مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

مقالات سئو

شرح کامل مقالات سئو سایت

شرح کامل مقالات سئو سایت

۳۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


فاکتورهایی طلایی در طرح ریزی برای seo وب سایت
استراتژی بهینه سازی وبسایت یک روند بسیار پیچیده که مشتمل بر قسمت های مختلفی می گردد. بهترین سئو کار  ایجاد استراتژی و ساخت‌و‌ساز طرح ریزی اصولی، در هر کاری سخت میباشد. زیرا این طرح ریزی در‌حالتی که به صدق انجام نشود، ممکن میباشد شما با خلل مواجه نماید. اما که در صورتی‌که به شایسته ترین صورت ساخت و ساز خواهد شد، قادر است برای شما شگفتی ساز گردد.


seo وبسایت دربرگیرنده تاکتیک هایی میباشد که با پیاده سازی آن بر روی تارنما، یوزرها بتوانند بهتر شمارا بیابند. سایت هایی مانند دیجی متاع، آپارات، نیوسئو و ... در حوزه تخصصی یوزرها را مستلزم خویش کرده اند و به نحوی یوزرها رویکرد دیگری غیر از استعمال از سرویس ها آنها نخواهند داشت. ما فاکتورهایی را برای شما به ارمغان آورده ایم تا شما از آن‌ها به کار گیری کرده و از رقبای خویش پررنگ خیس به حیث برسید.

تحلیل seo وبسایت برای ساختن شیوه وصال به مقصود
وبسایت شما پیش از هر چیز بایستی بررسی گردد. ممکن میباشد سایتتان را اخیرا فعال‌ساز‌ی کرده باشید و یااینکه سال هاست که تارنما داشته و میخواهید اتفاقات خیر و خوبی را با آن رقم بزنید. در هر شکل بایستی نظارت هایی برای سئو بهینه سازی تارنما خویش داشته باشید. این تحلیل ها به شما نشان میدهد که چه تکنیک های برای شما موثرتر و کاربردی خیس میباشد و اینکه چقدر برهه زمانی میبرد که شما از رقیبان خویش جول بیوفتید.

در شرایطی‌که این عمل برای شما، سخت میباشد می‌توانید از مشورت کردن بهینه سازی و نظارت آن که به وسیله برخی موسسه ها ارائه میگردد، به کار گیری نمایید. نیوسئو در رابطه اهمیت آنالیز تارنما مطالبی را برای یوزرها آماده نموده است:

ارزیابی seo وبسایت با‌یقین برای حال حاضر و هم برای آینده تارنما شما ما یحتاج میباشد. بهتر میباشد به طور منطقی به‌این موضوع نگاه کنیم.در‌حالتی که شما شرایط فعلی حاضر نباشید برای مارک خویش فکری بکنید که پیشرفت نماید، در آینده هم هیچ کاری نخواهید کرد!

اکنون برای اینکه بخواهید آینده وبسایت خویش را بسازید، می بایست بدانید که اینک، سایتتان چه وضعیتی داراست و فقط عاملی که قادر است به شما دراین مورد یاری دهد، نظارت بهینه سازی وبسایت میباشد.

علاوه بر ساختار دادن به آینده، چک موقعیت seo تارنما شما به عوارض مختلفی اساسی میباشد. اولی و مهمترین چک استراتژی شما برای تارنما میباشد و اینکه بهینه سازی داخلی و فرنگی شما حقیقتا صحیح صورت گرفته میباشد. الگوریتم های گوگل روز آپ تو دیت پیچیده خیس و هوشمند خیس می گردند.

در حالتی که  پروسه بهینه سازی سایتتان را برون سپاری نموده اید و علمی از بهینه سازی ندارید به طبع می بایست موقعیت بهینه سازی سایتتان را چک نمایید تا از سعی شرکتی که برای سرویس ها به کارگیری نموده اید مطمئن گردید.

در تعیین کلمه و واژه کلیدی، تخصصی خیس کار نمایید
یکی‌از فاکتورهایی که در ساخت و ساز اپلیکیشن برای بهینه سازی تارنما بایستی مشخص و معلوم گردد، کلیدواژه های صفحه ها وبسایت میباشد مخصوصا کلیدواژه مهم کسب و فعالیت شما. هر برگه از تارنما شما، نیاز به یک کلمه و واژه کلیدی معین دارااست، حتی کاغذ تماس با ما. در آستانه فعالیت بایستی واژه کلیدی مهم تارنما معلوم گردد، آن گاه مبنی بر آن، کلیدواژه هایی برای دیگر صفحه های، مشخص و معلوم گردد. گزینش کلمه ها کلیدی، تکنیک ها و ابزارهایی دارااست که بعضا در مشورت بهینه سازی به‌این موردها میپردازند.

محتوایی ناب و مشتری محور ساخت و ساز فرمائید
ما 5 راهکار اصلی برای ایجاد محتوا مشتری محور برای شما مهیا کرده ایم.

1. چنانچه مال دارید، ترفندها یا این که روش بکارگیری آن را در قالب یک یادگرفتن ارائه دهید.

2. در صورتیکه خدماتی را ارائه می دهید، بخشی از سرویس ها خویش را به طور کلیپ یا این که نوشته‌علمی به یوزرها یادگرفتن دهید.

3. برای جواب به سوال ها یوزرها نوشته‌ی‌علمی یا این که کلیپ و حتی عکس تهیه و تنظیم فرمائید.

4. درصورتی که متوجه برخی اشتباهات سرویس ها یا این که محصولاتتان شدید، چاره هایی در قالب یک نوشته‌علمی به آنان ارائه دهید.

5. محتوایی در قالب انتقاد و ارزیابی کالا یا این که سرویس ها خویش به مشتریان ارائه دهید.

این 5 نکات موثرترین نکاتی میباشد که برخی از وب سایت ها با بکارگیری آنان اینک جایگاه های اولیه گوگل برای خویش کرده اند.

قالب گوشی سایت خویش را seo فرمائید
امروزه تعداد کاربرانی که با تلفن همراه اینترنت گردی می نمایند، ارتقا فوق العاده ای داشته میباشد. به هیچ وجه برای گوگل و یوزرها جذاب نخواهد بود که با سایتی روبرو شوند که به صدق در مرورگر تلفن همراه بارگزاری نشود. اولی مبادرت یوزرها در مواجه با چنین تارنما هایی، خروج از وب سایت میباشد که اثرات مخربی را با خویش به همپا خواهد داشت. ریسپانسیو بودن تارنما یکی‌از تکنیکهای seo سورس تارنما میباشد که در بهینه سازی تارنما خیلی اهمیت دارااست.

پیوند سازی داخلی و فرنگی در با صرفه ترین شرایط ممکن
پیوند سازی داخلی تکنیک های تخصی خویش را داراست. پیوند سازی فرنگی نیز ترفندهای خاص خویش را داشته که در یک نوشته‌ی‌علمی قابل شرح وجود ندارد. بی آلایش ترین نکته و ولی مهم‌ترین نکته برای لینک و پیوند سازی داخلی، این میباشد که بایستی ترجیحا از کل صفحه های وبسایت به مهمترین کاغذ وب سایت پیوند دهید تا ربات گوگل متوجه خواهد شد که کدام شیت را بیشتر نظارت و کراول نماید. در مشورت کردن بهینه سازی بدین زمینه تاکید متعددی شده‌است و همین طور در تحلیل بهینه سازی وبسایت مهمترین شیت شما مشخص و معلوم میشود. این سیرتکامل ورقه که برای شما اصلی خیس میباشد، سریع خیس به پیوند یک حاصل گوگل میباشد، میرسد.

این تکنیک ها که به وسیله بزرگان seo تایید شده‌است، برای ساخت‌و‌ساز یک استراتژی کاربردی seo مطلوب میباشد. بزرگان seo که در عمل مشورت seo و نظارت وبسایت می‌باشند، این 5 تکنیک را بسیار اساسی و کاربردی خیس از سایر تکنیک ها میدانند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


از هنگامی که گوگل «الگوریتم پنگوئن» را معرفی کرد و در ادامه آن، دعوا بها پیوند ها و نیز تاثیر مخرب پیوند های ضعیف یا این که خریداری گردیده بر وبسایت ها شدید شد، پدیده شومی در دنیای بهینه سازی با اسم سئوی منفی صورت گرفت.
از هنگامی که گوگل «الگوریتم پنگوئن» را در آوریل سال 2012 (فروددین ماه 1391) معرفی کرد و پیرو آن، دعوا قیمت پیوند ها سئو در مشهد  و نیز تاثیر مخرب پیوند های ضعیف یا این که خریداری گردیده بر وبسایت ها بالا زد، پدیده شومی در دنیای seo ظواهر شد که آن را سئوی منفی (Negative سئو) اسم نهادند.

سئوی منفی تکنیکی میباشد که رقبا با به کارگیری از آن به وب سایت شما حمله ور میشوند و در سود گوگل، وبسایت را جریمه می نماید و از درجه آن می کاهد.

به عبارت با جزییات بیشتر، رقبا با قرار دادن صدها یا این که هزاران بک پیوند منفی در یک وب سایت، آن را از صدر لیست حاصل گوگل به تحت می کشانند.

گوگل با ارائه ابزار تازه خویش به اسم Disavow links نسبت به‌این تهدید خطرناک برخورد نشان اعطا کرد و وبمسترها را در نگهداری از وب سایت هایشان امداد کرد.

