شرایطی‌که به صورت منظم و تروتمیز روی وب لاگ اتومات نمائید به طبع سود مطلوب‌تری خواهید گرفت.
لیست نشانی اینترنتی خویش را ارتقاء دهید. با آدرس اینترنتی مارکتینگ می توانید درصد محبوبیت وب لاگ خویش را بسیار ارتقاء دهید. بدین ترتیب عملکرد فرمایید بیشتر پست الکرونیکی مخاطبانتان را بگیرید.
اثر پباده سازی خوب را دستکم نگیرید. در ظاهر وبلاگتان رسیدگی نمائید تا بهتر کاربر را جذب خویش بکنید.
قیمت تولید نمائید. مخاطبان می بایست با تلاوت بلاگ شما چیزی عایدشان گردد. در صورتی‌که بتوانید برای آنها ارزشی خاص ساخت و ساز نمایید حتما پیروز میشوید.
خاص باشید و نسخه برداری نکنید. هیچ کس مطالب تکراری و معمولی را دوست ندارد. پس عملکرد فرمائید خاص باشید و از اسکن کردن مطالب بقیه افراد بپرهیزید.
seo را خاطر بگیرید. سئو مطالب برای موتورهای کاوش به شما یاری می‌نماید در حاصل بهتر اکران داده گردید.
با کانال‌های اجتماعی رفیق گردید. کانال‌های اجتماعی به شما امداد می‌نماید پست بلاگ خویش را بهتر در معرض رویت کرد مردم قرار دهید.
فیض‌گیری

هر روز رده وب لاگ نویسی و حضور در کانال‌های اجتماعی بیشتر می شود. برای این‌که بتوانید از مزایای حضور در کانال‌های اجتماعی برای پیشبرد هدف ها کسب‌وکارتان به کارگیری نمائید مورد نیاز میباشد بلاگ صنعتتان را فعال سازی نمائید و زودتر درگیر ساخت پست وب لاگ گردید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

نرخ تبدیل چیست


خیلی از استارتاپای ما از ترافیک فعلی سایتشون فیض نمی‌گیرن و با صرف هزینه بیشتر و جذب ویزیتور تازه می‌خوان این خلل رو رفع کنن، البته در واقع دارن در یک مسیر نادرست پرورش میکنن در حالی که یه مکان فعالیت می‌لنگه. با cro شما تارنما و اپلیکیشنتون رو باصرفه سئو در مشهد خیس و با سرمایه کمتر فیض بهتری بدست میارید. cro به ما یاری میکنه همون چیزی رو بسازیم و جوری معرفی کنیم که مارکت میخواد و همواره این مراحل رو آزمایش رو تکرار کنیم.

اگه ۵۰۰ نفر از یوزرها به برگه محصولی رو ببینن و ۱۰ نفر از آن‌ها متاع رو خریداری کنن نرخ تبدیل (Conversion Rate) برای خرید متاع متبوع ۲٪ میشه (۱۰نفر تقسیم بر ۵۰۰ نفر). یوزرها در تارنما یا این که نرم افزار شما زمانی از قسمتی به نصیب دیگه جنبش می‌کنن در هر مرحله نرخ تبدیلی اتفاقی می‌افته. با ارتقا این نرخ‌های تبدیل و برطرف کردن موانعی که هنگام تعامل با سایتتون مواجه میشن، استعمال از ترافیک یوزرها ورودی رو میشه با صرفه خیس کرد.

به فرآیندی که سبب ارتقا درصد نرخ تبدیل در بخش‌های گوناگون وب سایت یا این که نرم افزار میشه seo نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) یا این که cro میگن. به لحاظ اینجانب این تخصص ترکیبی از تخصص‌های پباده سازی تجربه کاربری و دیجیتال مارکتینگه. پنل آنالیتکس شما آکنده‌از اطلاعاتیه که اگه تبدیل به دیدگاه تصمیم‌ گیری بشه در کسب‌وکارتون انقلابی به پا میشه. برای مثال اگه نرخ تبدیل ویزیتور به خریدار وب سایت فروشگاهی شما از ۱٪ به ۲٪ درصد ارتقا پیدا کنه، واحد سنجش درآمد شما هم دو برابر میشه. البته چجوری؟ با توکل بر دیتا، بجای نظرهای شخصیمون. ما نخستین بایستی تحقیق و چک کنیم و داده ها بدست بیاریم، اشتباهات و مواقعی که نیاز به بهبود دارن رو شناسایی کنیم، برای رفع این سختی ها فرضیه پباده سازی کنیم، فرضیه‌هامون رو آزمایش کنیم و در انتها فیض آزمایش رو مبتنی بر هدف ها کسب‌وکارمون نظارت کنیم و تصمیم بگیریم ( و مجدد تکرار این چرخه). نخستین می بایست بفهمیم کجای فعالیت می‌لنگه!
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

سئو مرده چیست


بهینه سازی مرده میباشد ؟ آیا بهینه سازی دیگر زنده وجود ندارد ؟


⚰️آیا seo مرده میباشد ؟ (جواب داده محور)

📍بهینه سازی در حین سالهای قبل بسیار عوض شده میباشد ، در سال 2010 ، گوگل الگوریتم های   سئو در مشهد  خویش را 516 توشه تغییر تحول بخشید که‌این عدد در سال 2016 به 1653 و در سال 2018 به 33434 رسید.


📌ما اطلاع دقیقی از تغییرات سال قبل نداریم ، البته هنوز هم میتوان شرط بست که‌این عدد به صورت مداوم رو به ارتقاء میباشد.

🔖در صورتی‌که بعضی الگوریتم ها در روز 9 توشه تغییر و تحول میکنند ، با اطمینان میتوان ذکر کرد که دیگر بازی دادن گوگل فعالیت سادگی وجود ندارد. بدین ترتیب آیا seo دیگر مرده به حساب می آید ؟

🌀خوب ، بیایید به اطلاعات نگاهی بیندازیم تا به شما بگوییم درین وضعیت دقیقا چه کاری بایستی انجام اعطا کرد.