متاسفانه اکثر زمان ها عموم وقتی به صرافت استعمال از Disavow tool می‌افتند که دیگر تماماً دیر شده‌است.

آن‌ها وقتی از این ابزار افتتاح می نمایند که تارنما شان بوسیله گوگل جریمه گردیده و به اصطلاح آب از رمز قبل میباشد.

به همین عامل میباشد که کارشناسان تاکید می نمایند قبلا که مرتبه تارنما نزد جستجوگرهای اینترنتی منفی خواهد شد، می بایست از Disavow tool به کار گرفت.

نسبتاً بی آلایش اما به طور کاملً اساسی

بعضی سئوکارهای بداندیش می‌گویند: چرا اینجانب می بایست برای لینک و پیوند سازی و ساخت‌و‌ساز محتوا عملکرد کنم و چقدر پول و مدت صرف نمایم، در حالی که میتوانم با به پایین ترقیب کردن رقبای برتر، خودم را بالا بکشم؟!

امروزه امکان «تجزیه و بررسی بک لینک و پیوند های وبسایت» (Backlink Audit) به قسمت طلاق ناپذیر بهینه سازی تبدیل شده‌است.

یعنی همان گونه که وبمسترها با به کارگیری از تکنیک های گوناگون seo پیرو افزایش قیمت و اعتبار تارنما نزد جستجوگرهای اینترنتی – و در راءس آن ها گوگل میباشند – بر میایند، بایستی به صورت تروتمیز شرایط بک لینک و پیوند های وب سایت را نیز رصد نمایند و پیوند های نادر کیفیت یا این که اسپم را شناسایی نموده و آنها‌را سریعاً از روش Disavow tool به گوگل اطلاع دهند.

«تجزیه و بررسی بک پیوند ها» فعالیت معمولی ای میباشد: بک لینک و پیوند های تارنما را از اکانت تان در Google Webmaster یا این که با به کارگیری از یک Backlink Tool دانلود نمائید و به پیوند هایی که وارد وبسایت شما میشوند توجه نمائید: کیفیت این پیوند ها به چه شکل میباشد؟ آیا یک یا این که چندین تا از این پیوند ها مشکوک به لحاظ نمی‌رسد؟

به محض شناسایی پیوند های مشکوک، به وبمستر آن وب سایت نشانی اینترنتی بزنید و حذف لینکش را خواهان گردید.

در‌حالتی که این نحوه افاقه نکرد، از Disavow tool گوگل یاری بگیرید.

درصورتی که جدیداً سکو و ترافیک تارنما شما کم شده اما انگیزه آن را دقیقاً نمی دانید، به یکی‌از مواقعی که می بایست مشکوک گردید همین بک لینک و پیوند های آزاردهنده ای میباشد که چه بسا به وسیله رقبای شما تدارک چشم شده‌است. www.ParsCms.com


مثال ای از یک قربانی

یکسری هفته پیش مدیریت یک تارنما، ایمیلی به اینجانب زد و در آن خاطرنشان کرد که از برهه زمانی عرضه پنگوئن 2، به دلایلی ناشناخته حدوداً نیمی از ترافیک طبیعی سایتش از گوگل را از دست داده میباشد.

سایتی که در اینجا از آن کلام می‌گویم، وب سایت یک خبرنامه مالی با 15 سال سوابق میباشد که در آن هزاران خبر، بررسی، نوشته‌ی علمی و داده ها گوناگونی درخصوص حالت اقتصادی کشورهای گوناگون دنیا درج و منتشر شده‌است.

درین وب سایت بیش تر از 70 هزار لغت ها کلیدی بلند (Long Tail Keywords) به عمل رفته میباشد و جستجوگرهای اینترنتی به دیده یک وب سایت دارای اعتبار و بها آفرین به آن نگاه می نمایند.

جذاب اینجاست که ایشان کمابیش کلیه سفارش های سئوی گوگل را رعایت نموده است؛ از قبیل ساخت و ساز محتواهای عالی و باارزش، نپرداختن به شغل های اسپم سیرتکامل و خرید پیوند، ارائه تجربه کاربری عالی و غیره.

بدین ترتیب چه ماجرایی برای این وب سایت فیس داده و چه چیزی سبب ساز گردیده بود سکو و ترافیک وبسایت تا این حد تحت بیاید؟

رئیس این وب سایت با تاکید بر این که ایشان هیچ اطلاعیه و یا این که هشداری از طرف گوگل اخذ نکرده میباشد، اظهار کرد از 22 ماه می درجه سایتش به شدت رو به افول گذارده میباشد.

همزمانی این تاریخ با بازه زمانی عرضه پنگوئن 2، سبب ساز شد به صورت اتوماتیک ذهنم انگشت اتهام را به سمت این الگوریتم جدید وارد دراز نماید.

تجزیه و آنالیز بک پیوند ها

اینجانب کارم را با اجرای نرم‌افزار LinkDetox که به تجزیه و چک بک پیوند ها میپردازد، ابتدا کردم.

در به عبارتی اولِ فعالیت، اینجانب با یک چیز غیرمنتظره و اما نا مطلوب روبرو شدم:


با پژوهش ها بیشتر معین شد که 55 درصد لینک و پیوند های وبسایت «مشکوک» میباشند، در حالی که 7 درصد آن‌ها (یعنی حدود 500 لینک و پیوند) لینک و پیوند های «مخرب» بودند.


در وهله اولیه به چک این 7 درصد پیوند مخرب پرداختم و این که چنین لینک و پیوند هایی چه گونه به تارنما وارداتی اند و از چه جنسی می باشند.

شما با به کارگیری از Link Type می‌توانید این پیوند ها را دسته بندی نمایید.

به این ترتیب اینجانب در صدر تنها به مشاهده لینک و پیوند هایی که برچسب مخرب (Toxic) داشتند پرداختم.

سازه به تعریف‌و‌تمجید LinkDetox، لینک و پیوند های مخرب یعنی لینک و پیوند هایی که از دامنه های ایندکس نشده در گوگل میاید؛ همینطور لینک و پیوند هایی که از دامنه های ویروسی سرچشمه میگیرد.

پیرو متوجه شدم که قسمت عمده این وب سایت های مزاحم از دامنه هایی که با پسوند .pl ختم میگردد، نشات می‌گیرد.

متن پیوندی (Anchor Text) لینک و پیوند ها، تیتر به عبارتی صفحاتی بود که از آن ها پیوند گردیده بودند.

به حیث می رسید این تارنما ها موضوعات مرتبط با کارت های اعتباری را مقصود گرفته بودند؛ که اما با فلسفه کاری تارنما مزبور به طور کاملً تناسب و مطابقت داشت.

درین لینک و پیوند ها همینطور دامنه های متعددی که منقضی گردیده بودند و مجدد تثبیت گردیده بودند نیز به چشم میخورد.

به طور کاملً مشخص و معلوم بود که غرض این پیوند ها، اسپم کردن تارنما بوده میباشد.


با اندکی جستجو دریافتم که‌این پیوند های اسپم و مخرب، بوسیله وبسایت های اساسی ساخت و ساز نشده میباشد چون دربین این وبسایت ها، اسم های معروف و معتبری همانند entrepreneur.com و venturebeat.com دیده می شود.

در واقع اسپمرها با سوء به کارگیری از این وب سایت ها قصد داشتند به پیوند های خروجی خویش بها و اعتبار ببخشند.

آیا پنگوئن تقصیر کار میباشد؟

اینجانب به‌دنبال موقعیت بک لینک و پیوند های وب سایت را آنالیز کردم و دیگر مورد ها احتمالی نقص‌ زا را رصد نمودم.

درین تارنما، نسبت Money به Brand تماماً سنجیده و متناسب به حیث میرسد:


درصد لینک و پیوند های Follow اندکی بالا بود اما احتمال می رود همین فرمان، منبعی برای بک پیوند های منفی به شمار رود:


تعداد لینک و پیوند های متنی نسبت به دیگر موردها زیاد میباشد.
همین میتواند یک زنگ خطر به شمار رود:

یکی‌از یافته های بسیار مهمی که به آن رسیدم این بود، نسبتDeep Link وب سایت بود که در مقایسه با دیگر موردها، از رقم بالایی حکایت داشت:

سکو کلیدواژه های SEMrush وبسایت در مقایسه با دیگر مورد ها، درصد متعادلی داشت و چیز نامتعادلی درین خصوص یافت نشد:

شگفت آن که بک لینک و پیوند های وبسایت، TitleRank بهتری نسبت به رقبا دارااست.

به‌این مضمون‌ که بک پیوند های وب سایت غرض (مهم) مبنی بر تیتر ظریف خویش در گوگل جایگاه گرفته میباشد و این دستور، خویش از اعتماد بالای گوگل به وب سایت حکایت داراست:

وب سایت های جریمه گردیده بر طبق تیتر خویش سکو نمی گیرند.

پایانی قسمت این نظارت، سهم بک پیوند ها از پیج رنک بک لینک و پیوند های وبسایت بود:


چنانچه چه به حیث می‌رسد این تارنما از پیوند های کیفیت عالی متعددی شامل است البته تعداد پیوند های ایندکس نشده در گوگل نیز به طور کاملً چشمگیر و قابل مراعات میباشد: در حدود 65 درصد بک لینک و پیوند های وب سایت، در گوگل ایندکس نشده میباشد.

در اکثر زمان ها موردها، این فرمان نشان دهنده سیاست های ضعیف لینک و پیوند سازی در وب سایت، و یا این که به کار گیری از تکنیک های اسپم بوسیله وبمستر میباشد.

دراین مورد خاص، ورود تعداد متعددی لینک و پیوند از تارنما هایی که جریمه گردیده اند و یا این که در گوگل ایندکس نگردیده اند، این شم را به دست می‌دهد که گویی پیوند سازی وبسایت به صورت اتومات و بوسیله اسپمرها صورت گرفته میباشد!

جریمه نشوید!

با محاسبه بک پیوند ها می اقتدار از تنبیه شدن وبسایت به دست گوگل و کاهش ترافیک آن خودداری کرد.

با به کار گیری از این دستورالعمل، وبمستر تارنما می‌تواند به شناسایی نقطه ضعف ها بپردازد و لینک و پیوند های اسپم را حذف کند.

وی همینطور قادر است اقدامات خود درین خصوص را مستندسازی و ذخیره نماید تا در آینده و در بررسی های بعدی از آن بهره پیروز شود.

در شرایطی که لینک و پیوند های خطرناک و ضرر و زیان توشه بوسیله گوگل بلوکه (disavowed) خواهد شد، مجموع نسبت های اشاره شد در تارنما به شرایط طبیعی در می‌آید و پنگوئن دیگر به دیده یک تهدید به آن نمی نگرد و آن را جریمه و تنبیه نمی نماید.

روش انجام فعالیت و فواید آیتم انتظار

کارشناسان بر انجام تکنیک های «تجزیه و آنالیز بک پیوند ها» به طور ماهانه تاکید دارا هستند.

در‌این در میان ابزار آیتم استعمال شما چندان اهمیتی ندارد، خواه Ahrefs باشد، یا این که LinkDetox و OpenSiteExplorer.

شما می بایست میزان مشخصی برای هر دسته از پیوند های وبسایت تان داشته باشید تا بتوانید شرایط آن‌ها را محک بزنید و احتمالاً درصورتی که موردها مشکوک و غیرطبیعی در آنان یافتید، تکلیف خویش را بدانید.

اینجانب آنچه را که می بایست راجع به تجزیه و نظارت بک پیوند ها می بایست انجام دهید، در پنج نصیب تقسیم کرده ام، به شرح زیر:

1. مجموع بک پیوند هایی را که از وب سایت های گوناگون به وبسایت شما وارد می گردد و در گوگل ایندکس نمی‌گردد، شناسایی فرمائید.

در‌حالتی که این پیوند ها در گوگل ایندکس نمیشود، احتمالاً گزینه تنبیه گوگل قرار گرفته اند.

به صورت دستی لینک و پیوند ها را چک نمایید تا از حقیقت روایت آگاه گردید؛ چون شاید پای پنگوئن وحشتناک در عمل نباشد بلکه این لینک و پیوند ها - مثلا – به دامنه جدیدی منتقل گردیده اند یا این که در گزارش گیری خطایی بروز نموده است.

2. به پیوند هایی که از دایرکتوری ها میاید، ظریف گردید.

شناسایی چنین لینک و پیوند هایی، عمل نسبتاً سادگی میباشد.

LinkDetox این عمل را به صورت خود کار انجام میدهد و قابلیت و امکان غربال کردن آن‌ها‌را نیز در چنگ مخاطب قرار می‌دهد.

هر مورد از این لینک و پیوند ها را آنالیز و کپی فرمائید تا مبادا احیاناً لینک و پیوند های اثرگذار را نیز ایزوله کرده باشید.

3. بک لینک و پیوند هایی را که ممکن میباشد ویروسی باشد شناسایی فرمائید.

LinkDetox این دسته از پیوند ها را به اسم Toxic 2 می شناسد.

4. در ادامه لینک و پیوند های مبلغی بگردید

گوگل دیرزمانی میباشد که با خرید لینک و پیوند رمز مبارزه داراست.

شما میتوانید این عمل را با تر و تمیز کردن حاصل درجه ها (PageRank) به صورت کاهشی پیدا فرمایید.

مجموع پیوند های بارتبه بالا را گزینه محاسبه قرار دهید چون این احتمال می رود که یک یا این که یکسری تا از آنان خریداری گردیده باشد.

به تک تک آنان نگاهی بیاندازید و قضیه را موشکافی فرمایید.

معمولاً تمییز قائل شدن در بین لینک و پیوند های طبیعی و مبلغی عمل معمولی ای میباشد، چه به راحتی می اقتدار تفاوت در بین این دو را تشخیص بخشید.

5. لیستی از بک پیوند ها تنظیم فرمایید و با محک زنی آن بر پایه ی Link Juice، مواقعی را که احتمالاً خطرساز میباشد، شناسایی فرمایید.

TitleRank یک کدام از معیارهای گزینه عشق اینجانب در چک ها میباشد.

در کل، صفحاتی که بر طبق تیتر ظریف خویش جایگاه بندی نمیشوند، احتمال این که بوسیله گوگل جریمه شوند و یا این که اعتبار آنان کاهش یابد، بیشتر میباشد.

با به کارگیری از فاکتور Link Juice شما می‌توانید دریابید که آیا تیتر تخصیص داده گردیده، یک تیتر دارای اعتبار میباشد یا این که نه.

از جمله در حالتی‌که تیتر، Home باشد، خیر فقط جایگاه و اعتباری به آن وابستگی نمی گیرد، بلکه جریمه می‌شود.

در صورتی TitleRank برابر با 30+ باشد، شما میتوانید آن پیوند را با یک نظارت سریع، موشکافی فرمایید و چنانچه احیاناً وبسایت، اسپم به لحاظ میرسد آن را به پوشه Bad Links خویش بیافزایید.

برای دیگر فاکتورها - از قبیل PageRank و DomainAuthority - نیز می‌توانید از نسخه برداری سریع استعمال فرمایید، تا مورد ها مشکوک و مغایر قاعده را شناسایی فرمایید.

در انتها این مرحله، شما یک فولدر کاغذ عظیم در مشت دارید که در آن، اکثر اوقات بک پیوند های ضرروزیان توشه تارنما تان مشخص و معلوم شده‌است.

این Disavow File را آپلود نمائید تا از خطرها این پیوند های مخرب در امان بمانید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


به چه شکل متوجه شویم در سندباکس گوگل قرار گرفته ایم؟
برای اینکه متوجه شویم جایگاه نامناسب ما در لغات کلیدی بدلیل سندباکس بوده میباشد بهترین سئو کار  یا این که جریمه های گوگل، می بایست آزمایش کنیم و ببینیم که آیا درهمه لغت ها کلیدی منزلت قابل قبولی نداریم یا این که فقط در بعضی کلمه ها خاص.

به‌این خواسته در آغاز با راهبرد site: نشانی دامنه سایت تان را درگوگل کاوش نمائید.در حالتی‌که هیچ سود ای یافت نشد، یعنی گوگل وب سایت تان را ایندکس نکرده میباشد و هیچ شانسی برای چشم شدن در نتیجه ها کاوش ندارید.

البته چنانچه گوگل صفحه ها متعددی از وبسایت تان را ایندکس کرده و در لغت ها متبوع مقام قابل قبولی ندارید، احتمالا در گواهی جعبه قرارگرفته اید .

قابل ذکر میباشد سندباکس گوگل تنها برای دامنه های نو و فقط یکبار اعمال می گردد و بعداز خروج از آن دیگردوباره به آن وارد نمی گردید.

 

چه‌طور می اقتدار زمان مقطع حضور در سندباکس گوگل را کاهش بخشید ؟

در حالتی که وبسایت تان با یک دامنه نو تثبیت شده‌است،نباید انتظار داشته باشید خیلی سریع در صفحه های اولیه حاصل چشم گردید.بعضا مواقع ۶تا ۹ ماه ارتفاع میکشد تا گوگل وب سایت شمارا دارای اعتبار تشخیص دهد و شمارا ازسندباکس خویش آزاد نماید.

با این وجود، در‌این بازه می‌توانید با انجام بعضا اقدامات کاری فرمائید تا گوگل سریعتر شما‌را تحت عنوان یک تارنما باارزش بشناسد.

وبسایت خویش را ایندکس نمایید.
از تارنما های دارای اعتبار و دارای ربط بک پیوند های گران بها بگیرید.
بطور منظم محتوای موءثر،یونیک و کاربرپسند ساخت‌و‌ساز و منتشر فرمائید.
لینک و پیوند سازی داخلی خویش را به شایسته ترین طریق ممکن انجام دهید.
از گنجاندن بیش ازحد لغات و کلمه ها کلیدی دریک محتوا دوری کنید.
از لغات کلیدی دم بلند به کار گیری نمایید.
از ساخت‌و‌ساز محتوای ویدئویی و پادکست غافل نشوید.
از طریق های seo کلاه سیاه پرهیز کنید.
با اعتنا به نکات بالا میتوانید هرچه سریعتر از گوگل سندباکس بیرون گردید. هر چقدر اقداماتی که از حیث گوگل مثبت به حیث میاید را کیفیت عالی بهتری انجام دهید،سریعتر از این غربال گوگل بیرون میشوید.

 

بازه بازه زمانی برای خروج از سندباکس
وبسایت های نو به راحتی ایندکس گردیده البته به مشقت جایگاه بندی می گردند.بهتر میباشد توقعات معقولانه ای دراین باره داشته باشید.