📍به حیث شما seo مرده میباشد؟ میدانید روزمره تعدادی کاوش در گوگل انجام می‌گردد؟ حدوداً 5.6 میلیارد کاوش در روز و 2 تریلیون کاوش در سال صورت می‌دهد. با اینکه معیار کاوش زیاد میباشد ، البته به به عبارتی نسبت محتوای متعددی نیز ساخت و ساز میگردد.

📍نسبتاًً یک میلیارد وبلاگ در سطح اینترنت وجود داراست و شما می توانید برای هر مسئله ، مطالب متعددی پیدا نمایید.

از جمله ، در شرایطی که به نتیجه ها جستجوی عبارت ، \"دیجیتال مارکتنیگ چه چیزی است\" نگاه نمایید .

📌می‌بینید که 11300 کاوش جهانی در ماه وجود دارااست ولی از این تعداد صرفا 665،000 محتوا در همت برای جواب دادن بدین پرسش می باشند.به عبارت دیگر عرضه داده ها بسیار بیشتر از تقاضای آن میباشد.

🔖در کاوش اصطلاحات و تک عبارات آمار بسیار بیشتری خواهید روءیت کرد. مثلا کلمه و واژه موز : 640،300 جستجوی جهانی داراست و به لحاظ عدد بالایی به حیث می‌رسد ،ولی 880،000،000 میلیون سود کاوش برای آن وجود دارااست.

📌مطمئناً ، برخی از این نتیجه ها ممکن میباشد راجع‌به خواص غذایی موز نباشد ، البته با این وجود محتوای اکثری در مقایسه با وسعت کاوش در رابطه این کلمه و واژه وجود داراست.

📍شما می‌توانید کلماتی را برای آزمایش کاوش کرده و به وسعت کاوش نسبت به محتوای تولیدی توجه فرمائید ، این فرآیند بطور مداوم رو به ارتقاء میباشد و ساخت و ساز محتوا همواره بیشتراز تقاضای کاوش میباشد.

🌀مهمتر از هر چیزی ، گوگل به یک موتور پاسخگو تبدیل گردیده که به سوال ها اشخاص فارغ از اینکه حتی وارد وب سایت شوند ، جواب می‌دهد.

📌طبق گفته سئوکاران، از وقتی که گوگل پاسخگویی به سوال ها را استارت کرد ، نرخ CTR ها به شدت کاهش یافت. از جمله در جستجوهای مرتبط با آب و هوا ctr از 46 درصد به 7 درصد رسید.

📍این زمینه به طور کامل ترند گردیده که درصد ترافیک بدون واسطه و ارگانیک گوگل در حاصل کاوش و تارنما های ورقه نخستین ، با سپری شد دوران در حالا کاهش میباشد.

🔖بدین ترتیب ، آیا این به آن شکل میباشد که seo به گذر زمان از دربین میرود؟

در واقع پاسخ به طور کامل برعکس میباشد.

⚰️seo نمرده میباشد!

📌با وجود تمامی دیتا ها و اطلاعات دردسترس ، چطور میتوان همچین ادعایی کرد ؟

🔖نخستین از تمامی ، خوب میباشد بدانید همگی شبکه های بازاریابی با سپری شد مدت صورت می‌گیرند و فقط پرسش اصلی در اینجا مدت تکوین میباشد. صورت بوک ، اینستاگرام ، توییتر و حتی آدرس اینترنتی مارکتنیگ کلیه چنین قوانینی را طی کرده اند.

📍یکی اولی سبک های تبلیغات در وب ، تبلیغ بنری بود که شرکتATT از آن به کارگیری می‌کرد، از دربین عده ای که تبلیغات بنری را میدیدند ، 44٪ روی آن کلیک میکردند. اینک تبلیغات بنر به صورت میانگین 0.5 درصد کلیک را از آن خویش میکند که نشان گر یک افت شدید میباشد .

📌همانگونه که در در توضیحات اشاره شد، این موقعیت برای همگی شبکه ها وجود دارااست. حتی برای ایسنتاگرام نیز این حالت پیش گویی میگردد ، طبق آمار اصلا مهم نیست که پست منشتر گردیده شما در اینستاگرام یک پست عادی یا این که تبلیغاتی باشد ، در هر شکل معیار تضارب و تعامل کابر با آن رو به کاهش میباشد.

📍به همین عامل بعضی اشخاص دارای اسم و رسم در اینستاگرام آغاز به تبلیغ و پخش شماره تلفن خویش کرده اند. از این شیوه آن‌ها می‌توانند به صورت بی واسطه با هوا داران خویش رابطه برقرار نمایند، فارغ از اینکه با الگوریتم ها یا این که پلتفورم هایی که معیار تعاملشان با مخاطب رو به کاهش میباشد ، مشغول شوند.

🌀حتی با وجود این آمار کاهش ، می بینید که پست های تبلیغاتی در اینستاگرام با پرورش 150 درصدی روبرو می باشند.

💡به عبارت دیگر ، عموم هنوز در درحال حاضر خرج کردن سرمایه از این نحوه می باشند ، چون برگشت سرمایه خویش را به وضوح و به اندازه کافی می بینند و دقیقا همین رخداد در تبلیغات دیجیتال نیز چهره می‌دهد و تعداد آن ها رو به ارتقاء میباشد چون موسسه ها نرخ برگشت سرمایه را می بینند.

⚰️براین اساس آیا seo هنوز زنده میباشد؟

📌طبق توضیحات بالا ، تنها به‌این انگیزه که برخی واحد سنجش ها مطابق انتظار شما پیش نمیرود، به‌این مضمون‌ وجود ندارد که‌این شبکه مرده میباشد.

📍طبق امار سرچ کنسول بعضا وبسایت های ما ( در موضوع دیجیتال مارکتنیگ) ، علاوه بر سروکار داشتن با الگوریتم های گوگل ، رقبایی در عمل بودند که خودشان مطلع بدین نوع بازاریابی می‌باشند و می دانند که ما چه می‌دانیم !! با این اکنون هنوز هم می شود ترافیک کاوش را با وجود کاهش نرخ CRT گوگل ، ارتقاء بخشید.