بازه برهه زمانی ما یحتاج برای خروج از سندباکس بستگی به دست اندرکاران تحت داراست:

۱- خزیدن: با نصب ابزار وبمسترمی توانید در به عبارتی ساعت ها اول نصب،کراولینگ را انجام دهید .

۲- ایندکس سازی: بعداز یک تا دو روز ازعملیات ایندکس سازی حاذق به دیدن URL خویش میباشید.

۳-درجه بندی :چنانچه خروج از سندباکس برای شما به منزله سکو بندی تارنما تان تحت عنوان اولی کاوش برای استفاده کننده باشد،مقطع مدت خروج از این غربال به بهبود سیگنال های جانور در قبال وب سایت های حریف با محتوای شبیه بستگی داراست که قابلیت دارااست ایام، ماه ها و سال‌ها به ارتفاع بیانجامد.

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


در شرایطی که شرایط فعلی درحال قرائت این نوشته ی علمی می باشید، به احتمال زیاد در پی شیوه هایی برای هدایت ترافیک ارگانیک به وبسایت خویش می‌باشید.

بطور کلی برای اکران وب سایت در ورقه اولیه گوگل دو طریق وجود داراست: یا این که از یک کارشناس seo برای seo تارنما تان امداد بگیرید و یا این که هزینه تبلیغات در گوگل را پرداخت فرمایید.هر دوی این طرز ها هزینه براست.

ولی آنچه که اینجانب در‌این نوشته‌ی‌علمی به آن می‌پردازم، روشهای تماما رایگانی میباشد که قادر است در دوران کوتاهی سایت تان را درصفحه نخستین نتیجه ها گوگل قراردهد.پس از قرائت این نوشته‌ی علمی شما میتوانید یکسری تکنیک راحت را چهت نیل به کاغذ نخستین نتیجه ها گوگل بر روی تارنما تان اعمال نمایید.اما توصیه می کنم مقاله‌ها : بهبود درجه وبسایت – رازهای بهینه سازی و نکات seo را مطالعه فرمائید که مطلقا موءثر خواهد بود .

خلاصه همین نوشته‌ی‌علمی در ویدیوی تحت …

نمایشگر ویدئو

00:00
02:58


روش های وصال وب سایت به برگه اولیه گوگل


نخستین بایستی سعی seo را فهم نمایید

برای اینکه حداکثر استعمال را از ابن نوشته‌ی علمی اینجانب ببرید، نخست بایستی طرز عمل بهینه سازی را سئو در مشهد فهم و شعور نمائید.در صورتی بدانید گوگل چطور یک وبسایت را نسبت به سایت دیگر در حق تقدم قرارمی دهد، بهتر متوجه میشوید که چه‌گونه می بایست تارنما خویش را درگوگل سکو بندی فرمایید.

برای آغاز، در آغاز می بایست تفاوت seo داخلی (onsite سئو) را با سئو آف پیج (offsite سئو) بدانید.بهینه سازی داخلی فرایندی میباشد که طی آن موتورهای کاوش را با وبسایت خویش آشنا می‌کنید.با بهینه سازی داخلی به گوگل (و بقیه موتورهای کاوش) اذن می دهید در وبسایت شما خیزش و آن را در حاصل جستجوی خویش لیست نماید.

از طرف دیگر،سئو آف پیج تمامی مورد ها بیرون از وبسایت تان که روی نمره seo وب سایت تان تاثیرمی گذارد را دربرمیگیرد.بطور نمونه چنانچه یک تارنما گرانبها و دارای ربط در یکی‌از پست های خویش به تارنما شما پیوند داده باشد،این امربه اعتبار و ارتقا نمره بهینه سازی شما یاری می نماید.

چطور می قدرت در نتیجه ها جستجوی گوگل سکو گرفت؟!
نظریه های گوناگون اکثری در رابطه کسب سکو های بالا در گوگل وجود داراست.اشخاص معمولا روشهایی که برایشان موءثر بوده میباشد را با شما به اشتراک می‌گذارند.با این وجود اکثر متخصصین بهینه سازی بر روی این ۵ طریق واقعه حیث دارا هستند:

ساختارسایت و نقشه تارنما اهمیت متعددی دارا‌هستند: ساختار تارنما خویش را رسم فرمائید تا موتورهای کاوش به راحتی محتوای تان را پیدا نمایند.بعد از آن نقشه تارنما تان را در گوگل(یا این که هر موتور جستجوی دیگر) لود فرمایید.

محتوای دارای ربط ساخت و ساز نمایید: در صورتی‌که محتوای با ارزش و یونیک ساخت و ساز نکنید،گوگل هیچ اهمیتی به وبسایت شما نمی دهد.(چه‌گونه ساخت محتوا کنیم؟ )

تحقیق لغات کلیدی را انجام دهید: وقت بگذارید و کلمه ها کلیدی دارای ربط و معدود رقابت را پیدا نمایید.( فراگیری تعیین کلمه ها کلیدی ) 

بک لینکهای با کیفیت بسازید: برای بک پیوند های بی بها هزینه نکنید.در قبال،روی کیفیت آنان تمرکز فرمائید.

توضیحات متا و تگ تیتر دیدنی و منحصربه شخص بنویسید: تیتر و توضیحات متا او‌لین برداشتی میباشد که کاربراز وبسایت شما می نماید.بدین ترتیب روی آن ها بطور ظریف فعالیت نمایید.

این تکنیک ها را در طی ساخت و ساز محتوا اعمال فرمایید. این نحوه ها برای سکو بندی تارنما تان بسیار موثراست.

رقبایتان را زیرنظر داشته باشید.

زمانیکه متوجه شدید محتوای تان می بایست روی چه موضوعی تمرکز داشته باشد، نوبت به شناسایی و زیرنظر به چنگ آوردن رقبا میباشد.براین اساس که فرصتی از عبارات کلیدی که قرار میباشد در نوشته‌علمی تان بگنجانید تهیه و تنظیم و آن‌ها‌را در گوگل سرچ نمایید.با انجام این عمل ایده های نیکی از محتواهایی که سایرین در رابطه این زمینه انجام داده اند،به دست میاورید.و مهمتر اینکه متوجه میشوید چه کسی این محتوا را به شایسته ترین صورت ممکن نوشته میباشد.

ابزارهای مجانی متعددی وجود داراست که به شما در انجام این فعالیت یاری می نماید.بطور نمونه با ابزار Ahrefs می‌توانید بفهمید که رقبای شما از چه کلمه ها کلیدی به کار گیری می نمایند و چه واحد سنجش ترافیک از آن لغت ها کلیدی اخذ کرده اند.

به حافظه داشته باشید که برای پیشی تصاحب کردن از رقبای خویش، بایستی آنچه که آن‌ها انجام داده اند را تکرار فرمائید، اما بهتر و کاملتر.

در طی شناسایی و بررسی رقبا موردها تحت را یادداشت فرمایید:

بر روی چه لغت ها کلیدی تمرکز کرده اند؟ برای درک کردن این قضیه میتوانید از طریق های دستی یا این که ابزارهایی مانند Ahrefs استعمال نمایید. درصورتی که به طریق دستی این عمل را انجام می دهید،پیرو کلماتی باشید که در طی نوشته ی علمی تکرار می‌شوند.

ساختار مقاله ها رقبا چه‌طور میباشد؟ روی عنا وین نوشته‌ی‌علمی تمرکز نمایید.آیا در تیتر های خویش از لغت ها کلیدی به کار گیری کرده اند؟ محتوای آن‌ها نسبتاً چندین کلمه و واژه میباشد؟ بطور معمول،هرچقدر محتوای متنی طولانی خیس باشد،از دید seo بهتر میباشد.

توضیحات متای آن‌ها تا چه حد فریبنده و دیدنی میباشد؟ آیا توضیحات متای آن‌ها توصیفی میباشد؟می توانست بهتر از این هم باشد؟ به‌این فکرکنید که چطور می قدرت توضیحات متای بهتری نوشت.

با امداد این داده ها میتوانید روی نصیب هایی که نیاز به پیشرفت دارید،بهتر تمرکز نمایید.

به حافظه داشته باشید با وجود اینکه فاکتورهای متعددی مانند دامنه یا این که URL بر روی مرتبه بندی تارنما تاثیر دارا هستند ولی اینها مدام برهان گزینش کننده ای نیستند.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


شایسته ترین قابل انعطاف افزارهای گوگل برای seo تارنما

امروز 10 اپلیکیشن کاربردی و اصلی شرکت گوگل برای پیروزی seo وبسایت شمارا معرفی می کنیم، بهترین سئو کار که هر مورد به تنهایی تجهیزات و محاسبه های خاصی را در دست شما می‌گذارند. درین نوشته‌علمی قصد داریم تا شما یوزرها عزیز را با این قابل انعطاف افزارهای فوق العاده ی کمپانی گوگل بیشتر آشنا کنیم تا سرعت پرورش شما در seo چندین برابر ارتقا یابد.