📌هنگامی به آمار کاوش در وضعیت کلی نگاه می کنیم (صرفا از بینگ و گوگل حرف نمی‌‌کنیم ، چون عموم در تارنما ها و سیستم استدلال های دیگر نیز کاوش می نمایند) ، گوگل هنوز هم با سهم 94 درصد قاضی بازار میباشد.

📍عموم هنوز از گوگل استعمال کرده و آنرا نسبت به بقیه پلتفورم های کاوش ترجیح می دهند. ولی آنچه درین دربین عوض شده ، طریق استعمال از گوگل میباشد.

📌پیشین خیس اشخاص از پلتفورم هایی مثل اینستاگرام برای کاوش و از گوگل برای خرید و تجارت به کار گیری میکردند.

این فرآیند در حین سالهایی که اینستاگرام به شدت برای تجارت مستعمل، عوض شده میباشد و گوگل عمدتا تحت عنوان موتور کاوش استعمال می‌گردد.

🔸برای پر‌نور گردیده مقاله در پی مثالی را آورده ایم :

📌شرکتی تولیدات مربوط به پوست میفروشد. یک کدام از تولید ها آنان برای کاهش تیرگی ذیل دیده کاربرد داراست، آنان عادت داشتند تمرکز خویش را روی تبلیغاتی بگذارند که فروش بدون واسطه کالا را سبب ساز گردد.

🌀ولی از هنگامی که طرز تبلیغات خویش را تغییر‌و تحول داده و تمرکز را به مکان ناچار کردن بدون واسطه عموم به خرید فرآورده بر روی فراگیری گذاشتند ، به‌این شکل که به عموم حافظه بدهند چطور تیرگی به دور دیده را بر طرف نمایند. نرخ رجوع و برگشت سرمایه آنان بینهایت پرورش داشت.

📌درواقع این موسسه از روش فراگیری اساس محتوا و آن‌گاه فروش از روش محتوا توانست 78 درصد کلیک ها را ارتقا دهد ، هزینه آن ها را برای هر کلیک 30 درصد کاهش و نرخ تبدیل و رجوع و برگشت سرمایه 100 درصد ارتقاء یافت.

🔖این یک نمونه ابتدایی از چگونگی به کارگیری از گوگل تحت عنوان موتور کاوش به مکان موتور فروش و تجارت است.

⚰️بهینه سازی نمرده، بلکه در درحال حاضر تغییر و تحول میباشد

📌امروزه می دانیم گوگل در هم اکنون تبدیل شدن به یک موتور کشفیات است ( لیست کردن نتیجه ها تبلیغاتی و ارگانیک) ، برای اینکه در لیست ارگانیک حاصل برتر قرار بگیرید ، یک‌سری نکته را مورد نیاز میباشد که بدانید.

▪️1.گوگل به وبسایت هایی سکو می‌دهد که عموم آنها‌را دوست دارا‌هستند ببینند

📍تمرکز الگوریتم های هسته گوگل ، روی بک لینک و پیوند ها یا این که تراکم لغت ها کلیدی و واحد سنجش های seo وجود ندارد ، بلکه تمرکز روی تجربه استفاده کننده میباشد.در حالتی‌که سایتی دارنده میلیون ها بک پیوند باشد البته یوزرها از آن متنفر باشند ، در طولانی برهه زمانی این تارنما درجه خیر نخواهد داشت.

🌀به مثال مطالعاتی \"باذکاوت فیشکین\" اعتنا نمایید ، باذکاوت فیشکین از دنبال کنندگان شبکه‌های‌اجتماعی خویش خواست عبارت شایسته ترین گوشت کبابی رو سرچ نمایند و شغل های تحت را انجام دهند:

📍روی فیض اولیه کلیک نمایند و فورا از وبسایت بیرون شوند ، روی سود سوم هم کلیک کرده و مدتی در تارنما بمانند ، پس از این فعالیت طی 70 دقیقه ، فیض سوم به صدر نتیجه ها صعود کرد. خواسته از سیگنال استفاده کننده همین میباشد. شما ، تحت عنوان مخاطب پایانی ، می بایست طریق تهیه جایگاه بندی گوگل را در دست گرفتن میکنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


واژه کلیدی بهینه سازی : بهینه سازی و seo وبسایت تحت عنوان یک رشته ، از آن دست مشاغلیست که خیل قابل توجهی از عموم مضمون‌ و ماهیت آن را ندانسته و کلیه عده ای که در‌این حوزه فعّالند عادت کرده اند که بعد از بیان تیتر شغل خویش ، توضیحی هم در رابطه آن و اینکه دقیقاً چه کاری انجام میدهد ارائه نمایند .

در همین ارتباط تحت عنوان رویدادی که بارها برای خویش اینجانب سئو در مشهد اتفاق افتاده میباشد ، بارها همت کرده ام از شیوه های متفاوت به اشخاص مختلف این عمل و اثرات آن را توضیح بدهم ، البته همواره به اهمیت واژه کلیدی seo و لزوم اشاره به آن رسیده ام ، در فیض اینکه برای مخلوق مسجّل شده‌است که بهینه سازی سوای وجود کلمه و واژه کلیدی یا این که اشاره به آن حتی قابل تمجید هم نیست .

زمانی سود اعمال بهینه سازی روی یک وب سایت را بالا رفتن مقر نام برده بین نتیجه ها گوگل و دیگر موتورهای کاوش گر می‌دانیم ، این مسأله مدام مطرح میگردد که در عوض جستجوی چه مطلبی این سورت انجام می پذیرد ؟ چه دلیل مشترکی در میان سایت های حاضر در‌این تقسیم بندی وجود داراست ؟ گوگل چه‌طور تشخیص می‌دهد که حوزه فعالیتی شما چه می باشد ؟

واژه کلیدی seo
برای جواب به‌این سوال های می بایست اظهار کرد که سئوی یک وب سایت پیرامون یک یا این که یک‌سری واژه یا این که عبارت کلیدی می شود ، عناوینی که به گوگل در مورد محتوا و داخل مایه تارنمای ذکر شده اطلاعاتی را می‌دهد .