شایسته ترین و مهم‌ترین اپلیکیشن برای بهینه سازی
Google Search Console

تا سال 2014 اسم این ابزار webmaster بود، (تغییر تحول اسم یک مال یا این که اپلیکیشن در همگی شرکت های گسترده قابل صورت دادن میباشد و شرکت گوگل از این مسئله جدا نیست) البته به google search console تغییر‌و تحول اسم داده میباشد، پس این دو ، اساسا یکی از می‌باشند. این اپلیکیشن بی همتای گوگل به شما این قابلیت را میدهد تا در کمترین بازه زمانی ممکن، seo تارنما خویش را بهبود ببخشید، وبمستر هیچ رقیبی هم برای این عمل ندارد، به عنوان مثال کارهایی که‌این اپلیکیشن در آن تخصص دارد می شود به موردها ذیل اشاره نمود:

جستن دوستداشتنی ترین صفحه های وب سایت (چک آن‌ها برای بهتر شدن در حاصل گوگل)
مشاهده بک لینک و پیوند ها در نصیب Links وبمستر
کشف پیوند های وخیم و شکسته
امداد به ارتقا امتیاز وبسایت در مباحث بهینه سازی با ارزیابی نمودارهای قسمت Performance
اکران ارورهای سئوسایت
بدست آوردن ترازو تقریبی سرچ واژه و کلمه از روی Impressions هر کلمه و واژه(زیرا بعضا fake میزنن نمیشه ظریف بیان کرد)
و…

تصویر وبمستر گوگل google webmaster

 

در‌صورتی‌که این داده ها و کلمه ها و نمودارها را به طور ظریف آیتم آنالیز قرار دهید به نتیجه ها مهمی برای مثال عبارات اصلی و پرجستجوی کسب و عمل خودتان دست پیدا خواهید کرد که همین فرمان شمارا در ورودی تصاحب کردن از گوگل بسیار یاری خواهد کرد، همینطور از این قسمت برای کلماتی که در آنان سکو 5 تا 10 می باشید زیرا واحد سنجش impression عبارات را مشاهده می کنید می‌توانید در تصمیم گیری برای گزینش لغت ها در google adword امداد بگیرید. برای یادگرفتن بدون نقص و شناخت با اینکه وبمستر چه چیزی است؟ با ماهر ترین کمپانی بهینه سازی یار و همدم باشید.

GOOGLE ANALYTICS
به طبع دومی ابزار گوگل برای seo وبسایت google analytics میباشد. اما آنالیتیک برای شغل های مارکتینگ هم کاربرد دارااست. گوگل آنالیتیک اساسا یک خدمت تجزیه و ارزیابی آمار و اطلاعات می باشد که داده ها را به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می نماید، در پی بعضی از کارهایی که با آنالیتک میتوان انجام اعطا کرد را محاسبه می کنیم:

آمار بازدید تارنما
اینکه بازدید کنندگان از کجا میایند (از کدام تارنما ها)
از چه مرورگرهایی به کار گیری می نمایند(browser)
ترافیک وبسایت در چه ساعاتی چه ترازو میگردد
کدام صفحه های بیشترین بازدید را دارا‌هستند
و…
کلیه این داده ها برای هر کسب و کاری که قصد سپرده گذاری روی کسب و فعالیت اینترنتی خویش را دارااست بسیار گرانبها میباشد و از همین داده ها می اقتدار استراتژی عمل seo و مارکتینگ خویش را چید و برای آن طرح ریزی دقیقی نمود.
همینطور بعداز اجرای استراتژی با قیاس اعداد و ارقام پی میبیرید چقدر راهی که رفته اید ، صحیح بود و در صورتی‌که اینطور وجود ندارد با چه روشی تصمیمات مفیدتری بگیریم.

 

GOOGLE PAGE SPEED INSIGHTS
در‌حالتی که طراح و یا این که یک بسط دهنده اینترنت می‌باشید به طبع با این اپلیکیشن فوق العاده گوگل آشنا میباشید البته در صورتی آشناییت ندارید به هیچ عنوان وقت را از دست ندهید و همین حال حاضر این اپلیکیشن فوق العاده را آزمون فرمائید.
این اپلیکیشن به شما امتیاز و سرعت و واحد سنجش seo را در بخش های گوناگون وبسایت چه در موقعیت دسکتاپ و چه در شرایط موبایل به شما نشان میدهد تا تحت عنوان بی نقص ترین اپلیکیشن این موضوع خویش را معرفی نماید.

تنی چند از نکات اصلی و فاکتور های اصلی نمره دهی PAGE SPEED INSIGHTS:

از پیوند دهی زیاد صفحه ها خویش داری فرمایید(خصوصا external links)
JavaScript و CSS زیاد از حد در محتوا را حذف نمایید (یک قاعده از قدیم وجود داشت که میگفت نسبت متن به کد بایستی 10% تا 15% باشد و کمتر از 5% به هیچ وجه خوب وجود ندارد)
فعال‌سازی فشرده سازی محتوا
CSS را معدود نمایید
معیار HTML یا این که Dom صفحه های را معدود نمائید
جاوا اسکریپت های وبسایت را فشرده سازی فرمایید
seo تصاویر را دور از شوخی بگیرید
محتوای ارزشمند و قابل مشاهده را در حق تقدم قرار دهید
مقطع جواب سرور را کاهش دهید

google Pagespeed insights

از 1 ماه پیشین (تقریبا ساختمان بلند 8 میلادی 2020) گوگل این نرم‌افزار را مرجع نظارت سرعت تارنما ها اعلام نمود.

GOOGLE TRENDS
یکی از دیگر از قابل انعطاف افزارهای اصلی و کاربردی که یک سئوکار میتونه ازش فایده ببره GOOGLE TRENDS هست این اپلیکیشن به شما این قابلیت را می‌دهد تا به مقایسه ی واحد سنجش سرچ هر خبر، پست و یا این که لغت ها در محدوده های متعدد بپردازید از جمله برای شما اساسی گردیده عامه مردم کشور‌ایران از در بین لغت ها (بهینه سازی یا این که بهینه سازی) کدام را بیشتر سرچ میکنند؟ (این گزینه را بعداز کاوش و با تعیین میهن متبوع به راحتی می توانید گزینش فرمائید.)

همینطور شما میتوانید در طی های خاص به معیار سرچ عوام مردم دست پیدا فرمائید و برای آن کلمه و واژه کمپین منحصربه‌فرد خویش را شروع بزنید به عنوان مثال درین روز ها کلمه و واژه “کسب و عمل آنلاین و…” واحد سنجش سرچ فراوانی دارا‌هستند، هرچند می بایست این لغت ها کلیدی با وبسایت شما رابطه داشته باشد. تصویر ذیل را ببینید که واحد سنجش سرچ های کسب و فعالیت آنلاین و سئوسایت را در گوگل ترندز بایکدیگر مقایسه کرده ایم.


google trends فراگیری عمل با گوگل ترند

GOOGLE DATA STUDIO
خیلی ها معتقدند که‌این اپلیکیشن گوگل برای مبتدیان یا این که بهتراست بگوییم اشخاصی که نیاز به داده ها کلی تری دارا‌هستند ایجاد شده است، نه این نرم افزار تا حدی برای مارکتینگ و اساسا طرح ریزی های تعدادی جانبه درست شده، همینطور برای مدیرانی که بیش تر از یک پروژه دارا‌هستند جالب می باشد به این دلیل که می توانند در یک ورقه هرآنچه نیاز دارا‌هستند را بچینند و ببینند. این اپلیکیشن مانند گوگل آنالیتیکس میباشد البته با امکان محدودتر که عمل شمارا روش بیندازد، بهتراست بگوییم کاربرد این اپلیکیشن برای دیجیتال مارکتینگ و مشاهده ی کلیات یک وبسایت تشکیل شده و برای اطلاع یافتن از قسمت های رویش کرده در وبسایت هست (یعنی کدام کاغذ ورودی بیشتری گرفته در هر پروژه). شایسته ترین کاری که می‌توانید با google data studio انجام دهید این میباشد که هرچیزی را که با یک سری کلیک در آنالیتیک مشاهده می‌کنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


ویدیو مارکتینگ همین هم اکنون و در اولِ سال ۲۰۱۸ نیز بسیار دوست داستنی و پررقابت شده‌است. سئو در مشهد  از عمل در شبکه های عمومی گرفته تا تارنما های ارایه دهنده ویدئوهای آموزشی، تمامی کلیپ را ابزاری کارآمد برای انتقال پیام خویش به مخاطبین می دانند. درین فی مابین مفهومی با تیتر بهینه سازی ویدیو نیز بیشتر از هر دوران دیگری آیتم دقت میباشد.

ارتقا سرعت وب و اما کاهش بها آن در سالهای اخیر موجب گردیده تا محتوای ویدئویی بخت بیشتری برای چشم شدن داشته باشد. پژوهش ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۱ در حدود ۸۰ درصد از محتوای ارایه گردیده در وب به طور ویدیو خواهد بود.

تکنیک های seo کلیپ
همینطور چک های آماری و نظرسنجی های اینترنتی نیز نشان می دهد که ۴۳ درصد یوزرها دسترسی به یک محتوای ویدئویی را به مطالعه یک نوشته‌ی‌علمی یا این که دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می‌دهند.

شایسته ترین تکنیک های seo برای ویدیو
نمایشگر کلیپ

00:00
05:58


تا همینجا احتمالا قانع گردیده اید که اعتنا به کلیپ می‌تواند تاثیر مهمی بر پیروزی شما در سال ۲۰۱۸ در مسئله بازاریابی محتوا و seo داشته باشد. در‌این قسمت کارایی می کنیم تکنیک های بهینه سازی ویدیو را به شما معرفی کنیم.
محل لود و تاثیر آن بر بهینه سازی کلیپ
اولی نکته ای که در ارایه محتوای ویدئویی بایستی به آن اعتنا کنیم فضای لود و نشر آن میباشد. اینک یوتیوب را میتوان دو‌مین موتور جستجوی جهان پس از گوگل دانست و در کشور‌ایران آپارات دو‌مین تارنما پر بازدید پس از گوگل میباشد.