در فیض طبقه بندی دربین وبسایت هایی که‌این واژه یا این که عبارت را تحت عنوان کلید کلمه و واژه خویش قرار داده اند انجام می گردد . با عنایت بدین توضیحات میباشد که سوال ها یا این که جستجوهایی دارای ارتباط و پیرامون یک واژه کلیدی در SERP نشان داده می‌شوند ، رقابت تارنما های همکار بر راز بهبود موقعیت صفحه متصل بدین واژه و کلمه بوده و نهایتاً تمامی عمل های باطن سایتی – به ویژه ساخت محتوایی – در راستای تقویت آنها انجام میشوند .

پس می قدرت ذکر کرد که لغات کلیدی وبسایت مطرح ترین عباراتی می‌باشند که مورد کار شما‌را تعریف می نمایند . از منظری دیگر ، می قدرت کلمه و واژه کلیدی seo را از پرجستجوترین عباراتی دانست که مردم یوزرها اینترنتی در حوزه ای خاص به آن مراجعه کرده و بنابراین اعلام داشته اند که خواستار دستیابی به‌این پدیده میباشند ، تجسسی که به شغل ها گوناگون این پیغام را می‌دهد که مشتریانشان بیشتراز هرچیز پیرو چه بوده و بایستی تمرکز خویش را روی چه چیزهایی بگذارند .

بعضا از سوال های متداول واژه و کلمه کلیدی seo
آیا هر تارنما تنها یک واژه و کلمه کلیدی دارااست ؟ نه ، این تعداد قادر است دو یا این که حتی سه رقمی هم بشود ؛ البته به تناسب مخارج seo به ازای هر واژه ، تعداد نفرات گروه پشتیبانی ، مقطع به توشه نشستن کلیه آنها و قرارگیریشان در کاغذ در آغاز ، انرژی صرف گردیده و معضل هایی که برای هاست و دامنه به وجود می‌آید این تعداد معمولاً سنجیده و انگشت شمار میباشد . مجموعاَ داشتن سایتی با یک واژه و کلمه کلیدی معمولی ، با قریب به ۵ کلید کلمه مناسب ، با ۱۰ واژه کلیدی تاثیر گذار و با چندین بیشتر قابلیت پذیر هست .
 

آیا این کلمه و واژه بایستی تک سیلابی باشد ؟ نه ، عبارت کلیدی همانگونه که از نامش پیداست قادر است ترکیبی از یک‌سری کلمه و واژه باشد . هرچه تعداد کلمه ها بیشتر باشد اقبال صدرنشینی تارنما نیز افرایش مییابد ولی در ازای مخاطبین نیز می بایست دقیقاً به عبارتی عبارات را سرچ نمایند که‌این واحد سنجش محبوبیت کلید واژگان را معدود می نماید .
با ادراک اهمیت واژه کلیدی seo در حال حاضر می بایست در ادامه یافتن طرز های شناسایی آن بگردیم .

شیوه یافتن واژه کلیدی seo
درحال حاضر که دانستیم واژه کلیدی چه است ، چه‌گونه آن را پیدا کرده ، از کجا بدانیم این عبارت ایده آل بوده و کسب جایگاه در آن به رونق کسب و عمل ما می انجامد
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰



بعداز مدتها کارایی و ممارست، در عبارت کلیدی گزینه نظرتان که احتمالا رقابت متعددی هم داشته،  بهترین سئو کار  به سکو ۱ گوگل رسیدید. اکنون وقتش رسیده که نفس راحتی کشیده و چشم به راه ارتقا بازدید کننده و در‌پی آن کسب درآمد از محل سکو خوب‌تان باشید. ولی بهتر میباشد بدانید کسب درجه مسئولیت‌های شمارا سنگین خیس خواهد کرد. وصال به مرتبه ۱ گوگل یک چیز میباشد و مراقبت آن یک چیز دیگر!


چطور مرتبه ۱ گوگل شویم؟
برای مراقبت سکو ۱ گوگل در آغاز بهتر میباشد یه خرده در رابطه چگونگی کسب جایگاه توضیح بدهم. چهت نیل به بالاترین درجه درنتایج کاوش، بایستی فرآیند مختلفی طی گردد.

شما می بایست سایتی داشته باشید که گوگل و یوزرها براحتی و با سرعت بالا بتوانند در صفحه های متعدد آن جابجا گردیده و مطالب شما‌را بخوانند.
تارنما شما می بایست محتوایی داشته باشد که یوزرها در ادامه آن میباشند. در واقع تارنما شما هنگامی گزینه اعتنا قرار می گیرد که بتواند آرزوها و نیازمندی های یوزرها در فیلد گزینه نظرشان را تامین نماید.
شما بایستی بتوانید برای وب سایت‌تان اعتباری دست و پا فرمایید. بقیه افراد می بایست متقاعد شوند که به شما پیوند بدهند. مطالب شما می بایست در کانال های احتماعی به اشتراک نهاده خواهد شد.
کیفیت انجام پروسه بالا بستگی بدون نقص به معیار رقابت در لغت ها کلیدی متبوع شما و بعد دارایی کمپین سئوی شما دارااست. هرچه لغات کلیدی شما دشوار خیس باشد، محتوای کاملتر و اعتبار بیشتری نیاز دارید تا بتوانید در رقابت با رقبای قویتر، برنده گردید.

چطور جایگاه ۱ را محافظت کنیم؟


 

برای به یادماندنی شدن در بالاترین مرتبه گوگل و محافظت از اعتباری که گوگل به شما داده میباشد، می بایست موردها ذیل را اجرایی فرمایید:

دسترسی به وب سایت شما نباید جدا گردد. هم ربات گوگل و هم یوزرها می بایست بتوانند تخت‌گاز محتوای شمارا بخوانند و به وبسایت شما دسترسی داشته باشند.
مدام محتوای خویش را بروز فرمائید. هیچ چیز بیشتر از محتوای کهن و منتقضی گردیده، سبب کاهش عشق یوزرها به وب سایت شما نخواهد شد.
توجه نمایید مدام بک لینک و پیوند‌های دارای اعتبار داشته باشید. domain authority و domain trust شما هیچوقت نباید کاهش یابد.
در کنار نکات بالا، موردها پایین را نیز در لحاظ داشته باشید:

مدام پروفایل بک پیوند رقبای خویش را محاسبه فرمایید. آن ها برای دریافت کردن منزلت شما علت های اکثری دارا هستند.
مراقب بک لینکهای خویش باشید. مدام پروفایل پیوند خویش را نیز بررسی فرمایید. توجه فرمایید کلیه چیز آراسته باشد.
نرخ کلیک، نرخ خروج و وقتی که یوزرها در وب سایت شما بسر میبرند از پارامترهای بسیار اساسی برای مراقبت مرتبه می باشند. در صورتی شما کمتر از سکو ۲ گوگل کلیک بگیرید و همان CTR شما از درجه بعدیتان کمتر باشد، و در شرایطی که یوزرها متعددی از تارنما شما بصورت bounce rate بیرون شوند، وقتش رسیده که فکری بحال محتوای سایتتان بکنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


با اعلام اخیر گوگل در رابطه بروز رسانی هفته قبل هسته مهم ، اکثری از متخصصان seo در زمینه‌ی دقیقا چه چیزی عوض شده اند سئو در مشهد  سردرگم می باشند.

در صورتی اطلاعیه گوگل را از دست دادید، خبر قانونی گوگل در رابطه بروز رسانی این میباشد:

این هفته ما آپ تو دیت رسانی الگوریتم Broad Core را منتشر کردیم، همان گونه که یک‌سری توشه در سال انجام میدهیم. ارشادوراهنمایی ما در زمینه‌ی این آپ تو دیت رسانی ها همچون ماه مارس باقی میماند، همانگونه که در اینجا پوشش داده ایم: https://t.co/uPlEdSLHoX

حساب قانونی توئیتری گوگل : Google SearchLiaison (searchliaison) اوت ۲۰۱۸

ولی، بخش اعظمی از متخصصان بهینه سازی با این توضیح خرسند نبودند.

خیلی چیزها در یک وب سایت در هم اکنون انجام میباشد، انتخاب بسیار مشقت بار میباشد. نا ممکن وجود ندارد، البته بازه متعددی صرف می‌گردد.

– کریستین شچینگر (chachin) اوت ۱، ۲۰۱۸

این الگوریتم دقیقا چه چیزی را بهتر نموده است؟

بخش اعظمی از الگوریتم هایی که ما تروتمیز درباره‌ی آنان می شنویم ( پنگوئن ، پاندا ، کبوتر ، شخص و غیره) برای حل خطاها خاص یا این که مسائل مرتبط با الگوریتم های گوگل اجرا میشوند .

درباره ی پنگوئن، در رابطه حذف لینکهای اسپم بود؛ درباره ی کبوتر سئوی محلی غرض مهم بود.

کلیه آنان مقصود خاصی داشتند.

در‌این مورد ها، گوگل (بعضی وقت ها با اکراه) به ما اطلاع بخشید که آنان با بروزرسانی الگوریتم همت می نمایند و ما به مشقت توانستیم به درجه های خویش بازگردیم و تصحیح کنیم.

ولی آپدیت رسانی هسته اساسی مقداری مختلف میباشد.

می‌دانید که دربین ۲۰۰ تا ۵۰۰ فاکتور مرتبه بندی و سیگنال وجود داراست که انتخاب می نمایند کدام وب سایت در چه درجه ای قرار بگیرد

البته آپ تو دیت رسانی هسته اساسی در معنای این میباشد که گوگل اهمیت، وزن و یا این که قیمت این سیگنال ها را تغییر‌و تحول داده میباشد.

از این رو، کسی نمیتواند به صحت به ما بگوید که چه چیزی عوض شده میباشد.

بی آلایش ترین رویکرد برای جسم اهمین مسئله این میباشد که فکر کنید دربین دست‌کم ۲۰۰ فاکتور گزینش کننده بهینه سازی، گوگل ۴۰ فاکتور را تغییر تحول دهد.

در اینجا یک مثال تماما بی آلایش را به شما می گوئیم.مطمئنا مورد پیچیده خیس از چیزی میباشد که می بینید و متاسفانه گوگل به ما نمی گوید:

“درین بروزرسانی هسته، بها کلمه ها کلیدی در تگ های H1 را ۲٪ ارتقا دادیم، قیمت HTTPS را ۱۸٪ ارتقاء دادیم، قیمت کلیدی را در برچسب تیتر ۹٪ کاهش دادیم، مقدار D را در به حساب آوردن PageRank از. ۸۵ تا .۷۰ عوض کردیم و آغاز به استعمال از طریق بازیابی TF-iDUF به مکان نحوه معمول TF-PDF کردیم.”

اصولا این بدان معناست که ممکن میباشد Google تغییراتی در واحد سنجش اهمیت اصطلاحات در شیت داشته باشد یا این که وزن پیوندها در PageRank یا این که هر دو و یا این که مجموعهای از عامل ها دیگر که آن ها نمیتوانند سوای دادن الگوریتم از آن‌ها کلام نمایند.

به لهجه فارسی طاقت فرسا! : گوگل وزن و اهمیت اکثری از عامل ها جایگاه بندی را تغییر‌و تحول اعطا کرد.
این یک توضیح معمولی میباشد. در پیچیده ترین صورت، گوگل یک یادگرفتن نو را با به کار گیری از سبک سکو بندی ماشین های خویش به روش انداخته میباشد و الگوریتم کیفیت این موسسه تازه حاصل را تحت عنوان دارای ربط خیس از تیم الگوریتم های قبل قبول نموده است و مهندسان گوگل در رابطه وزن فاکتورها و چگونگی تغییر و تحول آن ها دخالتی نداشته اند. در واقع یادگیری اتوماتیک به امداد الگوریتم نو آمده میباشد

احتمالا برخی از ترکیبات تصادفی از وزن، حاصل مرتبطتری را برای ارزیابان کیفیت ارائه میکنند، بدین ترتیب آن‌ها بیشتر آن را تست کردند، حاصل تست آن را تأیید کرد، و آنان آن را زنده کردند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


چه گونه تارنما مپ بسازیم؟ 5 مرحله راحت برای طراحی سایت مپ
در‌این نوشته ی علمی قصد داریم هر آنچه که ما یحتاج میباشد برای طراحی وب سایت مپ (sitemap) و تثبیت آن در سرچ کنسول گوگل بدانید را به شما توضیح دهیم. شما یاد میگیرید که چطور یک فولدر وبسایت مپ را به طور دستی بسازید  سئو در مشهد  و آن را به وبمستر گوگل معرفی فرمائید. هم چنین در پایان تعدادی روش جایگزین معرفی می‌کنیم تا در‌حالتی که نخواستید به طور دستی پوشه XML را بسازید، از طریق های دیگر به کارگیری نمایید.