این دو ابزار به شما یاری میکنند تا مخارج مرتبط با بار گذاری و نشر محتوای ویدیویی خویش را تا حد بسیار متعددی کاهش داده و اما بخت کسب مقام در حاصل گوگل را به شدت ارتقا دهید.

اینک در ۵۵ درصد حاصل کاوش دست کم یک کلیپ از طرف گوگل به استفاده کننده توصیه میشود که ولی بیشتر آن‌ها از وبسایت هایی مانند آپارات و یوتیوب می باشند. به عبارت دیگر ویدئوهایی که در آپارت و یوتیوب می باشند بخت بیشتری برای کسب منزلت در حاصل گوگل داشته اند. میتوان خاطرنشان کرد ایجاد و تکثیر کلیپ یک کدام از تکنیک هایی حیاتی برای بهینه سازی 2018 میباشد.

با دقت به محدودیت دسترسی یوزرها به یوتیوب در کشور ایران، تجهیزات و تکنیک های seo ویدیو در آن را محاسبه نمی کنیم و از این ابزار عبور می‌کنیم.

تکینک های بهینه سازی ویدیو در آپارات
ساخت و ساز شبکه در آپارات به شما اذن می دهد علاوه بر وب سایت خودتان فضایی برای ارایه محتوا و اما چشم شدن داشته باشید. معمولا ویدئویی که در آپارات قرار میدهید در مقایسه با زمانیکه خودتان مستقیما در وبسایت آن را لود و معرفی نمایید، منزلت بهتری در حاصل گوگل کسب میکند. علاوه براین، زمانیکه یوزرها مستقیما در آپارات کاوش میکنند و یا این که در قسمت ویدئوهای شبیه شما اقبال چشم شدن خواهید داشت.

تکینک های بهینه سازی برای ویدئوهای آپارات
برای کسب مقام بهتر و ارتقاء بازدید کلیپ خویش در آپارات موارد ذیل را رعایت نمایید.

ترجیحا یک شبکه قانونی در آپارات ساخت کرده و همه داده ها اصلی دربرگیرنده نشانی تارنما را در آن درج فرمایید.
ویدئوهای خویش را در دسته بندی های معلوم و تفکیک گردیده بار گذاری فرمایید. هر دسته بندی یک شیت تازه برای شما در تارنما آپارات ساخت و ساز میکند. که به شما زمان می‌دهد عبارت دیگری را نیز غرض گذاری نمائید.
براساس محتوای کلیپ و نیاز مخاطبین آنان‌را برچسب گذاری فرمائید. برچسب گذاری مهم‌ترین فاکتور آپارات برای اکران ویدئوهای شبیه میباشد. این عمل بخت شما‌را برای چشم شدن ارتقا می دهد. همینطور برچسب گذاری لینک و پیوند سازی داخلی ویدیوی شمارا بهبود می بخشد.
برای هر کلیپ متن توضیحات منحصر به فرد و اثرگذار بنویسید و درین متن لینک و پیوند ورقه یا این که نوشته‌علمی دارای ربط در وبسایت خویش را قرار دهید.
برای اکران کلیپ در وب سایت خویش ترجیحا به مکان iframe از کد اسکریپت به کارگیری نمائید.
ایده ها یوزرها را رصد کرده و به خیر و خوبی جواب گوی آن‌ها باشید.
نسخه برداری رایت و نشانی تارنما خویش را بر روی ویدئوهای بار گذاری گردیده قرار دهید و به اسکن رایت قرار داده گردیده بوسیله آپارات بسنده نکنید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


نقشه تارنما ویدئویی چه می باشد؟ نقشه تارنما برای میدئو ها چگونع ساخته میگردد و چه کاربرد هایی خواهد داشت؟  سئو در مشهد  پیرو یاور باشید تا با نقشه تارنما ویدیویی آشنا شویم و راجع‌به جزئیات آن بیشتر بدانیم.

در نوشته ی علمی قبل در زمینه‌ی اینکه نقشه وبسایت چه است و اشکال وبسایت مپ حرف کردیم و آنان را بطور بی نقص شرح دادیم  که می‌توانید مطالعه بفرمائید، همینطور در نوشته‌ی‌علمی دیگری یادگرفتن ساخت نقشه وبسایت XML را گام به گام دنبال کردیم. در‌این دو نوشته ی علمی که تیتر شد شما با تارنما مپ آشنا میشوید و میتوانید از صفر پروسه ایجاد نقشه وب سایت را دنبال نمائید.

درباره ی تارنما مپ تصویری و ویدیویی میخواهیم سخن کنیم و بصورت مخصوص آن ها را بشکافیم. مستقل از وبسایت مپ XML همگانی تارنما، شما می‌توانید تصاویر و فیلم های خویش را بصورت مستقل با کلیه جزئیات مانند سایز، تصویر بند انگشتی و دیگر داده ها لیست فرمائید و جهت ایندکس شدن گوگل ارائه فرمایید.

در واقع سایتی که فاقد این نوع نقشه وب سایت باشد یک سری گام عقب خیس جنبش می نماید، شما با تعریف و تمجید وب سایت مپ تصویری و ویدئویی می‌توانید در خصوص جزئیات هر عکس و فیلم وب سایت خویش داده ها جامع تری به گوگل و بقیه موتور های جستجوگر بدهید.

نقشه وب سایت ویدئویی یا این که Video Sitemaps
شما میتوانید نقشه سایتی برای کلیپ ها تولید فرمایید. می‌توانید یک پوشه جداازهم بعنوان وبسایت مپ ویدئو در لحاظ بگیرید یااینکه به نقشه وب سایت جان دار خویش داده ها یک فیلم یا این که ویدئو را اضافه نمایید و هیچ تفاوتی نمی نماید و اساسی این میباشد که روش گوگل به‌این صفحه ها و ویدیو ها را گشوده فرمایید.

اضافه کردن این داده ها این احتمال را زیاد میکند تا پوشه کلیپ شما بعنوان Rich Snippet در حیث گرفته خواهد شد.

Rich Snippet یا این که ریچ اسپینت ها اصطلاحی می باشند برای تعریف اطلاعات و داده ها علامت گذاری گردیده که برای خزنده های موتور های کاوش معانی قابل درکی را نسبت به محتوای معمولی ارائه میدهند و طرز ی اکران خاصی را در کاوش ها به استفاده کننده نشان میدهد.

احتمالا در کاوش های خویش تفاوت هایی را در بین برخی از وبسایت ها در روش اکران در لیست نتیجه ها کاوش چشم باشید. بعنوان نمونه بوسیله ریچ اسنیپت ها می قدرت تالیف کننده ی یک نوشته‌ی علمی را از مابین متن و توضیحات در یک نوشته‌ی علمی معلوم کرد، یا این که همینطور امتیاز یوزرها به یک فرآورده یا این که نوشته‌ی‌علمی و حتی اطلاعاتی مثل بها یا این که تصویر از یک متاع را می قدرت برای موتور های کاوش معین نمود.

بیاد داشته باشید که گوگل صرفا فرمت های خاصی از تصاویر را وارسی میکند، این پسوند ها عبارتند از:
wmv, mp4, mpeg, mpg, m4v, asf, flv, swf, avi, ra, ram

بیایید نگاهی به یک مثال از وبسایت مپ های ویدیویی بیندازیم و درباره ی موادسازنده آن مشاجره کنیم:

http://www.website.com/video-page.html

http://www.website.com/video-thumbnail.jpg
Most Awesome Video Ever
As the title says: this is the most awesome video ever. 
http://www.website.com/video.mp4
120


برچسب loc نشان دهنده کاغذ ای میباشد که کلیپ را در آن میتوان پیدا کرد. در‌حالتی که بخت آن را داشته باشید که‌این ویدیو برای ساخت یک Rich Snippet گزینه به کار گیری قرار گیرد، این شیت به عبارتی آدرسی میباشد که هنگامی استفاده کننده بر روی تصویر بند انگشتی کلیک می نماید به آن هدایت میگردد.

اما خط اولیه پوشه xml که مشخص و معلوم می نماید این پوشه از نوع xml میباشد را فراموش نکنید و در اولی سطر بنویسید که در نمونه بالا از تایپ کردن آن صرف حیث کردیم.

video:thumbnail برای تولید تصویر پیش اکران Rich Snippet گزینه به کارگیری قرار می گیرد

video:title و video:description که مطلقا نیاز به شرح ندارند!

video:content هم به محل ذخیره شدن ویدیو در دامنه اشاره میکند.

و در غایت، video:duration بازه مدت ویدیو میباشد که می بایست به ثانیه آن را مشخص و معلوم کرد.