هنگامی میخواهید کاری نمائید که وبسایتتان مرتبه و rank بهتری بگیرد، بایستی کارایی نمائید از همه نکات مرتبط با بهینه سازی (بهینه سازی) به کارگیری نمائید. ساخت وب سایت مپ با‌یقین یک کدام از طریق هایی میباشد که به بهبود استراتژی seo تارنما شما یاری خواهد کرد. البته در بالا به صورت خلاصه توضیح می‌دهیم که ابدا تارنما مپ چه است.

وب سایت مپ چه چیزی است؟
ممکن میباشد برخی از شما نسبت به دیگرافراد شناخت بیشتری با تارنما مپ داشته باشید. پیش از اینکه به شما بیان کنم چطور یک وب سایت مپ برای وبسایتتان بسازید، به نظارت مفاهیم مهم و کلی تارنما مپ میپردازیم.

به ذکر بی آلایش، وب سایت مپ یا این که فولدر XML تارنما مپ، لیستی از صفحه ها گوناگون یک تارنما میباشد. XML خلاصه واژه ی “extensible markup language” می‌باشد که در معنای “لهجه آرم گذاری قابل توسعه” میباشد و راهی میباشد برای نشان دادن اطلاعات بر روی وبسایت.

خیلی از اشخاص فکر میکنند که طراحی سایت مپ عمل پیچیده ای میباشد، زیرا یکی‌از مولفه های سئوی فنی (technical بهینه سازی) به حساب آورده می شود. ولی در حقیقت موردنیاز وجود ندارد شما یک نخبه ی تکنولوژی باشید یا این که حتی پیش قضیه ای از مسائل فنی داشته باشید تا بتوانید وب سایت مپ بسازید. همانگونه که به زودی می آموزید، میبینید که ابدا عمل مشقت وجود ندارد.

چرا به وبسایت مپ نیاز داریم؟
موتورهای کاوش مانند گوگل، وظیفه دارا هستند، دارای ربط ترین و مجاورت ترین نتیجه ها به چیزی که عموم سرچ کردند را نشان بدهند. برای این فعالیت، آن‌ها از خزنده هایی (crawlers) برای قرائت (read)، سازمان دادن (organize) و فهرست کردن داده ها (index) در وب به کارگیری می نمایند.

پوشه XML تارنما مپ، عمل تلاوت محتوای وب سایت شما و در غایت فهرست کردن مطالب را برای خزنده های موتورهای کاوش شل خیس می نماید. در فیض، بخت شما برای بهبود بهینه سازی سایتتان ارتقاء می‌یابد.

تارنما مپ، محل یک ورقه در وب سایت شما‌را به موتورهای کاوش نشان میدهد. سوای یک تارنما مپ صحیح و حسابی، ربات های گوگل ممکن میباشد تامل نمایند که تارنما شما محتوای تکراری و duplicate دارااست که می‌تواند بر بهینه سازی وب سایت شما تاثیر مخرب داشته باشد.

در صورتیکه شما فراهم اید که هر چه سریع خیس سایتتان بوسیله موتورهای کاوش ایندکس گردد، این 5 مرحله برای طراحی سایت مپ را دنبال فرمائید.

طراحی وب سایت مپ و تثبیت آن در سرچ کنسول در 5 مرحله:
در صورتیکه شما مهیا اید که هر چه سریع خیس ساییتان بوسیله موتورهای کاوش ایندکس خواهد شد، این 5 مرحله برای ساخت وب سایت مپ را دنبال فرمایید.

مرحله 1: نظارت ساختار صفحه های وبسایت
او‌لین کاری که می بایست انجام بدید، این میباشد که به محتواهای مو جود در سایتتان نگاهی بیندازین و مشاهده کنید که چه‌طور تمامی چیز سازمان بندی شده‌است.

از sitemap template به کار گیری نمائید و دریابید که صفحه ها وبسایت شما چه‌طور در یک نمودار یا این که جدول نشان داده میشود. 

تارنما مپ

این یک نمونه معمولی میباشد برای اینکه مشاهده کنید روال به چه شکل میباشد.

تمامی چیز از برگه مهم شروع میشود. آن‌گاه بایستی از خودتان بپرسید که قرار میباشد شیت مهم به کجا پیوند دهد. گرچه همین حال حاضر هم پاسخ این پرسش را می‌دانید زیرا مطلقا منوهای سایتتان را بر همین پایه چیده اید.

ولی هنگامی پای seo به دربین میاد، کلیه ی صفحه ها با هم برابر نیستند. زمانی میخواهید این فعالیت را انجام دهید، شما می بایست عمق تارنما را در ذهنتان داشته باشید. هر چه صفحه ها از برگه مهم (homepage) تارنما شما به دور خیس باشند، سکو دریافت کردن آنان دشوار خیس میباشد.

مبتنی بر Search Engine Journal، شما بایستی وبسایت مپی بسازید که عمق کمتری داشته باشد، یعنی تنها 3 کلیک مورد نیاز باشه تا به هر ورقه ای از وبسایت شما بتوان وارد شد. این دستور برای هدف ها بهینه سازی وبسایت خیلی بهتر میباشد.

به این ترتیب شما نیاز دارید که یک سلسله مراتب بر پایه ی اهمیت و اینکه چطور می‌خواهید صفحه های ایندکس شوند، بسازید.

محتواهای خویش را در ستون هایی، حق تقدم بندی نمایید که به‌دنبال یک سلسله مراتب منطقی باشد. در اینجا یک نمونه وجود داره تا بیشتر زمینه برایتان پر‌نور خواهد شد.

ساخت وب سایت مپ

همان گونه که می‌بینید، ورقه در رابطه ما (About) پیوند داده به ورقه our team و Mission & Values و برگه our team لینک و پیوند داده به Management و Contact us.

کاغذ در رابطه ما، یکی‌از مهم‌ترین صفحه ها میباشد، برای همین میباشد که در بالاترین سطح نمودار جای‌دارد. عاقلانه وجود ندارد که شیت مدیر (management) در سطح کاغذ محصول ها (products)، نرخ‌گذاری (pricing) و وبلاگ (Blog) باشد، و برای همین در سطح سوم قرار گرفته میباشد.

با به کارگیری از این template ها میتوانید ساختار صفحاتتان را معلوم نمائید. ممکنه بعضا از شما یک ساختار سنجیده داشته باشید که تنها مایحتاج باشه یه خرده اصلاحش نمائید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


یک کدام از مهمترین ابزارهای بازاریابی که امروزه آیتم به کار گیری کسب و شغل های اکثری قرار گرفته میباشد اینفوگرافیک‌ها می‌باشند. اینفوگرافیک ترکیبی از دو واژه و کلمه information و graphics میباشد. از اینفوگرافیک‌ها سئو در مشهد  برای ذکر داده ها پیچیده و اختلال به زبانی معمولی و دیدنی به کارگیری میشود. به عبارتی‌طور که می دانید مغز بشر محتوای تصویری را تخت گاز و با راحتی بیش‌تری نسبت به محتواهای متنی ادراک می‌نماید. با پباده سازی اینفوگرافیک می توانید کل داده ها متبوع خویش را به طرز‌ای دیدنی با یوزرها به اشتراک بگذارید. درین نوشته ی علمی به معرفی و توضیح مختصر نکته‌هایی برای پباده سازی اینفوگرافی‌هایی کاربردی و دیدنی خوا‌هیم پرداخت. با ما در یاراپلاس یاروهمدم گردید.

15 نکته برای پباده سازی اینفوگرافیک که می بایست بدانید
فهمیدن طریق و طریق‌های پباده سازی و تولید اینفوگرافیک یک کدام از مهمترین مهارت‌ها برای کسب و شغل های امروزی میباشد. اینفوگرافیک‌ها به ما اذن می دهند که ایده‌های اختلال و پیچیده را به صورتی تماما بی آلایش و مفهومی و به صورت بصری به اکران گذاریم؛ به خصوص وقتی که داده ها متبوع مشتمل بر تعداد متعددی آمار و ارقام باشد. بازاریابی و مارکتینگ ارتباط مستقیمی با تعامل با دیگرافراد داراست.

محتوای بصری با ماهیت گرافیکی به شما تحت عنوان یک بازاریاب امداد می‌نماید مطالب متبوع خویش را به طور تماما روشن به مخاطبان انتقال دهید. برای بعضا از بازاریابان که مهارت و تجربه کافی برای پباده سازی اینفوگرافیک‌ها و یا این که شخصی طراح را فی مابین اعضای مجموعه خویش ندارند، ایجاد اینفوگرافیک می تواند بسیار نقص‌ و پردردسر باشد. درصورتی که شما نیز یکی‌از این بازاریابان می‌باشید، نگران نباشید. می توانید با داشتن مهارتی مقدماتی در پباده سازی گرافیکی با تعقیب کردن موارد ذیل اینفوگرافیکی عالی و کاربردی پباده سازی نمایید. برخی از نکات پباده سازی اینفوگرافیک عبارت میباشد از:

پباده سازی اینفوگرافیک
برای اینفوگرافیک خویش عنوانی مطلوب برگزینید
او‌لین کاری که بایستی انجام دهید، گزینش یک تیتر مطلوب و دارای ارتباط برای اینفوگرافیک میباشد. با تعیین یک تیتر جالب و دارای ربط میتوانید مخاطبان خویش را برای شعور مطالب مطرح گردیده در اینفوگرافیک فراهم فرمائید. معین کردن قضیه مطالبی که قصد ذکر آن ها را دارید میتواند به ادراک بهتر مفاهیم بوسیله مخاطبان امداد بخش اعظمی نماید. با وجود اینکه تعیین تیتر بسیار معمولی به حیث می رسد، طراحان بخش اعظمی اهمیت آن را نادیده می گیرند. میتوانید قبل از آغاز پباده سازی اینفوگرافی تیتر متبوع خویش را بر روی یک صفحه یادداشت کرده و به دوستان خویش نشان دهید. در حالتی‌که اشخاص دیگر بتوانند به راحتی تشخیص دهند که اینفوگرافیک شما دربرگیرنده چه مباحثی خواهد بود، تیتر قابل قبولی را تعیین کرده‌اید. این نکته را نیز در حیث داشته باشید که برای باصرفه‌سازی seo اینفوگرافیک ( فراگیری بهینه سازی در مشهد ) خویش بایستی کلیدواژه متبوع را در تیتر آن بیان فرمایید.

فونت‌های تکمیل کننده را گزینش نمائید
در‌صورتی‌که یه خرده در فعالیت پباده سازی و پباده سازی اینفوگرافیک تجربه داشته باشید، میدانید که بعضی از فونت‌ها کامل کننده‌کننده یکدیگر می باشند و استعمال از آن ها در یک برگه ایده بسیار قابل قبولی خواهد بود. در یک ضابطه کلی، بهتر میباشد از یک فونت به طور هم زمان در تیتر و مطالب مطرح گردیده در اینفوگرافیک خویش استعمال نکنید. ولی این ضابطه صرفا در پباده سازی اینفوگرافی‌ها درستی نمی‌نماید و در هر نوشتاری بایستی آن را رعایت فرمایید. همت فرمائید فونت‌هایی که به شایسته ترین صورت با یکدیگر ادغام میگردند را شناسایی کرده و از آنها در پروژه‌های پباده سازی خویش سود ببرید.