برچسب های مختلف دیگری نیز وجود دارا هستند که میتوانید آن ها را وارد فرمایید و از آنان به کار گیری فرمائید، مانند امتیاز یا این که rating و یا این که تعداد بازدید، محدودیت ها و غیره. مجموع تگ های جانور را میتونید در اینجا بیابید و از آن‌ها به کارگیری نمائید: Google’s Webmaster resources

رعایت این جزییات ها شاید طاقت فرسا و مشقت بار باشد که برای کلیه کلیپ ها مجموع جزئیات را مطرح نمایید ولی اطمینان داشته باشید برای پرورش seo و seo تارنما شما تاثیر بسیار متعددی داراست که بعدا قیمت آن را متوجه میشوید، اضافه کردن این موردها سبب میگردد در گوگل اسنیپت ها بیایید و سیل بزرگی از ورودی های نو به تارنما شما گشوده گردد و اعتبار تارنما خودتان را هر روز فراتر ببرید.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


یکی‌از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتورها در درجه‌بندی نتیجه ها گوگل تعداد و کیفیت پیوند‌های ورودی به وب سایت میباشد بهترین سئو کار اما همین دلیل همزمان مهم‌ترین ادله از دست رفتن مقام و جریمه وبسایت بوسیله گوگل میباشد!

در واقع این خنجر دو کناره مهم ترین ابزار ما در رقابت‌های دشوار و پیچیده میباشد که در صورتی‌که به صحت از آن به کار گیری نکنیم ممکن میباشد بر پیکر وبسایت و کسب و فعالیت خودمان فرود آید.

PBN مخفف عبارت Private Blog Network میباشد که بعد ها با تیتر Private Backlink Network نیز شناخته شد. در صورتی به معنا همین عبارت نگاه کنیم در یک تعریف‌و‌تمجید معمولی می‌اقتدار خاطرنشان کرد؛

PBN گروه‌ای از وب لاگ‌ها و وب سایت‌هایی میباشد که با مقصود تقویت وب سایت مهم و لینک و پیوند سازی ساخت‌و‌ساز گردیده‌اند.
پیش از اینکه به نظارت ظریف تاثیرات مثبت یا این که منفی این طریق بپردازیم اذن دهید یه خرده با فلسفه وجودی و مسیر صورت‌گیری PBN آشنا شویم.

معنی PBN از چه وقتی در seo مطرح شد؟
می‌اقتدار اذعان کرد PBN نوع خاصی از Link Farm یا این که به عبارتی مزرعه پیوند میباشد. مزرعه لینک و پیوند از سال 1999، آری سالها پیش، در بهینه سازی مطرح شد و غرض آن ایجاد تیم‌ای پهناور از وبسایت‌هایی بود که با هم دارای ربط بوده و به یک وب سایت خاص پیوند‌دهی می‌کردند.


در آن برهه زمانی الگوریتم‌های گوگل

یادگرفتن جدیدترین الگوریتم های گوگل با نمونه، ویدیو و کتاب - آکادمی وبسیما
به گلشن وحش گوگل خوش آمدید! برای شناخت با فرشته های نجات گوگل در آغاز ماجرا میلاد الگوریتم های گوگل را بخوانید + دانلود کتاب بدون‌پول و کلیپ آموزشی HD بدون‌پول
 به اندازه امروز هوشمند نبوده و برای سکو‌بندی وبسایت‌ها تعلق متعددی به لینک و پیوند داشتند. این تعلق به حدی زیاد بود که خویش گوگل به طور رسمی فاکتوری به اسم Page Rank را برای وب سایت‌ها احتساب و اعلام می کرد. پیج رنک مستقیما براساس تعداد و کیفیت پیوند‎های ورودی انتخاب می شد.
با این فلسفه تارنما‌های اکثری ساخت و ساز شد که با نحوه‌های مختلفی برای شما لینک و پیوند سازی و برای خودشان کسب درآمد می‌کردند. طریق‌هایی مانند تثبیت در وبسایت‌های دایرکتوری، تبادل پیوند دوطرفه و تبادل پیوند سه طرفه صورت گرفت و به‌سرعت به یکی‌از تکنیک‌های اصلی و تاثیرگذار در seo تبدیل شد. بیشتر این طریق‌ها را در نوشته‌ی علمی‌ای با تیتر تکنیک‌های بهینه سازی کلاه سیاه در لینک و پیوند‌سازی ارزیابی و معرفی کرده‌ایم.

همگی چیز خوب پیش می رفت تا اینکه تعداد وبمسترها و وبسایت‌هایی که از این طرز به کارگیری می‌کردند بسیار زیاد گردیده و مزرعه‌ها پر از لینک و پیوند‌هایی با موضوعات دور از هم و نامرتبط شدند. الگوریتم‌های گوگل پیشرفت کردند و ارزشی که برای این دست از تارنما‌ها در لحاظ می‌گرفتند کمتر از قبلی بود. درین برهه که هم‌زمان با ورود خدمت‌های متنوع ساخت‌و‌ساز وب لاگ بود عملا یافت کردن یک مزرعه خلوت و با ارزش فعالیت دشواری بود.

PBN یک مزرعه فردی لینک و پیوند میباشد
ایده PBN از اینجا ابتدا شد که وبمسترها درپی راه‌اندازی مزرعه‌های فردی لینک و پیوند افتادند چون یافت کردن یک مزرعه خالی و دارای ربط فعالیت دشواری گردیده بود. در گام‌های اولیه فعال سازی وب لاگ‌های تخصصی در خدمت‌های بدون پول چاره تاثیرگذاری بود چون این وبسایت‌ها عموما Page Rank بسیار بالایی داشتند، آیتم‌های متعددی در دسترس بود و اما هزینه ساخت‌و‌ساز یک مزرعه بسیار زیر بود.


این نحوه نیز تخت‌گاز همگی‌گیر شد و سود آن کاهش بها وب لاگ‌ها از نگاه گوگل و پایین آمدن تاثیر این سبک از PBN بود. این توشه هم ولی ذهن‌های خلق کننده و مدام فعال در بهینه سازی بدون شغل نبوده و رویکرد جدیدی برای ساخت و ساز PBN پیدا کردند که معنا آن را به Private Backlink Network توسعه اعطا کرد.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰


در همین نخست می خواهیم با یک پاراگراف شما‌را حیرت زده کنیم:

بر پایه ی جدیدترین آمار و ارقام، در هر دقیقه حدود 380 تارنما ساخته و وارد میدان رقابت  سئو در مشهد  گوگل در برگه نتیجه ها می شود!

اکنون این عدد چه ربطی به شما داراست؟ در شرایطی‌که خوب توجه فرمایید می فهمید که هر چه تعداد وب سایت ها در فضای وب بیشتر خواهد شد، سنجش کیفیت آنان هم طاقت فرسا و طاقت فرسا خیس می شود. بعداز کجا بایستی بفهمید یک وبسایت نسبت به وب سایت های دارای ارتباط، سعی seo بهتری داراست؟ به پباده سازی ظاهری یا این که تجربه کاربری آن نگاه کنیم؟ به پیوند هایی که اخذ کرده یااینکه ببینیم در کلمه ها کلیدی پرجستجو چه جایگاه ای داراست؟

تمامی این مورد ها واحد سنجش نیکی برای گزینش کیفیت یک وبسایت محسوب می شوند، اما در شرایطی‌که قرار باشد برای کلیه این مورد ها یکی نشان دهیم که تا حد متعددی دارای اعتبار باشد، می بایست از چه معیاری به کارگیری کنیم؟

اعتبار دامنه، راه‌حل کمپانی MOZ برای گزینش کیفیت وبسایت ها
همان طور که برای آزمودن مهارت یک درس، نمره ای از 0 تا 20 برای آن در حیث گرفته می شود، برای یک وب سایت هم معیاری برای سنجش کیفیت آن داریم.

این میزان شگفت انگیز به عبارتی اعتبار دامنه یا این که Domain Authority میباشد که به وسیله کمپانی MOZ معرفی گردیده و با دادن عددی دربین 0 تا 100 به هر دامنه، اعتبار تارنما ها را پیش گویی میکند.
با اینکه این عدد مستقیماً از سوی گوگل اعلام نشده البته تعداد متعددی از مدیران وبسایت در گفت و گو یادگرفتن بهینه سازی، از ارتقاء دامین آتوریتی سخن میکنند. ولی خیلی شتاب نکنید.

در صورتی تحت عنوان های این نوشته‌علمی نگاه بیاندازید می بینید که کل همت ما آن میباشد که به همگی سوال های شما در رابطه فاکتور اصلی و گران بها DA جواب دهیم. پس با ما باشید تا شمارا با موضوعات اساس و اصلی مرتبط با اعتبار دامنه آشنا کنیم.