انواع گرافیکی را خودتان پباده سازی نمائید
بخش اعظمی از طراحان رغبت دارا‌هستند که برای فایده‌گیری از انواع گرافیکی متعدد از وب سایت‌هایی مثل آیکون که دراین باره کار می‌نمایند امداد بگیرند. البته با پاره ای اعتنا، اعتنا و خلاقیت میتوانید ملاحظه کنید که ساخت و ساز انواع گرافیکی متفاوت از گونه های معمولی و اساس‌ای کاری بسیار سهل میباشد. صرفا کافیست یه خرده بیش‌خیس به گونه های متبوع خویش اعتنا کرده و تجربه بیش‌تری در عمل پباده سازی کسب نمائید.

رسانه تکثیر اینفوگرافی خویش را در حیث داشته باشید
رسانه‌ها در واقع به عبارتی چیزی می باشند که اینفوگرافیک شما‌را به مخاطبان منتقل می‌نمایند. آیا مخاطبان شما اینفوگرافی متبوع را در موبایل خویش، ورقه دسکتاپ و کامپیوتر و یا این که در یک ارائه و سخنرانی مشاهده می‌نمایند؟ وقتی که یک اینفوگرافی پباده سازی می کنید، معمولی‌ترین فعالیت این میباشد که رسانه تکثیر اینفوگرافی خویش را برای مجموع مخاطبان یکسان در لحاظ بگیرید. ولی چنین تصوری نتیجه ها قابل قبولی برای شما در‌پی نخواهد داشت. با وجود اینکه امروزه شمار اکثری از یوزرها از گوشی خویش برای مشاهده محتوای وب به کار گیری می‌نمایند، البته همچنان بایستی این احتمال را نیز در حیث داشته باشید که بعضی از مخاطبان اینفوگرافی شما‌را در تبلت یا این که کاغذ لپتاپ مشاهده نمایند. همینطور در شرایطی‌که قصد دارید اینفوگرافی را نهایتا بر روی صفحه چاپ نمائید، بایستی بعدها برگه متبوع و همینطور فضایی که به وسیله پباده سازی شما اشغال گردد را در لحاظ داشته باشید.

از انواع و آیکون‌های پیش ساخته به کارگیری فرمایید
در‌حالتی که برای پباده سازی اینفوگرافیک خویش به گونه های یا این که آیکون‌های متفاوت احتیاج دارید و همچنان نمی‌توانید آنها‌را از گونه های بی آلایش‌خیس بسازید، مدام می توانید از آیکون‌های از پیش تشکیل شده منتشر گردیده در وب به کارگیری فرمائید. میتوانید برای تهیه و تنظیم این گزینه‌ها به وب سایت‌های اکثری که دراین باره عمل دارا‌هستند رجوع‌نمایید. ولی بهتر میباشد اعتنا داشته باشید که به طور به طور کامل رسمی و با پرداخت هزینه، از آیکون‌های منتشر گردیده به کار گیری فرمایید. به خصوص چنانچه قصد دارید اینفوگرافی خویش را به طور آنلاین منتشر فرمائید.

از پالت رنگ فراهم به کار گیری نمائید
درصورتی که پاره ای در رابطه روانشناسی رنگ‌ها شنیده باشید، مطلقا میدانید که هر رنگ معنای به خصوص خویش را داشته و ادغام برخی از رنگ‌ها چهت نیل به غرض متبوع امداد بخش اعظمی خواهد بود. همینطور چنانچه از رنگ‌های متفاوت به صدق در کنار هم به کارگیری نمایید، میتوانید گویایی و جذابیت اینفوگرافیک خویش را ارتقاء دهید. البته در‌حالتی که یک طراح باسابقه نباشید و در رابطه روانشناسی رنگ‌ها و استعمال از آنها ندانید، یافت کردن رنگ‌های مطلوب و به کارگیری از آنها میتواند کاری بسیار طاقت فرسا و مدت‌بر باشد. در چنین قوانینی می توانید از پالت‌های رنگ مهیا جانور در وب استعمال فرمایید. فقط کافیست دراین باره کاوش فرمایید و از هزاران فیض اکران داده گردیده در پباده سازی‌های خویش استعمال نمایید.

به جریان محتوا در اینفوگرافیک خویش دقت داشته باشید
به عبارتی‌طور که ممکن میباشد بدانید طراحان وب سایت‌های اینترنتی قبل از آغاز عمل، ایده ابتدایی خویش را با استعمال از مداد و صفحه پباده سازی می‌نمایند. چنین کاری به طراحان امداد می‌نماید تا قبل از استارت فعالیت پباده سازی بدانند که جای صحیح برای قرار دادن هر المان کجا بوده و چه گونه می‌اقتدار کاربر را به مطالعه ادامه مطالب تشویق کرد

برای پباده سازی اینفوگرافیک بایستی بتوانید جریان محتوا را در برگه گزینش فرمایید تا دیده استفاده کننده به طور طبیعی از بخشی به نصیب دیگر محتوا منتقل گردد. در پباده سازی‌های غربی ترتیب متن و تصاویر از چپ به راست و از بالا به ذیل اعمال می‌گردد. البته در کل کشورها پباده سازی‌ها به این‌راه انجام نخواهد شد. بعضا از طراحان با فایده‌گیری از خلاقیت خویش اینفوگرافی‌هایی به صورت زیگ‌زاگ یا این که مارپیچی پباده سازی می‌نمایند. اعتنا داشته باشید که تا وقتی که جریان قرارگیری محتوا در برگه به صحت صورت پذیرد، می توانید از هر الگویی استعمال فرمائید.

از تصاویر و آیکون‌های شبیه استعمال فرمایید
وقتی که از تصاویر و آیکون‌های از پیش تشکیل‌شده بوسیله طراحان دیگر به کار گیری می کنید و یا این که آنها را خویش پباده سازی می کنید، دقت داشته باشید تصاویر شبیه یکدیگر و در یک مدل پباده سازی گردیده باشند. تصاویر شبیه می بایست سبکی شبیه یا این که یکسان داشته و رابطه آنان تماما قابل تشخیص باشد.
 

  • شایلین عباسی