چرا بایستی در رابطه اعتبار دامنه وبسایت داده ها کافی کسب نمایید؟
این پرسش را از اشخاص عشق مند متعددی درین حوزه پرسیدیم و جوابی که از بیشتر آنان گرفتیم، به صورت عجیبی یکسان بود! از آن جایی که درجه دهی به وب سایت ها به وسیله الگوریتم های گوگل
انجام می شود، معیارهای نمره دهی شرکتهای دیگر نمیتواند به ما در پیش گویی منزلت تارنما کمکی نماید. در‌صورتی‌که بخواهیم تماما تری پاسخ دهیم، عارضه ها ذیل می تواند کاملا شمارا متقاعد نمایند که به DA تارنما خویش دقت تعدادی برابری بدهید:

برهان شماره 1: هنگامی از دامین آتوریتی سخن می‌کنیم، مراد ما این وجود ندارد که هر سایتی نمره بیشتری بگیرد، درجه بالاتری هم در حاصل کاوش داراست. بلکه این میزان صرفا مانند یک قطب نما رویکرد صحیح را به ما نشان می دهد؛ یعنی در‌حالتی که وبسایت شما با قانون ها الگوریتم های گوگل هماهنگ باشد، DA شما به عدد 100 مجاورت خیس خواهد بود. پس قطب نمای کمپانی moz قادر است مانند قطب نمای گوگل کار نماید.
برهان شماره 2: یکی‌از دیگر از مزایای سنجش اعتبار وب سایت این میباشد که هنگامی بدانید تارنما شما از دید یک منبع دارای اعتبار (مانند MOZ) چه امتیازی گرفته، نسبت به کیفیت حقیقی وواقعی تارنما خویش داده ها معتبری اخذ می کنید؛ در سود می‌توانید نقاط ضعف تارنما خویش را شناسایی و با استراتژی و طرح ریزی، بازدید کنندگان بیشتری را روانه تارنما خویش نمائید.
استدلال شماره 3: دامین آتوریتی در مقایسه فی مابین وب سایت ها به شدت به یاری شما میاید. برای مثال در صورتی‌که بخواهید تارنما های حریف را شناسایی فرمایید و یکی‌از آن‌ها را تحت عنوان سرمشق تعیین نمائید، سایتی که DA بالاتری دارااست، منبع نیکی برای الهام و سرمشق برداری برای وب سایت شما خواهد بود. البته در نبود چنین چیزی، شما صرفا به داده ها خودتان اکتفا می کنید و یک نادرست کوچک می‌تواند ضربه سنگینی به استراتژی بهینه سازی وب سایت شما وارد نماید.
اعتبار دامنه مثل قطب نما به ما امداد میکند 
آیا اعتبار دامنه MOZ، صرفا مرجع برای نمره دهی به وبسایت ها میباشد؟
اولی توشه خویش کمپانی گوگل بود که با به کارگیری از PageRank، ماهیت نمره دادن به وبسایت ها را در درجه دهی به تارنما ها اعمال کرد. پس از مدتی گوگل رسما گفت که دیگر از پیج رنک، برای انتخاب منزلت تارنما ها به کارگیری نمیکند.

بعداز آن، موسسات متعددی مبادرت به پباده سازی مثال های شبیه پیج رنک گوگل کردند. در کنار کمپانی ماز، تارنما Ahrefs، یک کدام از تاکسی های بازاریابی معتبری میباشد که از حیث اعتبار و تجربه در موضع خیر جای‌دارد. این وب سایت از Ahref Rank، دامین رنک و پیج رنک منحصر خویش برای محاسبه و تحلیل وبسایت ها استعمال میکند.

منابع دیگری (مانند Semrush) هم میباشند که با به کار گیری از ابزارهای چک مخصوص خویش، معیارهای دیگری برای گزینش کیفیت تارنما های دیگر تعریف‌و‌تمجید میکنند. در بیشتر مورد ها، امتیازی که هر کدام از این ابزارها برای اقتدار دامنه در حیث می گیرند، خیلی به هم مجاورت میباشد. یک کدام از دلایلی که‌این نمرات به هم مجاورت اند، عامل ها تاثیر گذار در آن هاست. در بخش های بعدی این دست اندرکاران را برایتان گشوده می کنیم.
 

  • شایلین عباسی
  • ۰
  • ۰

بهبود سئو


معیارها و داده های تلفیق گردیده برای اندازه گیری واحد سنجش دور اندیشی از مارک
نخست از روش نظرسنجی، نرخ رویش را اندازه‌گیری نمائید، آنگاه ترافیک تارنما را بسنجید. در فرآیند بعدی واحد سنجش جستجوهای بهترین سئو کار انجام یافته و تعداد منشن‌های اسم مارک در کانال‌های اجتماعی را اندازه‌گیری فرمایید. با به کار گیری از این معیارها می توانید واحد سنجش دوراندیشی از مارک را که به نسبت عمل مشقت هست را اندازه گیری نمائید و آن‌گاه مبادرت به ساخت دوراندیشی از مارک بین مخاطبان فرمائید.

بهبود seo
برای ارتقاء ترافیک یک سایت، نیاز میباشد تا محتواهای باکیفیت ساخت‌و‌ساز خواهد شد. استعمال از کلید واژه و کلمه‌های مطلوب و تولید محتوای آموزنده و دارای ربط قادر است به شما در جذب مخاطبان بیشتر یاری دهد و این در حالی میباشد که شما با بهبود seo در درجه بالاتری در موتورهای کاوش قرار می گیرید و از این روش میان مخاطبان، بیشتر چشم میشوید.

ایجاد وضعیت‌های بازاریابی
یکی مهمترین هدف ها بازاریابی محتوا ساخت وضعیت‌های بازاریابی و تبدیل آنها به خریدار است. ولی این عمل چه‌گونه انجام می شود؟ صاحبان کسب و فعالیت با ساخت‌و‌ساز و تکثیر محتواهای موءثر خویش را به اشخاص نا آشنا نشان میدهند تا کسب و کارشان را پیدا نمایند و آن گاه با به کار گیری از ترافیک بلاگ و تارنما، حالت‌های بازاریابی را ایجاد و رشد می دهند تا در غایت تبدیل به یک خریدار شوند. در مجموع بهتر میباشد بدانید که لازمه‌ی هر کسب و فعالیت چیره، ساخت‌و‌ساز اعتماد و اطلاع رسانی میان مخاطبان و مشتریان شما میباشد.

جذب مخاطبین ایده آل
یکی‌از نکات دارای اهمیت و مثبت در گفت و گو بازاریابی محتوا این میباشد که محتوای شما‌را صرفا کسانی دنبال می‌نمایند که عشق و علاقه‌ی متعددی به مورد تخصصی و کسب و فعالیت شما دارا‌هستند، بدین دسته از اشخاص که در مروگر در رابطه کسب و عمل شما کاوش می‌نمایند وضعیت یا این که سرنخ بازاریابی می گویند و دقیقا گروه فروش می بایست وقت خویش را صرف رویش و تبدیل آنها به یک خریدار حقیقی و واقعی نماید. چرا‌که همین‌ها خریداران حقیقی و واقعی مارک و مال شما خواهند بود.

تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ بازاریابی
در‌این مرحله نیاز میباشد تا با کلمه و واژه‌ای به اسم هجرت مشتری آشنا شویم. هجرت مشتری به اقدامی که یک مشتری از تصمیم برای خرید یک مال و یا این که اخذ سرویس ها انجام می دهد، گفته میشود، که برای جذب کاربر در آغاز شما بایستی یک محتوای اثرگذار مهیا کرده باشید تا مشتری در مرحله اولیه برای حل اختلال خویش به کاوش در گوگل بپردازد و بعد از آن با یافت کردن وبسایت شما، مطالب مو جود را مطالعه نماید تا براساس آن ها تصمیم بگیرد که برای کسب ارشاد بیشتر یک کلیپ یا این که کتاب الکترونیکی دانلود نماید. در‌حالتی که استفاده کننده چنین اقدامی را انجام دهد، پس نشان از این است که شما  اعتماد استفاده کننده را جلب کرده‌اید.

در مرحله دوم که ملاحظات میباشد، مشتری به محاسبه چاره‌های ایراد خویش میپردازد، تا مطمئن خواهد شد آیا مشکلش با به کارگیری از سرویس ها و تولید ها شما برطرف میشود؟ در مرحله انتها که مرحله تصمیم‌گیری آخرین می باشد، استفاده کننده جذب وبسایت شما گردیده و تحت عنوان یک مشتری مبادرت به خرید مال و یا این که سرویس ها شما می‌نماید. در‌این مرحله شما به وضوح تاثیر بازاریابی محتوا را در تبدیل مخاطب به خریدار می بینید.

اشتراک گذاری محتوا به وسیله مشتریان
اشتراک‌گذاری محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده یکی امکاناتی میباشد که به صاحبان کسب و امور یاری می‌نماید تا دربین اشخاص بیشتر چشم شوند. همین قابلیت و امکان یکی‌از شایسته ترین مزایای بازاریابی محتوا نیز به حساب می آید. این اشتراک‌گذاری میتواند بوسیله سرنخ‌های بازاریابی و مشتریان به طور پست‌گذاری در کانال‌های اجتماعی و یا این که پست الکرونیکی شکل گیرد.

داشتن عوارض قانع کننده برای رجوع و برگشت اشخاص به تارنما شما
برای اینکه به یک منبع قابل اعتماد تبدیل گردید و شاهد بازدید دوباره یوزرها از سایت خویش باشید، بهتر میباشد به طور روزمره یا این که هفتگی مطالبی موءثر و آموزنده را در سایت خویش منتشر نمائید. مخاطبان وقتی به شما اعتماد می‌نمایند که به اثرگذار بودن مطالب وبسایت شما پی برده باشند و آشنایی بی نقص از شما پیدا کرده باشند.

ارتقا نرخ رجوع سرمایه
بازاریابی محتوا یکی‌از مقرون به‌صرفه ترین استراتژی‌های بازاریابی میباشد که نسبت به شیوه‌های سنتی، 62 درصد هزینه‌های نادر‌تری را صرف می‌نماید تا شما‌را به نتیجه ها قابل‌قبول برساند. این شیوه بیشتر از هر چیزی نیازمند صرف مقطع میباشد. در‌این طرز جذب استفاده کننده و تبدیل آن ها به خریدار، 3 برابر بیش‌خیس از طریق های سنتی میباشد و شما با سپری شد مقطع شاهد رجوع و ارتقاء سرمایه نتایج از این نوع بازاریابی نیز خواهید بود.
 

  • شایلین عباسی